kaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:15

Een moeder van een vriendin is ineens ernstig ziek en ik en me vriend willen een kaartje sturen. Nu hebben we er een gedichtje bij gezet maar nu wilde ik aan jullie vragen of jullie het vinden passen! Want me moeder vond het niet zo een goed gedicht! Het gaat om dit gedicht:

Met vertrouwen en geloven kom je elke zorg te boven. Angst en twijfel zijn een last Hoop doet leven dat staat vast!

Vinden jullie het kunnen of niet?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:24

Ik zou woest worden van zo'n gedicht als ik ernstig ziek ben. Met zo'n impliciete boodschap dat je beter kan worden als je maar genoeg gelooft en hoopt. Dus nee, ik zou het niet doen. :) Wel dat kaartje sturen natuurlijk, dat is hartstikke lief!

YellowGray

Re: kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:27

Ja ik zou er ook niet gelukkig van worden, maar dat ligt er denk ik aan of je religieus bent of niet. Er staat niks in over religie maar ik identificeer het er toch mee, vanwege het geloven en hopen. Ik vind dat zelf heel onprettig omdat ik geen religie aanhang, maar voor iemand die dat wel doet kan het juist wel weer een troost zijn.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:28

ik zou ook niet blij worden van zo'n gedicht.
uiteraard wel een kaartje sturen

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:31

Wij vonden het juist een mooi gedichtje omdat als je er in blijft geloven en dus blijft vechten dat ze dan beter wordt! tenminste zo lees ik hem!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:32

Ik zou het ook niet kunnen waarderen :n echt niet :n

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:33

Maar het is voor die vriendin van ons naar haar sturen wij het kaartje en haar moeder is ziek! Als dat niet helemaal duidelijk is.?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:34

SSmonamiSS schreef:
Wij vonden het juist een mooi gedichtje omdat als je er in blijft geloven en dus blijft vechten dat ze dan beter wordt! tenminste zo lees ik hem!

vervelende is dat dit dus niet zo is natuurlijk. Als je echt ernstig ziek bent kan een behandeling of medicijnen je beter maken. Alleen er in geloven is mij een beetje te jomanda achtig.

Als je ziek bent moet je genezen worden door een dokter, hoop houden is natuurlijk iets wat je door je proces heen helpt, maar een ziekte geneest het natuurlijk niet.

Zou het dan ook niet op deze manier zeggen, eerder iets van

"heel veel sterkte en kracht toegewenst'
zoiets.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:35

SSmonamiSS schreef:

Ja, zo lees ik hem ook. Maar zo werkt het niet altijd. Ook als je heel erg positief bent en hoopt en gelooft kan je ziek blijven, of dood gaan. En met zo'n gedichtje zeg je dus 'als je blijft geloven wordt je beter, dus als je niet beter wordt heb je niet hard genoeg geloofd.' Snap je waarom zo'n gedichtje dan héél vervelend kan zijn?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:37

SSmonamiSS schreef:

Afschuwelijk, alsof geloven alle ellende oplost.

Als het zo makkelijk zou zijn....

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:39

Heel veel Sterkte en kracht hebben we op de andere kant staan!
Ja ik snap wat je bedoeld! Maar hopelijk snapt ze wat wij bedoelen!!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:40

SSmonamiSS schreef:
Heel veel Sterkte en kracht hebben we op de andere kant staan!
Ja ik snap wat je bedoeld! Maar hopelijk snapt ze wat wij bedoelen!!

ik denk dat je een te groot risico loopt dat het verkeerd opvat. Ik snap je gedacht erachter, na een uitleg. Maar op het eerste gezicht lijkt het niet zoals je het bedoeld

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 13:43

Oké nu moet ik dus een nieuwe kaart gaan halen! :o weten jullie dan een mooie tekst of gedicht?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:44

Ik zie het verkeerde er niet in eigenlijk... Mijn moeder is ook ziek ( borstkanker ) en die kreeg vele van dit soort berichtjes. Goed bedoeld en een bemoediging.

Vertrouwen en geloof houden dat je het aan kunt en het goed komt kan ook kracht geven.

Ik heb ook andere berichtjes langs zien komen bij mijn moeder. Sommige berichtjes maken je juist ziek en geven je helemaal geen hoop. Mijn moeder vond dit gedichtje overigens heel mooi.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:11

Ik zou zeggen: het gaat om het idee. Je zou wel erg van de wereld zijn als je dergelijke goedbedoelde berichtjes niet zou kunnen waarderen. Schrijf er gewoon op wat je wil!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:23

Sheran: mensen met verdriet kunnen dit soort gedichtjes helaas wel zo opvatten dat ze denken dat het niet goedbedoeld is, maar echt van "je moet maar geloven en blijven hopen, anders wordt je nooit beter". :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:24

Ik vind het echt afschuwelijk als ik zo'n gedicht zou krijgen. Heb liever 'ik denk aan je'.
Zou bij mij echt verkeerd vallen :o

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:26

Als de moeder van je vriendin gelovig is dan zou het gedicht wel gewaardeerd worden denk ik.
Is zij niet gelovig dan zou ik het niet op de kaart zetten.
Ik zelf zou het niet waarderen in elk geval.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:28

Zo'n kaart lijkt me meer geschikt voor een situatie die minder ernstig is.
Als iemand heel erg ziek is en zo'n kaart krijgt, kan dat heel goed verkeerd opgevat worden.
Zo van: jij hebt makkelijk praten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:28

Jorinda schreef:
Sheran: mensen met verdriet kunnen dit soort gedichtjes helaas wel zo opvatten dat ze denken dat het niet goedbedoeld is, maar echt van "je moet maar geloven en blijven hopen, anders wordt je nooit beter". :=

Waarom zou je vrienden hebben die je niet-goedbedoelde kaartjes sturen? := Het zal wel, maar ik lees helemaal niets vreemds in de boodschap. Ik ben niet gelovig trouwens. Iedereen verwoordt dingen toch op zijn eigen manier...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:33

Kun je niet aan je vriendin vragen of haar moeder het zou waarderen?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:40

Ik zou het zelf niet doen omdat dit mijn type boodschap is, maar als het een goeie vriendin is en jij vind het een mooie tekst vind ik het zeker wel kunnen. Ik zie het geloven in je tekst namelijk als geloven in jezelf en je moeder en niet als geloven in een godsdienst. Ik ben niet gelovig overigens. :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:59

Ik heb een nieuwe kaart gemaakt! Wilde het risco niet lopen dat het fout wordt opgepakt! Ken alleen het meisje en haar vriend en die ouders niet..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:21

Het zou mij te christelijk zijn.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:14

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om een nieuwe kaart te kopen. Zet er iets in wat bij je past.