OOOhhh nee een koortslip!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

OOOhhh nee een koortslip!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:07

Oh ik heb er zo'n hekel aan...........
Heb het hele huis al op de kop gezet en hoewel ik bijna elke koortslip een nieuwe tube koortslipcreme koop, is er nu natuurlijk in geen velden of wegen zo'n tube te bekennen. En zo te voelen wordt het monster steeds groter :=

Er is gewoon iemand geweest vorige week, die mij gelukkig nieuwjaar gewenst heeft en nu zit ik er mooi mee :+ Ik heb al echt in geen eeuwen een koortslip gehad, terwijl ik ze anders bijna maandelijks had ;)

Maar heeft er iemand een tip? Ik heb geen zinkzalf in huis, die tip kom ik namelijk veel tegen op internet. Maar ik ga morgen direct de Etos overvallen en alles in huis halen wat ook maar iets kan helpen :')

Maar voor nu dus: Help?? Y;(

Romy18

Re: OOOhhh nee een koortslip!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:09

Honing! Als je dat wel in huis hebt?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:10

:n ook niet :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:12

Ik heb even voor je gegoogelt.
Ik sta niet in voor deze tips. :D

* Honing
* Tandpasta
* Ochtendurine
* Oorsmeer
* Kaneel
* Rauwe aardappel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:12

Ik doe er tandpasta op, heb wel het idee dat het sneller indroogt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:14

Ochtendurine en oorsmeer. _O- :r

Sorry TS kan je niet helpen, heb hier voor de zekerheid altijd een tubetje liggen. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:15

Aan ochtendurine heeft ze nu ook niet veel :')

Ehm, sterkte!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:15

Ja die van de ochtendurine had ik ook gelezen :+
Denk dat de meesten het wel zullen begrijpen dat ik die tip even oversla.
Een keer over mijn hand piezen zou ik nog wel aandurven, maar een koortslip aanstippen? Zo dicht bij mijn mond :n Nee dat laat ik maar en bovendien moet ik morgen naar mijn opleiding en zit ik dan waarschijnlijk de hele tijd te denken aan het feit dat ik ochtendurine op mijn lip heb en zal ik bang zijn dat iemand het misschien ruikt :')

Oorsmeer, ook daar bedank ik even voor. Maar tandpasta is wel een goede. Maar zal ik dan niet de blaasjes kapot maken als ik het er weer afhaal?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:17

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:17

Nee hoor, gaat er vanzelf af.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:18

Iris82 schreef:
Ik heb even voor je gegoogelt.
Ik sta niet in voor deze tips. :D

* Honing
* Tandpasta
* Ochtendurine
* Oorsmeer
* Kaneel
* Rauwe aardappel

:') sorry! Er staan twee dingen bij die mij best ranzig lijken!

Ik prik de blaar vaak door als het te groot wordt :x

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:19

Vanzelf? Maar dat wordt toch helemaal hard en uitgedroogd?
Nou ja zometeen voor het slapen maar even flink insmeren met tandpasta.

Ja die link had ik ook, maar daar kwam ik vooral heel erg veel zinkzalf tegen en dat heb ik dus niet in huis.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:22

Heb je het al eens eerder gehad?

Ik heb het vorig jaar voor de eerste keer gehad en men wat doet dat pijn, mijn lip was ook gezwollen. Wat ze je ook aan proberen te smeren, kies voor de compeed pleisters voor koortslippen, die dingen helpen echt heel goed.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:22

Je likt je lippen en je drinkt, soms blijft er wel wat zichtbaar maar ik vind het helpen dus vind het niet erg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:24

Ja die lippleisters heb ik dus wel maar het zijn eigenlijk twee blaasjes die net te ver uit elkaar liggen voor 1 pleister :')

Ja kan me niet anders heugen dat ik die dingen regelmatig heb, ging nu alleen heel lang goed.
Ik denk echt dat ik besmet ben door de vele nieuwjaarszoenen die ik heb gehad (en uitgedeeld uiteraard :+ )
Ga nog even aan de puzzel met de pleisters :j

Oh maar ik ga dus echt niet de trein in met tandpasta op mijn lip. Bedoeling was om er mee naar bed te gaan en dan morgen vroeg wel weer te zien :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:30

Oh wacht het past wel :j
Heb nu dus een lipblaasjespleister. Het jeukt wel enorm :=

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:32

Niks zo vervelend als die vieze pijnlijke blaasjes. Ook al mijn hele leven last van, maar er is een "nieuw" middel op de markt dat in mijn geval super werkt. Ik heb dit nu standaard bij me. Het heet Sorefix.

http://www.sorefix.com/nl/ staat meer informatie hierover.
Zelf gebruik ik het potje balsem.
Voordelen:
1. je hoeft het niet weg te gooien na gebruik zoals je officieel wel behoort te doen met die koortslipcreme tubes
2. Het is"doorzichtig" en niet alsof je witte tandpasta in een hoek hebt zitten. Voor thuis vind ik dat nog niet erg, maar over straat of in een winkel baalde ik daarvan.
3. Ook als je last van droge lippen hebt, helpt het en voorkomt erger. Als je een uitbraak hebt, gaat het (in mijn geval) sneller weg.

Voor de uitbraak van nu heb ik geen tip, of je moet in de buurt wonen, dan kun je het potje al gebruiken :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:43

Ja het is idd heel erg vervelend, maar bovenal vind ik het er gewoon vies uitzien :o

Kan ik dat gewoon kopen bij een Etos? Want dan moet ik morgen op het station snel even langs om dat te halen. Ik kan het op hun site niet vinden in elk geval.

Nieuwe pleisters is ook wel een goed idee dan want hoewel de koortslip misschien niet sneller weggaat, is het wel een stuk minder duidelijk te zien door het pleistertje.

*edit* zie het al, alleen bij de apotheek...........Dat gaat em nu even niet worden. Maar ga het wel in huis halen voor de volgende keer. Het komt namelijk altijd op een moment dat de winkels dichtzijn :+
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 09-01-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:48

Ik haal de Sorefix bij apotheek. Werd daar ook aangeraden door medewerkster. Volgens mij (helaas) nog niet verkrijgbaar bij Etos/Kruidvat. Anders als dat je enige optie is, neem gewoon huismerk koortslipcreme. Werkt net zo goed en kost stukken minder dan Zovirax en…. (ik kom niet op de naam, rode tube)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:50

Ja ik koop sowieso altijd huismerk hoor :j Die werkt idd net zo goed als de duurdere merken.
Maar ik was zo blij dat jij een doorzichtige had. Dat is volgens mij de enige. Nou ja dan koop ik wel even nieuwe pleistertjes morgen, die zijn ook doorzichtig en zorgen er ook voor dat ik er niet aan kan komen ;)

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:51

Gaat je huid niet helemaal uitdrogen van tandpasta? Net zoals bij puistjes?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:52

Even geheel offtopic, ik heb in Spanje Zovirax gekocht, had drie tubes voor de prijs van hier eentje!

Fijn TS dat je pleistertje paste!

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:54

Heel herkenbaar… Maar als je nog eens (al dan niet op langere termijn) langs een apotheek komt, probeer het eens. In verhouding wel duurder dan huismerk crème, maar echt zoveel voordelen en het werkt…. En gaat langer mee dus in zekere zin dan weer voordeliger. (En nee ik heb er geen aandelen in of baat bij om dit te promoten haha)
Ik ben in ieder geval om. Hopelijk is hij snel weg en heb je er niet teveel last van.

Pleistertjes kan ik zelf niet goed tegen. Liet dan altijd op een deel van de lip los, ging jeuken en irriteren en als ik m dan afhaalde trok ik de korst eraf. Maar dat kan ook heel goed aan mij liggen. Van normale pleisters op mijn lijf houd ik ook niet….
Laatst bijgewerkt door Piej op 09-01-14 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:54

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:55

Morgen doorprikken met een schone naald.. zorgen dat het vocht er uit is.. word het een gewoon wondje dat veel sneller geneest, niet meer jeukt .. en niet meer zorgt voor besmetting