Wij wonen (bewust) naast een discotheek die alleen maar op vrijdag open is, af en toe wat vaker, meestal tijdens feestdagen. Op zich hebben we daar niet heel veel last van alleen ben ik daardoor wel met oordopjes gaan slapen, de discotheek is meestal tot 03.00 uur open en ik moet vaker om 06.00 weer naast mijn bed staan, fris en fruitig het liefst! Echter ben ik steeds vaker en vaker met oordopjes gaan slapen omdat ik me steeds meer aan geluiden ging irriteren en erop letten waardoor ik niet meer in slaap kwam. Jullie raden het waarschijnlijk al, ik slaap tegenwoordig alleen nog maar met oordopjes, nacht in, nacht uit.
Nu is dat op zich ook niet zo'n probleem maar mijn oren zijn daar wel een stuk gevoeliger door geworden en ik merk dat ik sneller last heb van een (beginnende) oorontsteking, overigens heb ik wel vrij dure oordopjes die ik ook maandelijks wissel. Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer op de bank fatsoenlijk in slaap vallen, nu is dat niet zo'n probleem maar ik mis mijn zeldzame middagdutjes toch wel!
Nu mijn vraag, hoe kan ik nu mezelf aanwennen om weer enkele nachten zonder oordoppen te gaan slapen? Kan het op lang termijn kwaad om met oordopjes te blijven slapen?
Als ik zonder eenmaal in slaap gevallen ben word ik wakker van het minste, de hond die gaat drinken, de katten die voor de deur staan de jammeren, de wind die langs onze ramen blaast, zo'n dingen allemaal. Terwijl ik daar vorig jaar met gemak doorheen sliep, zonder oordopjes.
Ik heb al meer dan een keer geprobeerd ze uit te laten als ik de dag daarna vrij had, maar dan ben ik helemaal niks waard. Ik slaap gemiddeld zo'n 8 a 9 uur en ik merk dat als ik minder slaap heb gehad of slecht geslapen heb ik niet te genieten ben de dag daarna.
Ik dank jullie namens de feestcommissie!
nooit ergens last van verder.
).

, die sluitengoed af, maar zorgen niet voor gevoelige oren (zoals die recht toe recht aan oordopjes wel hebben, die herrie stoppers enzo) en geven ook niet het gevoel dat je oren vacuum zijn gezogen ofzo 
handig voor naast het bed