rode vlekken bij inspanning / na het sporten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onbekend987

rode vlekken bij inspanning / na het sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 23:46

Hoi Bokkers!
( Hoop dat het goed staat :D )

Ik heb even een vraagje, omdat ik mij hier best aan irriteer en vaak ongemakkelijk bij voel. hopelijk iets is waardoor het minder kan zijn.

Er zijn 2 soorten situatie's waardoor ik het krijg.
- als ik zenuwachtig ben
- tijdens / na het sporten

Meestal als ik bijvoorbeeld een presentatie heb of iets dergelijks, dan ben ik zenuwachtig. Het vervelende is dat ik door de zenuwen altijd rode vlekken krijg op mijn borstkas. Ik probeer dit altijd te verbergen met een blouse die ik tot daar dicht kan knopen.

Als ik aan het sporten ben, dan zie ik tijdens het sporten dat er rode vlekken op mijn boven benen komen, en op mijn bovenarmen wordt het ook helemaal rood. Hetzelfde weer voor mijn borstkas. Soms rare vlekken dat het er omheen nog een soort van witte rand heeft.

Vandaag was het dus zo voor dat ik begon met sporten, dat ik mij aan het omkleden was, dat mijn armen super rood waren. Je zal denken dat ik mij had verbrand of iets, want het zag er gewoon niet uit. Als ik het aanraak ( benen of armen) jeukt het niet, maar het is wel super warm. Het ging maar niet weg.

Natuurlijk vanwege de zenuwen zouden de rode vlekken vanzelf sprekend zijn, maar toch zou ik willen vragen of iemand iets weet waardoor dit minder kan worden. Al helemaal voor het sporten, want ongemakkelijk voel ik mij hierbij wel.
Enigste wat ik kan bedenken bij het sporten is misschien de bloedsomloop ?

Ik hoor het graag, alvast dank julle wel!

Corelli

Re: rode vlekken bij inspanning / na het sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:29

Ik herken het bij spannende situaties, niet zozeer bij het sporten. Het heeft te maken met de doorbloeding van je huid en volgens mij kun je er weinig aan doen!
Ik snap dat je je schaamt, maar als je nou een kritisch naar die "schaamgedachten" kijkt, vind je ze dan niet stiekem erg onlogisch? :) Het is iets waar je geen invloed op hebt, dus waar je je ook niet voor hoeft te schamen, toch? :) Succes!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:40

Wil je geen rode vlekken tijdens of na het sporten dan is de enige oplossing stoppen met sporten.
Rode vlekken horen er nou eenmaal bij. Iedereen heeft het. Niet druk om maken en lekker verder sporten.