Op knieën zitten doet pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Op knieën zitten doet pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:46

Zal het de leeftijd zijn, ik ben tenslotte al bijna 44 :D
Ik doe 2x per week aan Bodyjam en nu hebben we een nieuwe les en dus een nieuwe cooling down. En hierin zit dus een stukje waarbij je kort met je knie op de grond zit, duurt denk ik een kleine minuut. En dat is mijn probleem, ik kan dat dus niet want dat is dus ontzettend pijnlijk. Geen stekend gevoel oid, maar gewoon direct veel pijn, zowel bij de linker als rechter knie. Nu ik erover nadenk kan het de leeftijd niet zijn, ik heb dit jaaaaaren geleden ook eens geconstateerd toen ik plinten moest verven. Dat lukte mij sowieso niet met m'n knieën op de grond en ik kreeg via via van die enorme kniebeschermers die stratenmakers ook gebruiken. Dit hielp ook nauwelijks. Ik heb verder absoluut geen pijnklachten aan mijn knieën, ook geen gekraak oid.
Wieowie kent dit fenomeen ook of heeft een idee hoe dit kan???

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:50

Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is, maar het klinkt mij heel bekend! Ik weet niet of jij veel melkproducten gebruikt?
Ik kon daar dus niet goed tegen, dat ging kristalliseren en tussen de gewrichten zitten.
Sinds ik (in het begin helemaal niets meer) ben gaan minderen met melkproducten is het probleem 80% verdwenen!

Kinke

Re: Op knieën zitten doet pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:56

hmm…helaas….ik gebruik bijna geen melkproducten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:00

Weet je het zeker?! Volgens je onderschrift gebuik je nogal wat chocolade........... _O-

Nee, sorry hoor.
Jammer, want dat had makkelijk het proberen waard geweest!
Je zou kunnen proberen om glucosemine te nemen!? Dit zou kunnen schelen!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:01

Dit is nou tipisch iets wat je met een fysio even moet overleggen. Soms wordt het beter juist door het te doen en is het stijvigheid (roest :+ ) En soms is het een indicatie dat er iets niet goed zit. Je knie is een gecompliceerd gewricht waar je voorzichtig mee moet zijn.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:03

Ik lees even mee want ik heb dit eigenlijk zolang ik me kan herinneren :j
Kan me altijd moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die wel op hun knieën kunnen zitten :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:04

hehehe grapjas :D Nope, ook geen chocolade (nou ja…soms een klein stukje)
Glucosamine…daar had ik nog niet aan gedacht, kan ik wel een tijdje proberen.
Dat wordt bij mijn weten bij artrose/reuma achting klachten gebruikt toch? Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten verder, geen stijfheid in m'n knieën, geen pijn, alleen zodra m'n knie de grond raakt :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:05

JJane schreef:
Dit is nou tipisch iets wat je met een fysio even moet overleggen. Soms wordt het beter juist door het te doen en is het stijvigheid (roest :+ ) En soms is het een indicatie dat er iets niet goed zit. Je knie is een gecompliceerd gewricht waar je voorzichtig mee moet zijn.

JJane…heb helemaal niet het idee dat mijn knieën stijf zijn of op moeten warmen e.d. Had ik niet net deze specifieke oefeningen moeten doen, dan had ik er niet eens aan gedacht.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:06

Ik kan dat ook niet. Ik maak me er ook niet druk om.
Moet zeggen dat met een yoga matje er onder het redelijk gaat, maar die oefeningen waarop je op de knien moet zitten en benen moet liften.......poeh dat hou ik niet lang vol.

Is gewoon ouderdom :P

Ben jaloers als ik mijn kids zie hoe makkelijk die alles op de knien doen :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:06

Zilkesteyn70 schreef:
Ik lees even mee want ik heb dit eigenlijk zolang ik me kan herinneren :j
Kan me altijd moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die wel op hun knieën kunnen zitten :')

Ha…een 'lotgenoot'. Misschien zijn we op maandagmorgen in elkaar gezet Zilkesteyn, en is er iets niet helemaal goed gegaan tijdens de montage :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:07

Dimple schreef:
Ik kan dat ook niet. Ik maak me er ook niet druk om.
Moet zeggen dat met een yoga matje er onder het redelijk gaat, maar die oefeningen waarop je op de knien moet zitten en benen moet liften.......poeh dat hou ik niet lang vol.

Is gewoon ouderdom :P

Ben jaloers als ik mijn kids zie hoe makkelijk die alles op de knien doen :j

Dan komt ouderdom wel heel jong hoor, kan het me al van tig jaar geleden herinneren.

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:11

Hier heb je er nog een. Ik kan het ook niet. Als ik iets op mijn knieën/ hurken moet doen ga ik altijd op de grond zitten...

Ik weet wel dat mijn knieën niet zo heel goed meer zijn. Die hebben tijdens het paardrijden, toen ik klein was, flink wat bomen van dichtbij gezien.
Met fysiotherapie is er wel wat aan te doen, bij mij dan. Je moet dan je bovenbeenspieren die net boven je knie zitten trainen. Dan trek je je banden wat strakker en zou het minder zeer doen. Dit hebben ze bij mij gezegd! Ik weet niet of het bij jou ook zo is...
Ik heb alleen niet zo hard getraind. Toen ik goed kon lopen vond ik het wel prima.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:12

Ik kan het ook al heel lang niet. Het doet gewoon zeer.

Maar misschien zou je eens glucosamine kunnen proberen? Van Kruidvat? Smeert de boel lekker door, wellicht geeft het wat verlichting?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:15

Kinke schreef:
JJane schreef:

JJane…heb helemaal niet het idee dat mijn knieën stijf zijn of op moeten warmen e.d. Had ik niet net deze specifieke oefeningen moeten doen, dan had ik er niet eens aan gedacht.

Ik bedoel meer overleg of het kwaad kan of dat je het juist moet ontzien. Niet zo zeer dat je eindeloos naar de fysio moet maar om advies te vragen.
Laatst bijgewerkt door JJane op 08-01-14 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:15

Ik heb dit al heel mijn leven.
Nu ik ouder wordt (41...) kan ik steeds korter op mijn knieën zitten.
Ik ben al eens geopereerd (kraakbeen glad gemaakt), maar dit heeft voor het knielen niet geholpen.

Helaas zit het in de familie, mijn vader heeft ook al heel zijn leven last en heeft zelfs zijn beroep moeten opgeven (verwarmingsmonteur).

ps: rust roest, maar overbelasten is zeer slecht, althans volgens mijn orthopeed.
Een beetje pijn geeft niet, maar je moet binnen 1 minuut weer pijnloos kunnen bewegen na het opstaan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:17

hier nog 1 -O-

ik kan al jaren niet op de knieen, nu ben ik aan 1 knie geopereerd toen 16 was en 3jr later weer en 8jer later nog een keer -O-
mijn meniscus is een stuk vanaf en heb veel gruis /weerhaakjes aan de knieschijf
mijn geopereerde knie is altijd wat dik gebleven
als ik op mijn knieen/hurken gezeten heb doen beide knieen zeer.
ik probeer het daarom zo weinig mogelijk te doen, soms moet je wel :j

ik ben nu bijna 49 en hoop dat ik mijn tijd wel uitzing met deze knieen :D :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:25

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:32

thanks, Kentaro, had zelf ook al gezocht maar kom eigenlijk alleen maar verhalen tegen van mensen die zonder op de knieën te zitten ook klachten hebben, zoals bij traplopen of fietsen e.d.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:34

Ik ook :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:34

Ik kan ook absoluut niet op de knieën zitten, doet vreselijk pijn. Ik krijg er direct een bloeduitstorting van als ik maar kort erop zit. (Heb ik ook al vanaf zeer jonge leeftijd)

Verder heb ik ook geen knieklachten, ben gewoon wat teer denk ik _O-

Ga wel op mijn bips zitten en sla oefeningen over als ik echt op de knieën moet zitten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-01-14 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:36

Nou ik ben 15 en na een minuut sta ik ook op met kramp in mijn benen, dat doet zó zeer. :P Terwijl ik wel veel sport (korfbal, paardrijden) waardoor ik niet echt stijf ben (denk ik) en dus nog relatief jong ben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:40

Hier nog een lotgenoot, voor mijn ongeluk al weer bijna 3 jaar geleden kon ik ook niet op mijn beide knieën zitten. Na het ongeluk kan ik totaal niets meer hebben aan mijn rechter knie, maar dat is met een reden. Mijn man kan bijvoorbeeld prima op zijn knieën steunen, uren lang.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:50

Kinke: grappig dat er nog iemand is die die klachten heeft :D Ook geen knieklachten, geen pijn erna, niet stijf maar net alsof er iets vooraan mijn knie in de weg zit. Wat wel even mogelijk is, is om de platte kant van mijn knie te liggen, dus de bovenkant vd knieschijf maar het is net alsof het stukje bot onderaan mijn knieschijf tegen het scheenbeen te ver uitsteekt en alle druk op moet vangen als ik op mijn knieën lig. Probeer het ook altijd te vermijden want het is te pijnlijk. In jouw geval zou ik het alleen kunnen met een dikke badhandoek en dan nog maar even...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:59

vooraan in je knie?? hoe bedoel je dat Ibonn?? als je je knie buigt..waar zit het dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:07

ik ben 55 en ik heb het ook al jaren, ik dweil 2 x per week m[n flatje op m'n knieën omdat ik het met zo'n stok en een lap zinloos vind, maar het is een ware marteling en het wordt steeds erger.

Zo af en toe heb ik ook pijn met trap op lopen, maar niet altijd.

Ik ben een zorgmijder, dus een dokter ziet mij niet, zeker niet hiervoor..... 8-)