welke vitamines nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

welke vitamines nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:19

Ik zit met het volgende, iedere maand weer zoals elke vrouw komt mijn menstruatie en iedere maand weer gaat mijn weerstand drastisch omlaag.
Vlak voor mijn menstruatie begint het gedonderd, ik begin met niezen en kan de klok er op gelijk zetten dat ik dan twee dagen later mijn menstruatie heb. De ene maand blijft het bij niezen, de andere maand wordt ik ook verkouden. En net zo als nu zet het helemaal door naar griep, en dan praat ik over koorts, zware hoofdpijn, niesen, hoesten, klinken als een zeehond enz... (af en toe heb ik gewoon het gevoel dat ik allergisch ben voor mijn menstruatie)

Ik kan niet altijd de tijd nemen om flink uit te zieken daar ik zelfstandig ondernemer ben en in mn uppie een (kleine) stal run en les geef , en niet werken is geen geld, zo simpel is het gewoon.

Ondertussen ben ik nu wel twee dagen thuis want ik heb het echt zwaar.
Ik ben het echt beu dat dit iedere maand weer terug komt. Nu vroeg ik mij dus af wat ik kan nemen om wat meer weerstand te krijgen.
Ik heb al verschillende merken vitamines geprobeerd waar je extra weerstand van krijgt, dus van die samengestelde pillen met meerdere vitamines er in. Probleem is dat ik daar heel erg misselijk van word.
(verder ben ik ook niet aan de pil oid dergelijks want tegen de kleinste hoeveelheid hormonen kan ik niet tegen)

Ik ben dus nu begonnen met de vitamines die ik denk nodig te hebben los te slikken, dit is op het moment een pil voor ijzer en een vitamine B-12.
iemand meer tips voor welke vitamines zouden kunnen helpen? Of zou ik een dokter raadplegen dat hier toch iets meer speelt dan alleen verlaagde weerstand?

felintje

Re: welke vitamines nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:43

Hmm wat een lastig probleem zeg. Kun je niet eens een keer bloed laten prikken bij de HA en dan kijken welke vitamines je het beste kunt gebruiken. Want een overdaad is ook niet goed. Er zijn ook speciale ampullen die je weerstand doen verhogen, dit is dan niet 1 specifieke vitamine, maar een hele samenstelling.
Succes, want dit moet niet meezitten.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:46

heeft het niet met je stresslevel te maken? herken mezelf er in , ben niet aan de pil want ga dan dwars door de muur van de zenuwen en opvliegers haha. Probeer eens plantival valeriaan 2 per dag. Om jezelf wat kalmer te houden. Van stress kun je je ook goed rot gaan voelen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:57

Ik heb zelf niet het idee dat het met srtress te maken heetft, maar ik wil het niet uitsluiten. In de zomer heb ik er wel wat minder last van dan in de winter, maar ik denk dat dat met het weer te maken heeft, met het slechte weer van afgelopen weken en die rare temperatuur wisselingen worden mensen natuurlijk wel sneller ziek.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:06

Ik was ook altijd van te voren en tijdens mijn menstruatie erg ziek. Maar had dan wel andere klachten dan jij; gigantische buikpijn, slap voelen, vaak genoeg ook met koorts en ik was niet te genieten.

Sinds ik jaren terug ben overgestapt naar een nieuwe pil (na veel verschillende gehad te hebben) is dat drastisch veranderd. Van te voren echt totaal geen last meer, minder lang ongesteld (nog geen 3/4 dagen) en alleen de eerste 2 dagen wat slap en buikpijn. Maar nog wel te doen, ik kan gewoon nog functioneren om het zo te zeggen.

Maar sinds ik een tijdje geleden ben begonnen met dagelijks Femifit te slikken; is het nog meer verbeterd. Daarnaast slik ik ook echt puur en alleen ijzertabletten; en voel me helemaal niet slap meer.

Weet niet welke jij op dit moment precies slikt en welke hoeveelheid? Als je 'af en toe' eens een vitamine tablet neemt kan ik me voorstellen dat het niet aan slaat. Je moet echt dan het doosje volgen; ene zegt 1x per dag en de andere is weer 2x.

Maar als je het gewoon normaal slikt en al een langere tijd, dan zou ik toch gewoon maar eens naar de dokter gaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:21

In jouw situatie zou ik toch eerder aan een dokter advies vragen dan aan Bokt. Een bloedonderzoekje kan precies geen kwaad. Ik zou in elk geval niet lukraak wat vitamines kiezen en innemen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:05

Ik heb dit ook. Of ik word ziek of niet, maar ik voel me sowieso beroerd en slap. Lastig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:37

Het beste lijkt me een echt consult bij een arts/ therapeut die orthomoleculair werkt.

(En mijn gok zou zijn gebrek aan vitamine D. Veel mensen zitten sowieso te laag, en 'swinters nog lager dan in de zomer. Vitamine D heeft vele functies, waaronder het "voorkomen" van pre menstruele ellende en het helpen van de weerstand.)
Maar het is en blijft een gok.

(Moeder Nauur vindt ;) sowieso dat je voldoende vitamine D hoort te hebben en dat er geen PMS hoort te zijn, dus het is wat krom gezegd, 'pms achige ellende voorkomen'.)