Lastig in én uit bed komen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Lastig in én uit bed komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 00:25

Hoi :+

Wie heeft nog meer moeite met in bed komen en vervolgens uit bed komen?
Pfff, bijna elke avond stel ik het naar bed gaan uit (nu weer) en vervolgens kan ik er echt niet uit komen de volgende dag.

Ik weet donders goed dat ik alleen mezelf er maar mee heb maar toch doe ik het niet. Komt dit anderen ook bekend voor? :Y)

Rennie89

Re: Lastig in én uit bed komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:03

jaaa... Althans, in bed liggen doe ik makkelijk, maar slapen niet :') slaap meestal rond een uur of 2 en word dan wakker om 9 uur maar god wat is dat zwaar :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:05

Hk -> mw

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:08

Heel herkenbaar, ik krijg er maar geen discipline in vooral als ik thuis voor mezelf moet werken zonder verplichte lessen of afspraken waar ik moet zijn.. Drama :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:15

Meld me! Ga echt met moeite naar bed. Ben om 23 uur vaak nog niet slaperig. Als ik dan in bed lig duurt het lang eer ik slaap. het voelt tegennatuurlijk om al om 22 uur naar bed te gaan.
Toch staat elke ochtend mijn wekker om 7 uur ivm de kinderen. Die dan al lang wakker zijn en zelfstandig aankleden, lunch maken etc. Als ik zelf wakker mag worden is dat 8 uur. dat past meer bij mijn biologische wekker. Nu die naar-bed-gaan tijd nog....

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:17

ja, hoi! Hier nog één! :D
laatste paar weken helemaal omdat onze nieuwe kitten bij me komt liggen net op het moment dat je nét niet te laat gaat komen op het werk :D
in bed lees ik altijd en dan merk ik gauw genoeg wanneer ik moe word. Maar als ik niet lees dan val ik ook echt niet in slaap. :n

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:23

Ja ik ben er ook echt een ramp in :Y) .
Ga elke nacht te laat slapen, om onzin redenen en de volgende dag slaap ik dan weer door mijn wekker heen. -O-

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:46

ohh dan ben ik niet de enige!
vaak ben ik van plan om op tijd naar bed te gaan omdat ik de volgende ochtend weer vroeg op moet.
Maar ben totaal niet moe en ga vaak na 12-en het bed pas in.. jaja en dan het probleem dat ik s'ochtens voor geen meter uit bed kom..

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:50

}> Misschien kun je je telefoonwekker zetten op 22:00 uur als signaal en dan natuurlijk niet telkens op de snooze knop drukken... Neem een tijdschrift mee naar bed en ga lekker ligggen lezen tot half elf :z

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:50

Ik heb er ok last van, tegenwoordig slaap ik nog nauwelijks voor 2 uur. Ik probeer dan steeds te gaan slapen, maar dan lig ik maar weer wakker en dan ga ik maar weer even op mijn mobiel kijken.

Gister besloten om de mobiel niet meer op het nachtkastje te laten liggen, alle apparaten uit de slaapkamer zodat ik niet in de verleiding kom om toch nog even iets te bekijken of op te zoeken.

Gisteren heb ik een oefening gedaan voor het slapen en volgens mij heeft het geholpen: op de rug liggen en je knieën optrekken en je armen eromheen slaan. Dan wieg je 3 minuten heen en weer (ik heb geteld, dus niet op de klok gekeken). Door de doorgaande beweging merk ik dat mijn lijf daarna rustig kan liggen en door het tellen maak ik even mijn hoofd leeg (want ik lig altijd te denken).

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:51

Ja! Heeeeeel herkenbaar! Ik eet altijd vrij laat omdat ik na mijn werk meteen naar de paarden ga. Meestal ben ik om 20.30 u klaar met eten. Dan kak ik enorm in. Daarna krijg ik tegen half 11 een energiekick en wil ik vanalles gaan doen wat is blijven liggen. Gevolg is dat ik dus bijna altijd te laat op bed lig en 6,5 a 7 uur per nacht slaap. Mijn man heeft hetzelfde probleem maar dan nog een graadje erger, dus dat stimuleert lekker :+ 's ochtends kom ik nooit zo vroeg uit bed als ik wil, ik kom op het laatste moment mijn werk binnen.
Het schijnt te komen doordat je melatonine te laat aan wordt gemaakt - verschoven bioritme.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:53

In bed komen en slapen is geen probleem... maar s'ochtends er uit komen dat lijkt zo ongeveer de grootste hindernis die er die dag op het programma staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:54

Hier hetzelfde. :j
En elke ochtend neem ik me weer voor om die avond wél op tijd naar bed te gaan, maar het komt er nooit van. :')
Op de één of andere manier lukken bepaalde opdrachten (via de computer) veel beter dan overdag en volgens mij gaat de tijd ook stiekem sneller, 30 seconden per minuut ofzo. :x

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:55

haha ook hier héél herkenbaar. Maar vooral omdat ik geen zin heb om m'n tanden te gaan poetsen :') Heb een beugel dus heb 2 borstels voor op de electrische tandenborstels, moeten dan nog met tandenstokers én nog spoelen heb ik nooit zin in :') En dan 's ochtends er weer uit... bah.. Vooral in het weekend last van, doordeweeks dan weer minder :+ Maar dan is mijn slaapkamer ook mijn woonkamer en mijn tanden kan ik dichterbij poetsen :') haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:56

Ik heb dat ook.. liggen vaak rond half 12 in bed en dan heb ik goed 8 uur slaap wat voldoende zou moeten zijn. Maar slapen ho-maar..

Nu ga ik vaak wat eerder, rond half 11, en dan een uurtje lezen en dan val ik zo in slaap en word ik uitgerust wakker. Dat werkt een stuk beter dan TV kijken/laptoppen voor het slapen :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:20

Muppett schreef:
Ja! Heeeeeel herkenbaar! Ik eet altijd vrij laat omdat ik na mijn werk meteen naar de paarden ga. Meestal ben ik om 20.30 u klaar met eten. Dan kak ik enorm in. Daarna krijg ik tegen half 11 een energiekick en wil ik vanalles gaan doen wat is blijven liggen. Gevolg is dat ik dus bijna altijd te laat op bed lig en 6,5 a 7 uur per nacht slaap. Mijn man heeft hetzelfde probleem maar dan nog een graadje erger, dus dat stimuleert lekker :+ 's ochtends kom ik nooit zo vroeg uit bed als ik wil, ik kom op het laatste moment mijn werk binnen.
Het schijnt te komen doordat je melatonine te laat aan wordt gemaakt - verschoven bioritme.

Das wel een geldige reden op het werk..
'waarom ben je te laat? Ja, sorry, mijn melatonine werd wéér te laat aangemaakt waardoor ik niet in slaap kon vallen en me versliep.'
:D :D :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:21

Oh ja ik ook. En hoe langer ik het toesta, hoe meer mij ritme verschuift. Ga het liefste slapen rond een uur of 3 en word wakker rond een uur of 11. Klopt veel meer bij mij. Maar ja, dat kan niet altijd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:24

in bed terecht komen is voor mij geen probleem, ik kan het heerlijk vinden om al om 20.00 mn nest in te duiken met een goed boek en om dan om 22.00 het licht uit te doen en direct in slaap te vallen :j
Er uit komen sochtends is een groter probleem :+ tegenwoordig doe ik maar gewoon het licht aan als mijn vriend om 6.45 vertrekt en dan kom ik er om 7.15 wel gemakkelijker uit :j

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:30

Slapen is bij mij ook op zich niet zo'n probleem. Als ik avonddienst gehad heb en om 23.45u thuis ben, moet ik soms van mezelf echt al naar bed, omdat wekker volgende dag dan weer om 5.45 of 6.00u gaat. Ik kan ook wel direct gaan slapen, en als ik in bed lig dan val ik ook wel snel in slaap, maar het is meer dat ik dan nog geen zin heb om naarb ed te gaan en nog even wil blijven zitten ofzo.. Even bijkomen..

"s ochtends opstaan is de lastigste opdracht van de dag inderdaad.. Vreselijk! Maakt niet uit of de wekker om 5.30u of om 9.00 staat, opstaan blijft lastig!

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:18

owja heeeel herkenbaar..
echt al jaren last van, zelfs al ik iets heel leuks ga doen, heb ik smorgens nog steeds moeite om eruit te komen. Moet wel zeggen, mn wake-up light helpt wel hoor, anders was het echt 1 groot drama geweest elke morgen :o

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:10

Hier nog een. Het licht gaat hier iedere pas om 12 uur uit en dan lig ik daarna nog een halfuur een spelletje op mijn telefoon te spelen. Ook al gaat mijn wekker om 05:45 als ik het eerste uur op school moet zijn. 'S ochtends word er eerst nog een half uur gebruikt door de snooze haha en dan moet ik er echt uit van mij zelf. Anders mis ik de bus. Gelukkig kan ik dan nog 40 min met mijn ogen dicht zitten haha. Maar vooral op maandag ben ik een zombie.

Maarja discipline om op tijd naar bed te gaan heb ik niet en gelukkig kan ik relatief met weinig slaap doen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:31

Whaha grappig om te zien dat t veel voor komt :Y)
Het is bij mij ook puur discipline gebrek. Als ik eenmaal in bed lig, slaap ik zo :O

hafamaz schreef:
owja heeeel herkenbaar..
echt al jaren last van, zelfs al ik iets heel leuks ga doen, heb ik smorgens nog steeds moeite om eruit te komen. Moet wel zeggen, mn wake-up light helpt wel hoor, anders was het echt 1 groot drama geweest elke morgen :o

HA, daar heb ik ook over na zitten denken! Is dat echt wat zo'n wake-up light? Welke heb je precies? :P

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:37

Ik heb het juist andersom _O- Ik kan niet wachten om in mijn bed te kunnen liggen en te slapen ! Het liefst ga ik al vaak rond 9 uur naar boven (doordeweeks, werk- en schoolweek) om heerlijk te kunnen slapen. 'S ochtends ben ik al vaak een halfuur à kwartier voor de wekker (07.30) wakker en spring ik zo uit bed.

Soms lig ik zelfs 's middags al in bed om te slapen, of in bed om huiswerk te maken en te leren. Maar dat komt dan ook wel dat ik snel moe ben hoor :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:40

Ik ben op zich een goede slaper, zou om 22:00uur kunnen slapen, maar moet mezelf echt ertoe dwingen voor 00:00 in bed te liggen. 06:30 gaat de wekker namelijk. Ik wil 's avonds gewoon nog teveel doen. Ben dan niet moe, veel teveel energie. En 's morgens iedere dag gemopper als ik eruit moet. Mijn wekker staat in de badkamer (aangrenzend aan slaapkamer) zodat ik wel op moet staan om hem uit te doen.

In het weekend wil ik juist vroeg opstaan }:0 Omdat ik zoveel dingen wil doen en ik de dag anders zo kort vind.

Ik heb gewoon dagen nodig van 48uur

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:43

Nergens last van. 's Ochtends, ook in het weekend, op tijd eruit en er om 11 uur op zijn laatst in. Overdag er lekker uit en buiten zijn.
Niet te vet en ongezond eten en 5 keer per dag kleinere porties.

Nee hoor, mijn winterdip is ver te zoeken! Slapen zelf gaat de laatste week wat minder, maar dat heeft een andere reden..