Ziek wat is de wijsheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

felintje

Ziek wat is de wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:02

hoi allemaal,
Het begon vorige week, ik voelde me totaal niet lekker. Ik had van het ene op het andere moment een zware verkoudheid. Heel de week slecht geslapen door dichtzittende neus/ hoesten. Overdag zoveel mogelijk rust genomen maar toch wel iedere dag naar de paarden gegaan. Gisteren is het school weer begonnen. Ik ben opgestaan met bonkend hoofd, maar geen koorts. Dus naar school gegaan. 'Savonds naar de paarden gegaan, maar ik zat er helemaal doorheen. Slecht in m'n vel zitten (winterdepressies), oververmoeid, nog niet helemaal genezen en vooral heel veel slaap gemist. Vandaag thuisgebleven van school en bloedgeprikt. Morgen wil ik terug naar school want ik ben bang dat'k teveel ga missen en die stress/druk dat ik dan alles moet inhalen en misschien niet zal begrijpen wil ik niet meedragen. Mijn ouders willen me tot volgende week thuishouden (vrijdag geen school) zodat ik helemaal hersteld zal zijn. Wat is de wijsheid ? Ik voel me een wrak en kruip het liefste vanal verweg in een holletje zonder verplichtingen/druk. Aan de andere kant moet ik maken dat ik mee ben met de lessen in school. Wat zouden jullie doen ?

Luca03

Re: Ziek wat is de wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:06

Thuis blijven
als je ziek bent mis je even veel want het blijft toch niet hangen. Je bent ziek en kan je dus niet concentreren. Misschien toch even langs de HA gaan?

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:08

Luca03 schreef:
Thuis blijven
als je ziek bent mis je even veel want het blijft toch niet hangen. Je bent ziek en kan je dus niet concentreren. Misschien toch even langs de HA gaan?

Mijn vader is HA zeer handig, wat ook hindert is dat ik om 6 uur moet opstaan en dat dat echt bangelijk vroeg is. Ik heb van mezelf heel veel slaap nodig. Maar ik heb vandaag al een toets gemist en daar moet ik tegen donderdag nog voor blokken. Dan zit ik morgen middag met die druk opgezadeld. Pff ik weet het echt niet.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:11

Ziek is ziek, op school hebben ze meestal wel een inhaaluur (bij mij wel in ieder geval). Als je aan je school uitlegt hoe en wat zullen ze er vast wel wat begrip voor hebben. Vraag aan je vrienden/vriendinnen of ze samenvattingen voor je maken of je docent zelf. Desnoods neem je een bijles als je je weer beter voelt! Oververmoeid raken is heel vervelend.. Pas daar mee op! Voor je het weet zit je 2 week thuis & slaap je 12 uur per dag.. ;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:12

Nou als je vader HA is zou ik toch luisteren naar hem. Ik heb eens 2 weken thuis gezeten en nee dat is niet leuk en je moet veel inhalen maar als je nu je lichaam nog meer belast stort je over een paar dagen/weken in en zit je nog langer thuis

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:15

als je nu wel na school gaat steek je de hele klas ook nog aan plus iedereen die in de bus naast je komt zitten..

als je vader huisarts is, zou ik zeker luisteren.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:19

De bloedtesten zullen vanavond binnen zijn, en ik zal eens kijken wat hij zegt. Bedankt voor de tips alvast!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:20

Klinkt eigenlijk gewoon als een flinke verkoudheid of lichte griep. Je zou kunnen overwegen wat in te nemen en woensdag en donderdag naar school te gaan als je anders ver achter komt te lopen.
Dan kun je vrijdag, zaterdag en zondag lekker helemaal je gemak houden.
En als het echt niet gaat je ziek laten melden en lekker in bed blijven om uit te zieken.
Langs de huisarts lijkt me niet echt noodzakelijk, maar ik lees nu dat je vader HA is. Het zal gewoon een virusje zijn dat je uit moet zieken. Beterschap!