Zo bang...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Zo bang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:11

voor de tandarts :x ;(

Ik heb voor de allereerste keer een gaatje in m'n kies en hiervoor moet ik donderdag terugkomen.

Maar ik heb nu al zoveel angst, en dan vooral voor de prik in m'n mond. Ik durf gewoon écht niet.
Tandarts heeft gezegd dat het maar een klein gaatje is, kan ik dit ook zonder prik laten doen?

Kan iemand mij een beetje geruststellen? :x Ik heb gewoon echt de neiging om niet te gaan :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:12

Ik heb meerdere gaatjes gehad en nog nooit een verdoving :(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:13

Die prik voel je vrijwel niet. Ik voel persoonlijk liever dat kleine prikje dan dat ik moet vullen zonder verdoving. :+ Het lijkt een hele grote naald maar je voelt geen pijn, het is alleen heel vies vind ik. :Y)
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 07-01-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:14

Kleine gaatjes doen ze meestal geen verdoving, en als het achteraf te veel pijn doet kunnen ze hem nog altijd zetten. Geen paniek dus, gewoon vragen of je het zonder verdoving mag proberen ;)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:14

Bang zijn is helemaal niet nodig. :) Toen ik een poosje geleden mijn eerste minigaatje had vroegen ze me of ik anders een prik wilde, het hoefde niet perse, maar puur om aan het idee geprikt te worden te wennen. En weet je, ik voelde het niet eens. :') Ik heb zelfs nog gevraagd aan de tandarts of ie me nu al geprikt had of niet.

Later zijn ook mn verstandskiezen gegaan en ook die prikken zijn niet pijnlijk. Voor de vorm heb ik ook een keer een gaatje laten doen zonder verdoving en dit heb ik vervelender gevonden dan zo'n prikje. :)

Sterkte! :)

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:15

Ik had laatst mijn eerste gaatje en was vrij diep, heb het zonder verdoving laten doen, zag een verdoving totaal niet zitten.
Tandarts raadde wel een verdoving aan, maar ik wilde het zo proberen. Mijn tandarts stelde voor om het eerst zo te proberen en wanneer het niet ging er alsnog een verdoving in te spuiten.
Heb de verdoving niet nodig gehad, was zo prima te doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:16

Ik heb wel eens een gaatje laten maken zonder verdoving :) Het was een heel klein gaatje dat niet diep was dus hoppa, boren en vullen en heel het gedoe zonder spuitje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:17

ik heb nog nooit in mn hele leven een gaatje gehad, maar ik moet vrijdag weer op controle komen dus..
Ik zit bij een speciale tandarts die erin is opgeleid om mensen met een vreselijk grote angst te helpen.
Mijn moeder en ik zijn écht vreselijk angstig voor de tandarts dus vandaar.

SayaJones

Re: Zo bang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:23

Pff, ik zie het echt al voor me dat ik in een gigantische panische huilbui uitbarst in die stoel :')

Zonder verdoving, wat voel je dan? Doet dat geen zeer?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:25

Even ter motivatie, misschien helpt het. Bedenk dat je 1500 euro bespaart, zoveel kost het om een aantal jaar de tandarts te mijden en dan naar de narcose tandarts te moeten.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:25

Ik vind zelfs een klein gaatje zonder verdoving al vervelend, omdat de verdoving echt geen pijn doet heb ik dan ook liever dat ze er gewoon een spuit indrukken :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:26

Just_Sannee schreef:
Pff, ik zie het echt al voor me dat ik in een gigantische panische huilbui uitbarst in die stoel :')

Zonder verdoving, wat voel je dan? Doet dat geen zeer?

Ik vond het maar 1 keer zeer doen maar dat was een heel diep gaatje achterin m'n mond. Verder met de andere gaatjes voelt t irritant maar niet pijnlijk.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:27

Liever 10 minuten "jeuk" van t boren, dan uren met zo`n rot verdoving zitten.
Vooral als t een klein gaat je is zou ik t gewoon zonder doen.
Ben geen piepert maar die spuiten vind ik vreselijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:31

Geen pijn bij prikken voor verstandskiezen? Mijn hemel, bij de prik in mijn gehemelte dacht ik dat ik dor het plafond schoot.

Maar TS, een prikje voor de verdoving valt ech mee +:)+
Er bestaat ook verdovende zalf die ze eerst op je tandvlees smeren, waardoor je de prik daarna niet eens meer voelt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:33

Ik ben ook doodsbang voor de tandarts, en al helemaal voor naalden, daarnaast heb ik ook nog overgevoelig tandvlees... Ik heb 3 gaatjes gehad waarvan ik er twee met verdoving deed. Ik zweette me kapot van angst voor die naald, maar het viel uiteindelijk wel mee. Je voelt de prik wel, maar het is meer een vervelend prikje dan een pijnlijk prikje. Die andere die ik zonder verdoving deed was een klein gaatje, van dat boren voelde ik vrij weinig.
Maar voor mij geen gaatjes meer boren zonder verdoving. Dat is toch nét iets fijner. :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:35

Sssttt nou niet over prikken voor verstandskiezen gaan praten :') Daar ben ik al helemáál panisch voor.
M'n tandarts had de vorige keer gezegd dat mijn verstandskiezen er voorlopig niet uit hoeven omdat ze mooi groeide en ik er goed bij kon, maar met 1tje heb ik toch mijn twijfels :x

Ik ga eens in gesprek met hem, hij mag me mooi eerst kalmeren voordat ie in m'n mond gaat poeren. Ik probeer het eerst zonder verdoving als hij denkt dat het kan.

M'n hart gaat al tekeer als ik eraan denk -O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:37

Ik snap wel dat mensen het niet fijn vinden om naar de tandarts te moeten.
Maar pas er voor op dat je jezelf niet banger denkt en praat.
Als je maar blijft herhalen dat je bang bent, word je het vanzelf nog erger.
Roze olifantjes gaan ook niet weg door ze steeds te roepen.
Dus aan wat anders denken.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 07-01-14 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:38

Ik ben ook bang voor de tandarts en vooral voor de prik. Ik had 2 gaatjes (was nog in nederland) en die tandarts zei dat het zonder verdoving kon. Hij heeft toen röntgenfoto's gemaakt om het te zien en er zaten nog 4/5 andere gaatjes en dat heeft ie niet gezegt. Ik woon nu in zweden en begon last te krijgen van een kies met ijs eten dus ben ik naar de tandarts gegaan. Ze maken standaard foto's en nu zitten onder die gevulde gaatjes allemaal infecties dus nu moet ik zo'n 7/8 gaatjes laten vullen, een kies is zo erg dat die er misschien uit moet. Ik ben als de dood voor injecties enzo dus ik moet de 22e terug komen en dan krijg ik eerst een drankje om suf te worden zodat ze die injecties kunnen geven, ik ga hyperventilleren enzo en dan krijg je geen naald in mn mond haha. Ze denken dat ze aan een kant onder en boven tegelijk kunnen doen dus hoef ik maar 2 keer te komen zegmaar. En we hebben gelukkig een super aardige tandarts die alle tijd neemt en super geduldig is :)

Ik wens je verder heel veel succes! Ik hoop dat het je heel erg meevalt!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:39

Zeggen dat je de naald niet wilt zien. Helpt echt heel goed bij mij :D

Heeft je tandarts geen lachgas? Werkt ook top.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:40

Ik heb hetzelfde en heb gelukkig goede tanden, zodat ik nog nooit een verdoving moest hebben. Ik zou het proberen zonder verdoving, en als het nodig blijkt te zijn, kan je het alsnog laten verdoven.
Ik had ook enorm veel schrik om m'n wijsheidstanden te laten trekken, dus ik heb gewoon gekozen om ze alle vier in één keer te laten trekken onder volledige narcose. Sowieso moest er één uit omdat ik er niet goed aan kon om te poetsen, had ik daar een ontsteking op en moest die eruit. In overleg met de tandarts gekozen voor ziekenhuisopname en hop, na een drietal dagen was de pijn van de operatie ook volledig weg. Als het ooit zo ver moet komen, wel eens goed navraag doen bij wie je best laat opereren. Er blijkt nogal wat verschil te zijn, vooral in last achteraf. Mijn kaken waren amper blauw, op drie dagen voorbij, terwijl mijn zus er toch een tiental dagen last van gehad heeft.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:41

Kun je niet naar een speciale tandarts? Ik zit bijvoorbeeld nog steeds bij een kindertandarts omdat die gewoon heel erg lief zijn maar voor angst zijn er toch ook speciale tandartsen?

Reclame bij dit topic is bij mij trouwens '' www.stoptandartsangst.nl '' :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:44

Ik had een heel groot gaatje (15 jaar niet heengeweest, tja..dan krijg je dat) en is zonder verdoving gevuld. Af en toe een beetje naar gevoel (maar meer dat je dat geluid hoort, dan dat het echt rot voelt), verder niets van vernomen...en ze bleven maar boren. Het is meer een soort druk die je even voelt.

Verstandskiezen zijn bij mij ook allemaal in 1 keer gegaan (was gelijk groot onderhoud, haha). Toen wel een verdoving en die vond ik vreselijk vervelend...ik had het gevoel dat ik geen lucht meer kreeg, moest spugen en bleef het gevoel houden dat er wat achtergebleven was...vandaar dus ook gaatje zonder verdoving en dat beviel een stuk beter!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:46

naomi_g1998 schreef:
Kun je niet naar een speciale tandarts? Ik zit bijvoorbeeld nog steeds bij een kindertandarts omdat die gewoon heel erg lief zijn maar voor angst zijn er toch ook speciale tandartsen?

Reclame bij dit topic is bij mij trouwens '' http://www.stoptandartsangst.nl '' :+

Bij mij ook, heb hem meteen aangeklikt :')

Die 'pijn' die je hebt als je hem laat vullen zonder verdoving, is dit zenuwpijn zegmaar? Alsof je iets heel kouds drinkt?

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:47

Heb de rillingen al over mijn rug lopen als ik denk aan het woord: TANDARTS...
Echt niet mijn ding, mijn verstandskies komt ook door, maar GELUKKIG nog nergens last van,.
Ik ben echt spaans benauwd voor alle prikjes in mijn mond... niet bang voor naalden .. ik ben namelijk ook bloed doner.. maar van mijn mond moeten ze afblijven!

Denk je eindelijk aan de tandarts te ontkomen, begint je tweeling zus met de opleiding tandartsass. bij onze tandarts... had die dus even mooi door, dat ik al een paar keer mijn afspraak ben 'vergeten'

Succes!
maar voor mij geen prikjes in de mond. Zelfs als dat het BETER zou moeten zijn/voelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:49

Het is zo gebeurd hoor :(:) , ik had er 11 allemaal met verdoving en dan heb ik het voordeel dat de tandarts heel gezellig is en ik zo in de slappe lach schiet met mijn verdoofde mond := .

Zonder heb ik persoonlijk slechte ervaring mee , deed me zeer dus ik durfde niet meer naar de tandarts tot die vulling loskwam toen moest ik en voelde me gelijk goed bij die praktijk :)

Verstandskiezen zijn een ander verhaal , heb er 3 uit geloof ik en het doet even zeer maar met pijnstilling at ik vrijwel alles wat niet hard was :)