Ik heb een vraag: de huisarts heeft zwijgplicht, en mag dus geen informatie aan je ouders doorgeven. Maar stel dat je met een probleem bij de huisarts komt en je moet een behandeling of test ondergaan in het ziekenhuis, of krijgt een speciaal duur medicijn voorgeschreven.
Als je minderjarig bent en je bent samen met je ouders ingeschreven bij een zorgverzekeraar, komt dit op de factuur van de zorgverzekeraar te staan? Of moet je zoiets specifiek doorgeven als je kosten wilt declareren? Ik bedoel, wanneer je ouders dit afhandelen, kunnen zij alsnog via de zorgverzekering te weten komen wat er met hun kinderen aan de hand is?
En hoe werkt dit als je in het buitenland zit? Omdat je dan sowieso extra papierwerk moet doen..
Dit vroeg ik me af omdat mijn ouders mijn zorgverzekeringen afhandelen.
en die zegt dan als het goed is waar het vandaan komt.
Ik ben trouwens boven de 18, woon op kamers maar mijn zorgverzekering loopt nog via mijn ouders. Ik vind gewoon dat ze niet alles hoeven te weten waarvoor ik naar de dokter ga, hun stellen mij toch ook niet van elk wiswasje op de hoogte of melden het als ze naar de dokter gaan? Ligt er misschien ook aan hoe close je bent met je ouders.. Met alle respect voor mijn ouders hoor.