Heel vast slapen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Heel vast slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 12:58

Ik heb nogal veel moeite met slapen.
In slaap komen lukt vaak niet, maar als ik dan eenmaal slaap slaap ik meestal heel vast.
Ik word echt heel moeilijk wakker en ik ben dan ook vaak niet uitgerust.
Ook komt het nogal eens voor dat ik mijn wekker veel te laat hoor en ik ben dan ook heel vaak te laat op mijn werk.
Meestal is het 5 minuten ofzo, maar vandaag bijvoorbeeld 1,5 uur omdat ik gewoon helemaal geen wekker heb staan. En dan heb ik hem 5 keer staan.

Nu las ik ergens iets over een wekker voor slechthorende, dat die ook zouden werken voor te diep slapen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft iemand nog andere tips om wat minder vast te slapen?
Ik probeer tegenwoordig licht aan te laten en niet al te comfortabel te gaan liggen, maar daar word ik natuurlijk ook niet echt uitgeruster van.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:02

Geen tips om minder vast te slapen.
Ik ken wel een soort van 'weklicht met geluid'.
Dat is een soort lamp die je op een bepaalde tijd kan stellen.
Ook maakt het dan een geluid (die ik ken maakt vogel geluiden).
Als je het weklicht dan bijvoorbeeld om 7.00 uur zet, gaat dat licht aan met dat geluid erbij.
Dat kun je dan zo stellen, dat het een minuut of 10 aangaat, voordat je de wekker hebt gezet.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:19

Regelmatig het geluid van je wekker veranderen. Dan raak je er niet aan gewend.
Slaap je wel voldoende? Het kan zijn dat je lichaam meer slaap nodig heeft dan de standaard aangegeven 8 uur.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:25

ik weet niet of je het met mobiel doet, maar ik kan dan bijv 3 wekkers zetten of extra lang bijv.. Ik heb nogal wat opties over hoe ik vooral wakker wil worden :)

Annemeik

Re: Heel vast slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:36

Werkt de wake light ook niet voor je?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:38

Ik zet hier 3 wekkers (waarvan één wake up light) op verschillende plekken in de kamer. Dan móét ik er wel uit om ze uit te drukken.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 08:17

Momenteel heb ik op mijn telefoon 3 wekkers aan staan en nog een wekker radio 2 keer.
Wake up light heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik werd ook nooit echt wakker van de zon toen mijn bed nog bij een raam stond.
Het geluid veranderen is een goed idee. Dat heb ik toevallig gister avond gedaan en nu hoorde ik hem wel.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:41

Herkenbaar. De wake-up light werkte voor mij in het begin, maar ik raakte ook daar aangewend.

Geluid veranderen van een wekker kan idd een optie zijn, maar ik word juist niet wakker als ik het geluid van mijn wekker verander, omdat mijn hersenen dan op de een of andere manier onbewust al voor mij bepalen: dat is niet voor mij bedoeld :') Ik slaap ook door de wekker van m'n vriend, die eerder afgaat.

Zo'n wekker voor slechthorende nog nooit aan gedacht. Ik heb nu bedacht om binnenkort een tijdklok te kopen en m'n elektrische deken daar op aan te sluiten op de hoogste stand. En ik wil een klokthermostaat. Ik wil m'n bed uitbranden. Bij mij is warmte vaak het enige dat me een beetje helpt. (Al kan ik ook doorslapen in een snikhete tent, maar dat is wel poedersuiker :P