Excedrin ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Excedrin ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:41

Hallo bokkers!

Al sinds ik een klein meisje ben krijg ik gigantische hoofdpijn aanvallen. Ik heb dan niet alleen hoofdpijn, maar ik ben ook nog eens heel misselijk (tot op het punt dat ik vaak moet overgeven van de hoofdpijn), overgevoelig voor licht en geluiden. Als ik zo'n hoofdpijn heb doet letterlijk alles aan mijn hoofd pijn, de pijn lijkt vanuit mijn ogen te komen maar tegelijkertijd spannen mijn nek en schouders zich ook compleet samen waardoor het weer lijkt alsof het vanaf daar komt.
Een poosje geleden viel mijn oog op Excedrin, een pijnstiller speciaal gericht tegen hoofdpijn/migraine aanvallen en als ik de bijsluiter zo even doorkijk lijkt het alsof al mijn symptomen door deze pijnstiller weg zouden moeten gaan.

Mijn vraag is of er bokkers zijn die ervaring hebben met deze pijnstiller en me wat meer kunnen vertellen over de werking. Hoe lang het duurt voordat het werkt, of de pijn slechts gedempt wordt zoals bij paracetamol/ibuprofen en of het überhaupt werkt.

Even voor de goede orde, met mijn klachten heb ik denk ik wel 10 keer bij de huisarts gezeten, ik heb verschillende holistische/homeopathische geneeswijzen geprobeerd maar niks lijkt ertegen te helpen. Op aanraden van mijn huisarts probeer ik nu elke keer als ik zo'n hoofdpijn krijg 800 mg ibuprofen te nemen, onder de douche te stappen en dan mijn kamer zo donker mogelijk maken en slapen, maar dit is geen ideale uitkomst aangezien ik deze pijn ongeveer 2/3 keer per week krijg.

Depende

Re: Excedrin ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:27

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar zag inderdaad de reclame langs komen zonet en ben ook erg benieuwd. Het klinkt als een uitkomst. :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:33

Ja! Wij bestellen het inmiddels al een jaar of 2 via Ebay in de VS en het is tot nu toe het beste hoofdpijnmedicijn wat ik heb gebruikt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:35

Oh ja, het duurt een half uur/3 kwartier voor het werkt en bij mij is de hoofdpijn (hormonale migraine) weg. Soms is het heel heftig en dan neem ik er twee.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:38

Ik heb geen ervaring met de pijnstiller, maar zit er niet ergens een blokkade ergens in je lichaam waar die hoofdpijn vandaan komt? Misschien een rare gedachtegang, maar ik heb zelf last van nek en rugklachten en kreeg toen het losgemaakt was door de manueel therapeut ook lichte hoofdpijn.. (Veel spanning ook in mijn lijf)

In elk geval veel succes ermee, en ik hoop dat je de pijnen snel kunt verlichten!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:40

Toch even benieuwd, dus heb hem opgezocht. Als ik het zo zie bij de bestanddelen is het aspirine met paracetamol/coffeine. Op zich dus niks nieuws, maar fijn om te weten dat zo'n combinatie op de markt is.

Heb even mijn schoonvader gevraagd naar zijn ervaring met dit medicijn, die heeft het in Amerika gebruikt voor zijn migraine, maar bleek er geen baat bij te hebben. Tijdens zijn migraine prefereert hij Nurofen migraine. Dit is gewoon ibuprofen lysine en werkt bij hem goed. De migraine verschijnselen gaan niet weg, maar de barstende hoofdpijn wordt minder.

Mijn vriend heeft ook vaak hoofdpijn en zegt Sanalgin fijn te vinden. Dit is propyfenazon met paracetamol/coffeine. Maar dit gebruikt hij niet tegen migraine-hoofdpijn.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:51

Ik heb geen ervaring met dit medicijn.
Bij opkomende migraine neem ik altijd Sarixel. Dit werkt meestal goed om een aanval te voorkomen. En anders moet ik toch aan mn migraine medicatie.

Slik je toevallig de pil, rook je veel, eet je veel kaas en/ of veel geraffineerde suikers? Dit zijn echte triggers voor migraine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:36

Ik slik wel de pil, maar de rest van de factoren zijn allemaal niet wat je in de categorie "veel" kunt stoppen. Verder zijn alle blokkades in mijn lichaam nagelopen en dat is ook niet de veroorzaker.

Fijn dat er wel mensen zijn die er baat bij hebben gehad, ik heb een strip gehaald en als ik weer een aanval krijg ga ik even testen of het wat is! Bedankt voor de andere tips ook, mocht het niet werken heb ik dan weer wat om naar te kijken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:30

Dit is gewoon paracetamol (met coffeïne) met asperine.
Waarschijnlijk 2 middeltjes die je zelf in huis hebt en dus ook gemakkelijk samen kan innemen.
Scheelt een hoop geld!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:01

Ik gebruik voor blijvende zeurende hoofdpijn paracetamol met codeïne en voor migraine gebruik ik imigran. Zag dit medicijn net op tv, moeders en ik hebben er beide last van. Gelukkig niet meer zo veel als eerst!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:11

Ik gebruikte kinderaspirine tegen migraine.

(Nadeel: een kwartier na de aspirine ging ik over mijn nek (auwwwwtssssh!) en daarna was het ergste leed geleden. Paracetamol deed eigenlijk niets. )

Aamandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:59

Bij iedereen werkt het weer verschillend.ik slik proponalol elke dag 1 capsule om de hart vaten in mijn hoofd wijder te houden sinds ik dat slik zijn mijn aanvallen beperkt. Maar dit kan ook weer voor andere dingen gebruikt worden. Ik zelf werk dagelijks met medicijnen.En weet dat het vooral een kwestie van uitproberen is.Maar als ik een aanval krijg heb ik niks wat er tegen helpt wel heb ik primperan zetpillen tegen de misselijkheid. Ik heb dit middel nu ook gekocht met de hoop dat dit mijn aanvallen kan verlichten waardoor ik gewoon Door kan met mijn werkzaamheden ipv dat ik me bed op moet gaan zoeken en moet gaan slapen voor ik alles eruit gooi.