Ik weet dat jullie vanachter de computer geen dokter kunnen zijn, maar misschien kan iemand mij hier mee helpen en heeft iemand er ervaring mee!

Ik ben nu 14jaar oud, maar heb altijd al last van mijn knieën gehad. Toen ik nog jonger was niet echt belastend, toen het erger werd ben ik ervoor naar de HA geweest. Hij zei dat het waarschijnlijk hypermobiliteit is en dat ik naar de fysio moest. Dat heb ik toen gehad tot dat het niet meer verzekerd werd, omdat het eigenlijk niet hielp...
Vorig jaar ben ik wat meer op gaan zoeken over hypermobiliteit. Ik weet dat de klachten nogal uiteenlopen, maar er kwam bijna niks overeen met wat ik voelde. Ik heb wel slappe enkels en dan die pijn in mijn knieën en ik kan mijn duim zo omklappen en soms gewoon dat er iets net wat losser zit. Ik weet dat het internet is en dat wat erop staat meestal niet is wat er over wordt gezegd. Daarom ook dit topic nu.
Heel eigenwijs ben ik verder gaan zoeken, naar welke klachten ik heb. En kwam uit op een site over het patellofemoraal pijnsyndroom, de klachten herkende ik en er begon toen wel iets van twijfel te spelen.
Ik heb last van mijn knieën bij het traplopen, fietsen en langdurig lopen. Ze schieten vaak 'op slot' en als ik hurk kan ik niet altijd zelfstandig weer omhoog komen. Mijn knieën knakken ook altijd als ik ze buig. Ze voelen altijd zo zwak aan, dat ik als ik bijna boven ben, met de trap, dat ik dan door mijn benen ga zakken ofzo...
Mijn verhaal wordt alweer veel te lang.
Heeft iemand ervaring met dit 'syndroom'? En hoe je erachter gekomen bent. Is het bij jou ooit vergeleken met hypermobiliteit? Ik ga niet meteen naar de HA voor iets wat ik van internet heb geplukt, wel worden mijn klachten erger, maar eerst moet ik mijn ouders overtuigen..

Dat was in combinatie met het duimen omklappen een van de eerste dingen waar ik aan dacht
maar omdat je toch kracht zet op de trappers)