wond binnenkant mond tandvlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

wond binnenkant mond tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 02:01

Ha bokkers.

Ik heb weer eens iets. Naast mn huidige zeer irritante verkoudheid ben ik nogal lomp geweest.
Ik was nagels aan t bijten. Ja heel fout en heb t nu afgeleerd.. Ik schoot daarbij lomp hard uit naar t tandvlees op mijn onderkaak.
Men tis geen aft maar meer een open gat van een halve cm. Nu al een dag of 3 en t gaat niet echt dicht. Het voelt aan als spruw/erge aft.. Alleen is het nu open doordat ik zo lomp hard er in kan. De pijn is het minst als ik tanden gepoetst heb. Maar dat 34x doen zal ook funest voor de rest van mn gebit zijn..
Ik heb ook met zout water gespoeld.
Iemand advies. Als het maandag niet veranderd is ga ik even naar de apotheek of huisarts assistente. Kan dr mee leven maar is soms gruwelijk irritant. En gezien ik nogal kleinzerig ben.. Ik kon geen gerelateerd onderwerp vinden.

Alvast bedankt

Magrathea

Re: wond binnenkant mond tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 02:07

Met zoutoplossing spoelen is idd een goed idee. Voor de rest zul je vooral moeten wachten tot het overgaat vrees ik... Zou wel even een belletje doen naar de huisarts, want normaal genezen wondjes in de mond sneller.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:47

Als ik wondjes/irritaties/aften in mijn mond heb dan ook verander ik van mijn standaard tandpasta naar zendium.
bij mij werkt dat beter dan zoutoplossing of andere dingen van de apotheek.

oke, het duurt wel een paar dagen. Maar als ik al 3,weken met een aft heb gelopen die alsmaar groter werd, en met zendium in een week weg is, dan is die week ineens erg kort ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:56

Voor een aft gebruik ik pyralvex, misschien helpt dit?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:33

Rook je toevallig? Of heb je flink wat alcohol gehad dit weekend? Beide kunnen de wondgenezing vertragen. Als je diabetes hebt, kan dit ook de boel in de war schoppen.

Ik zou even oppassen met zuur en pittig eten. Probeer fruit met de andere kant van je mond te kauwen (of even te vermijden).

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:32

Ik rook niet, recent geen alcohol op en ook geen diabetes..
Het blijft meer een open wondje. Een wit gapend wondje. Met lachen of wat foundation op doen doet best wel zeer.

Zendium nog niet geprobeerd. Morgen eens langs de assistente of apotheek even checken. Is mn eigen schuld dat weet ik maar het is geen aftje maar meer een gapende gat. Pyrelx durf ik niet te gebruiken. Doe dat wel met een aft maar nu is t meer een kuiltje als bultje van de aft..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:39

Misschien spoelen met perio-aid, gebruiken ze ook na chirurgische ingrepen in je mond.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:42

Ik zou zendium zeker proberen als ik jou was!
Daar zitten bepaalde enzymen in. Had nooit verwacht dat het zou werken, maar bij mij helpt het echt!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 14:07

Eindelijk is het dicht. Heb 't veelal gespoeld met water en zendium. volgens de tandarts die ik gebeld had moest 't toch vanzelf dicht gaan. Echter was ik zo stom om in een appel te bijten dus daar ging 't weer..

Nu is het dicht :)