Ik zie allemaal het niet meer zitten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Ik zie allemaal het niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 19:45

Hoi bokkers,
Ik wil gewoon even mijn ei kwijt.
Ik zie het allemaal niet meer zitten. School gaat slecht, nog 1 dag en 2 nachten en dan moet ik weer naar school. Ik zie er zo tegen op. Alles gaat slecht, mijn punten zijn minder en ik moet van mijn vader deze richting blijven doen terwijl ik dood ongelukkig ben. Mijn ouders zijn gescheiden sinds april en we zijn verhuisd in juni. Ik herinner me alles heel goed. Sinds de scheiding is ook de band met mijn vader vele malen minder sterk geworden. We hebben veel discussie's en ruzie's. Ook aan mijn vrienden heb ik weinig, we zijn met 3 en ik word wat uit ons groepje gestoten. Ik ben reuze blij dat het vakantie is geweest, door mijn gevoelens heb ik ook niet de neigingen meer om met vrienden af te spreken en wat leuks te doen. Wel heb ik nog wat gewone vrienden maar toch niet zoals mijn beste vriendinnen. Mijn aller beste vriendin ken ik ondertussen al 9 jaar, we zitten sinds dit jaar pas samen in 1 klas. Ik stort me dus gewoon volledig op mijn paarden, ik wil ook niets doen met mijn familie. Mijn vader wordt daar dan weer boos om omdat ik gewoon niet mee wil met hem en zijn vriendin. Ook worden mijn lieve verzorgpony's een beetje van me af genomen door dat er een jongen in de buurt is komen wonen en die heeft het ook voor pony's maar kent er helemaal niets van en omdat er daar ook een jaarling staat heb ik schrik dat ze helemaal 'om zeep' wordt geholpen door hem. Gewoon puur omdat hij er niets over kent. Ik kan heel moeilijk los laten dat weet ik ook van mezelf en probeer die eigenschap zo weinig mogelijk te laten zien. Ook omdat ik mijn verzorgpony's 4 jaar voor mezelf heb gehad en dan ineens komt hij aanlopen. Ook mijn eigen pony's, ik kan maar 3 dagen in de week naar hen toe en de 4 andere dagen moet mijn vader ze eten geven. Hij doet dit duidelijk met tegenzin terwijl hij zegt dat hij dit niet erg vindt. Het zit me gewoon allemaal niet mee. Ik zie om me heen hoe andere gelukkig zijn en word daar alleen nog maar ongelukkiger van. Ik zit dit nu met tranen rollend over mijn wangen te typen terwijl mijn schoolwerk naast me ligt. Ik kan gewoon niets meer goed, alleen voor mijn paarden.

Gemmeke

Re: Ik zie allemaal het niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:55

Meid wat moet dat naar voor je zijn! Je ouders gescheiden, je vader al een nieuwe vriendin..
School gaat slecht, vrienden loopt niet lekker...

Maar het is wel logisch hoor, je bent de scheiding aan het verwerken en dat kost helaas tijd. Misschien op school eens praten met een vertrouwenspersoon? Heb je nog broers of zussen? Zie je je moeder nog wel?

Kun je er niet met je vader over praten? Vertel hem dat je nog veel verdriet hebt van de scheiding dat je hun (je moeder en vader) samen mist. Dat hij al verder gaat met zijn leven wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen hoor, je mag ook verdriet hebben.

En die jongen van de pony's kun je die niet alles leren? Misschien is hij hartstikke aardig en wil hij ook nog graag leren!

Probeer lekker veel naar je paardjes te gaan, is een goede uitlaatklep!

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:55

sterkte meisje, je hebt het niet alleen moeilijk hoor :j hihi mischien helpt het om soms aan de leuke dingen te denken..
ik denk dat je vader ook alleen het beste met je voor heeft mijn ouders zijn gescheiden en ik heb ook vaak ruzie met mijn pa maar toch weet ik dat hij wel om me geeft, mischien moet je je pa een kans geven en er over praten en samen een oplossing zoeken :)
ik heb het ook eens gehad dat er een ander meisje bij mijn verzorgpaarden kwam ben daar weg gegaan uiteindelijk door verschillende redenen( niet aleen om het meisje) maar mijn ervaring is als hij helpt de paarden te verzorgen en de eigenaar vind dit dus goed , probeer goed te overleggen ruzie maken heeft geen zin zo help je elkaar alleen maar in de problemen. Zelf vind ik het ook fijner als ik ze niet met een ander moet delen maar soms kan het toch echt wel handig zijn als je elkaar kan helpen.
en mischien moet je ook een gesprek met je vriendinnen voeren, Ze geven vast wel om je maar ze weten niet wat er met je aan de hand is als je het niet verteld , mischien denken ze nu wel dat jij niet met hun om wil gaan omdat je verdrietig bent en geen zin hebt in leuke dingen met hun

knuffss x

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:58

wat rot voor je!

maar kan je idd die jongen niet wat leren?
en was bij je moeder wonen geen optie?

het komt wel goed dat weet ik zeker

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 19:59

Ja ik zie mijn moeder want ik woon bij haar en heb ook nog een zusje van 7 jaar maar wij verschillen zoveel qua karakter en leeftijd dat het tussen mij en mijn zus ook niet gaat en eigenlijk nooit is gegaan.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 20:01

Mijn paarden staan achter het huis van mijn vader, als ik nu geen klik zou hebben met mijn lieve ponytjes zou ik er al nooit naartoe gaan. Ik ga in de schoolweken om het weekend naar hem toe en daar zie ik dan een hele week op voorrand al tegen op

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:19

Ik had vrijwel hetzelfde op jouw leeftijd. Bijna geen vrienden, ging slecht op school, ouders gescheiden en (nu nog steeds) slecht contact met mn vader. Ik voelde mij ook echt zwaar kl*te toen. niks lukte meer, ben het jaar daarop van 4 vwo naar 4 havo gedaan.
Ik was ook echt een wrak en wilde ook niets, enige beetje geluksgevoel lag bij mijn verzorgpaardje.
Ik wilde van niemand hulp, maar als je wilt dat er iets veranderd zou ik wel hulp gaan zoeken. Er is altijd wel iemand waarbij je terecht kunt.
Ik kan alleen maar zeggen dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt. Ik ben 180 graden gedraaid toen ik op mijn huidige school terecht kwam :)
Probeer je niet te veel te richten op hoe je je voelt. Doe alleen wat echt nodig is, school en je paardjes, en doe in ieder geval één keer per week iets leuks (naar het strand/bos met paardjes als dat kan, naar de film etc.) En hoe moeilijk het ook is, vraag je vriendinnen mee om iets te gaan doen als je daar zin in hebt. Ik zat ook altijd maar te wachten tot iemand mij een berichtje stuurde en echt, daar wordt je dood ongelukkig van als dat maar niet komt.
heel veel sterkte :(:)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 20:21

Ik heb contact met de vertrouwenspersoon op school. Vorig (school)jaar ook al maar toen ging alles nog goed