maxicosi drager

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

maxicosi drager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:26

Hoi hoi
Vroeg me af waarom zijn er maxicosi dragers voor op de fiets. Maar je ziet ze nie op straat.
Lijkt mij handig. omdat ik alles op fiets moet doen.

Gr

zonnebloem18

Re: maxicosi drager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:37

Maxi cosi staat zelf niet achter dit product en raadt het ook af, reden genoeg voor mij om er niet voor te kiezen.
Ik krijg straks een fietskar voor achter de fiets of spaar even door voor een bakfiets.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:57

In mijn woonwijk zie ik ze nog weleens langs komen. Ik lees er verschillende meningen over. Omdat ik me af vraag hoe veilig het is heb ik het niet gekocht.
Je kan op google zoeken naar baby-mee, zo wordt dat product genoemd.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:43

Bak fiets. Lijkt mij lastig. Omdat er weinig ruimte is in gangpad. Achter de schuting.
Best lastig;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:44

Ja maar ga je voor veilig of makkelijk?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:47

Beiden.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:49

Ik heb toen mijn zoontje nog te jong was om op de fiets mee te kunnen een fietskar aangeschaft. Zo kon hij toch op de fiets mee, en ik vind het veiliger als een baby-mee.

Het is alleen wel zwaar om ermee te fietsen :P

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:50

Gewoon niet doen.
Je wilt veilig? Ga dan lekker lopen en niet zo'n kleintje meenemen op de fiets.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:52

doezel2 schreef:
Beiden.

Ik zou toch echt voor veilig gaan ;)

Heb je niet een maatschappelijke hulp die jou kan helpen bij de verzorging van je kindje? Het valt me op dat je veel vragen stelt op bokt...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:53

Vrienden van ons hebben een baby-mee, bij 4 kinderen gebruikt. Zij waren er altijd erg blij mee.

wij hebben zelf een bakfiets gekocht, veel veiliger en persoonlijk vind ik het ook veiliger dan een fietskar achter je fiets. Vooral omdat je je kindje gewoon steeds in de gaten kan houden. Gebruik hem nu nog bijna elke dag met het naar school brengen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:53

Ik heb ze gezien regelmatig en dacht er toen ook over. Maar die kinderen stuiteren in het bakje rond achterop:) En als je fiets valt is het niet echt veilig. Dus toen dacht ik liever niet! En duursysteem voor de tijd dat je het gebruikt. En je fiets moet ook nog eens geschikt zijn om vast te maken.

En heb dus een fietskar gekocht met een bakje voor de baby erin. Genoeg 2de hands te vinden. Zitten ze lekker warm en droog. Enige wat ik wat eng vond is dat ze dus achter je fiets hangen en je ze dus niet ziet.
Vond de bakfietsen en dan het materiaal om je baby er in te kunnen doen zo belachelijk duur en verdien je daarna bij verkoop niet meer terug. En de tijd dat je die gebruikt is dan zo kort dat ik dat niet wilde done zonde geld.

Mijn andere kleine man wil liever gewoon achterop de fiets nu dan in fietskar nu. Dus alleen de baby zat daarin. Nu zit die ook al voorop omdat hij dat leuk vind en kan zitten.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:54

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:00

Als ik nu moest kiezen zou ik een bakfiets aanschaffen. Daar heb je volgens mij het langste plezier van(kinderen kunnen er lang in en ook nog van de omgeving genieten) en het is veilig.
Ik heb de maxi cosi nooit op de fiets gehad omdat ik het er verschrikkelijk eng uit vindt zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:06

Wij hebben indertijd een bakfiets aangeschaft, met in de bak bevestiging voor de maxi cosi. Wij hebben een gazelle cabby. Vonden we veiliger dan achterop, en prettiger dan een fietskar omdat je je baby altijd in het zicht hebt.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:10

Wij hebben een bakfiets, veel veiliger.
Ik zou ook naar het aspect 'veiligheid' kijken en niet zo zeer naar 'makkelijk'.
Daarnaast kan je een bakfiets gebruiken tot en met ze flink groot zijn, je hebt er dus lang plezier van.
De maxicosi maken we er in vast met spanbanden op de bodem van de bak, super stevig en altijd nog veiliger dan zo'n rek er in waar de maxicosi in butst.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:44

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:13

Pfff. Fiets kar. (kar achter de fiets) lijkt me niests. Omdat je je kind nie goed kan zien. + een auto heeft nie snel door dat er iets achter aan komt.

Bak fiets. Mmm. Zoveel ruimte hebbbe we achter de poort niet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:14

lieveli schreef:
doezel2 schreef:
Beiden.

Heb je niet een maatschappelijke hulp die jou kan helpen bij de verzorging van je kindje? Het valt me op dat je veel vragen stelt op bokt...

Heb geen maatschapelijke hulp.
was gewoon uit nieuwschierig heid. of zo uits gebruike word enzo

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:45

doezel2 schreef:
Pfff. Fiets kar. (kar achter de fiets) lijkt me niests. Omdat je je kind nie goed kan zien. + een auto heeft nie snel door dat er iets achter aan komt.

Bak fiets. Mmm. Zoveel ruimte hebbbe we achter de poort niet

Nou dan wordt het lopen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:53

lieveli schreef:

Ik vind het wel meevallen, er worden veel meer van dit soort vragen gesteld door zwangeren en moeders op Bokt. Alleen doen die dat in de verschillende zwangerschaps-/bevallingstopics en is Doezel daar niet welkom, omdat ze door haar stoornis soms wat moeite heeft met communiceren.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 12:56

Anoeska27 schreef:
lieveli schreef:

Ik vind het wel meevallen, er worden veel meer van dit soort vragen gesteld door zwangeren en moeders op Bokt. Alleen doen die dat in de verschillende zwangerschaps-/bevallingstopics en is Doezel daar niet welkom, omdat ze door haar stoornis soms wat moeite heeft met communiceren.

Klopt. Ze vonden er zelfs beter om geen kinderen te nemen(zo kwam het bij mij over)
Vandaar die vragen en uit nieuwschierig heid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:15

Ken je www.zwangerschapspagina.nl doezel?
Hier kun je veel info vinden en ook vragen stellen. Misschien fijner dan op bokt voor jou :)
Als je de eerste x moeder word/bent weet je nu eenmaal niet alles!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:30

Hier een fervent gebruiker van de babymee. Kan garanderen dat mijn kindje daarin minder schudde dan in de babyschaal van de later aangeschafte bakfiets.
Maxicosi zit zo vast, dat ik mijn fiets eraan omhoog kon tillen. De beugel hen je omhoog, zodat je bij omvallen een soort rolbeugel hebt en je kindje de grond dus niet raakt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:39

Hier een absoluut tevreden gebruiker van een fietskar. Je ziet je kindje niet, maar als je maxi op de achterbank van de auto staat, zie je ook niet wat er in gebeurd. Daarbij hoor je wel genoeg en moet je natuurlijk nooit je kindje achterin zetten met speelgoed/attributen waarin ze zich kan verslikken of pijn doen.
Een vlaggetje eraan laat mobilisten zien dat er een kar aankomt. Daarnaast zit er een rolkooi in, op het moment dat er wat gebeurd zit je kindje erg veilig.
Daarbij kun je met een fietskar nog best wat boodschappen meenemen en tot een vrij oude leeftijd/gewicht gebruiken.
Ja, het is zwaarder trappen maar tja, een beetje beweging en zweten is nog nooit iemand dood gegaan. Ik fiets er geregeld 7 km mee naar de stad (en terug met boodschappen)

Een baby-mee, lijkt mij persoonlijk geen fijn ding, mijn gevoel is dat het te open en te fragiel is. Maar ik heb er nooit mee gefietst.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:05

lieveli schreef:
doezel2 schreef:
Beiden.

Deze opmerking vind ik behoorlijk ongepast.
Dit forum is voor iedereen, en vragen staat vrij.

Niemand verplicht je te antwoorden, en als Ts er nu wijsheid van haalt, is het goed , toch?
(btw, zie net dat er al een doorverwijzing is naar babyfora's, vind ik toch een stuk netter dan zo'n opmerking plaatsen :) )