foundation vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

foundation vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:26

welke foundation komt het dichts bij flower perfection bourjois kwa dikte/dekking ?
Afbeelding

gezien die uit de schappe zijn.

Salama

Re: foundation vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:23

Ik heb een hele goede van Estée Lauder, "Double wear" foundation gehad, prijs weet ik zo snel even niet meer, volgens mij rond de 20euro, is een hele goede dekkende foundation. Draag ik alleen als ik uitga of lange dagen heb, blijft perfect op zijn plek zitten!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:10

Estée Lauder zal niet rond de 20 euro zijn, die zijn meestal al rond de 30, 35. Maar denk dat je het beste kunt kijken naar verschillende foundations. Die van catrice zijn ook best fijn. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:35

Waarom ga je niet gewoon naar de Kruidvat en probeer je daar een aantal testers op je hand? Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing..

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:44

ik gebruik vaak Lancôme dit is een hele fijne lichte foundation die heel natuurlijk mooi dekt.
deze is alleen wel rondt de 40 euro.
ik vindt de nieuwe van loreal paris nude magique ook heel fijn die voelt aan als satijn haha.
je moet idd gewoon naar een winkel gaan en kijken wat het beste bij je past je kan ook eens naar een douglas gaan die doen het voor je uitzoeken wat het beste bij je past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:49

Kan je dat niet beter in de winkel vragen?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:36

Ik zoek echt dezelfde want de meeste zijn minder dekkend dan die. maar Estée Lauder, "Double wear ziet er goed uit!
In de winkelzelfga ik ook wel doen hoor:)
thanks

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:37

Je moet nooit make up op de huid van je hand testen, omdat deze huid heel anders is, dan van je gezicht....

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:40

Clinique!! Top spul! Rond de 40, nu heb ik eem wat goedkopere van estee lauder. Maar clinique vind ik zonder meer veel beter!

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:41

Die van catrice denk ik :) ze zijn fijn blijven lang zitten en ruiken lekker

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:43

Ik heb die van maxfactor. Erg fijn, krijg er ook geen uitslag o.i.d. van.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:20

In de winkel was best een ramp.. heb nu maar super stay 24 van maybelline
die van max factor heb ik al en die dekt nie genoeg..

en gok dat deze ook nie dik/dekkend genoeg is grrr, vind dat in winkels altijd zo lastig in die drukte

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:24

Ik heb catrice foundation, de perfect photo finish, deze heb je ook van duurdere merken :)

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:24

Ik zweer bij producten van make-up studio :D

Super dekkend en blijft lang zitten. Potje bevat 20 ml en kost bijna €30,- maar dat is meer dan de moeite waard. Ik doe 9/10 maanden met zo'n potje. Heb toevallig vandaag via marktplaats de juiste kleur zelfs voor een 10tje kunnen kopen :):)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:30

Maar flower perfection bourjois was echt de dikste zeg maar die ik tegekwam
welke kleur komt overeen dan met vanilla van flower perfection bourjois 51

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:33

Ik heb een goede foundation van Golden Rose, fijne dekking zonder dat je er geplamuurd uitziet.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:34

maar als ik vragen mag waarom wil je graag een dikke foundation lijkt mij dat je dan beetje peentjes en / neppig eruit komt te zien en echt alsof het lijkt dat je een masker op heb

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:34

Stay van Rimmel London is ook heel fijn :j

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:36

Priscilla_90 schreef:
maar als ik vragen mag waarom wil je graag een dikke foundation lijkt mij dat je dan beetje peentjes en / neppig eruit komt te zien en echt alsof het lijkt dat je een masker op heb

Nee :P

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:36

Bij welke winkel was je?

Waar ik woon is het bij de drogisterijen echt een zooitje. Kleuren die er niet zijn/door elkaar liggen.

Bij de douglas hier hebben ze een groter assortiment en is het ook netter.

Ik weet niet welke foundation ik je zou aanraden. Catrice heb ik een tijd gebruikt maar die sluit niet mooi een op mijn huidskleur. Voor jou zou ik de fit me! van maybeline sowieso afraden, die dekt maar heet licht.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:36

Ik had een hele fijne van essence geloof ik, erg goedkoop maar was perfect voor mij, helaas is deze ook uit de schappen en is hij bijna op.. nieuwe jacht dus, ik lees mee :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:42

Ben bij de etos en kruidvat geweest maar beide erg druk! erg lastig een goede dikke te vinden hoor sommige weer een rare kleur ( ben vrij licht van huid) of te waterig enzz

Ben benieuwd of jij wel wat vind dan Vera !

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:46

Coverexpert by terry is erg goed maar ook prijzig. 48 euro per tube. Maar een tube gaat daarentegen wel erg lang mee omdat je maar weinig nodig hebt!

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:51

mymy schreef:
In de winkel was best een ramp.. heb nu maar super stay 24 van maybelline
die van max factor heb ik al en die dekt nie genoeg..

en gok dat deze ook nie dik/dekkend genoeg is grrr, vind dat in winkels altijd zo lastig in die drukte

Wat jammer dat je nu misschien nog niet tevreden bent.
Ik werk in de cosmeticabranche en ik neem voor iedereen de tijd om even een foundationadvies te geven, ook op een drukkere zaterdag. Daarbij breng ik het ook aan (als de klant dat wil tenminste) zodat je kan voelen, zien en ervaren of de make-up iets voor je is. Of het nu om een 'eigen merk' of om Chanel gaat.
Bij een goede (lees klantvriendelijke :) ) zaak zou je je niet bezwaard moeten hoeven voelen dat te vragen. Althans dat vind ik; wil zelf ook graag goed geadviseerd worden als ik in een winkel iets niet weet en happy die winkel verlaten.

Trouwens.... een FDT hoeft tegenwoordig helemaal niet dik/dekkend te zijn om een mooie egale teint te geven hoor. Vaak geeft zo'n 'zware' make-up juist niet zo'n mooi resultaat.
Dus.... gewoon om advies vragen hoor in de winkel +:)+

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:58

Het is echt een kwestie van zelf proberen, iedereen heeft een andere huid en reageert dus verschillend op foundations, wat de 1 fijn vind, is voor de ander een ramp. Zoals Shona_ het zweert bij de make up van make up studio, vind ik dat persoonlijk echt troep, ik werk hiermee op school en vind het echt een drama daarnaast krijg hier echt heel veel onzuiverheden van. Ik ga regelmatig voor de duurdere merken (mac), maar ook omdat ik een moeilijke huid heb. Kun je wel tegen de goedkopere merken probeer daar eerst een paar foundations van, het is zonde om veel geld eraan uit te geven en je er zelf niet tevreden over bent. Ik zelf heb nog steeds geen fijne foundation gevonden, maar die van mac ben ik tot nu toe het meest tevreden over.