Neus operatie en CT scan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Neus operatie en CT scan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:46

Hallo.

Misschien weten jullie mijn vorige topic nog wel over voorhold ontsteking, 2 antibiotica's en een afspraak bij de KNO arts met de vraag wat ze gingen doen.
Dit topic: [MW] Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Nu ben ik dus geweest. En helaas is het niet op te lossen met een simpele antibiotica.
Omdat ik ook veel verkouden ben, moet ik een operatie ondergaan, het tussenschot zit scheef (Het gedeelte van je voor hoofd tot het puntje van je neus) en willen ze gaan recht zetten. Maar omdat ik nog steeds die voorhoofdholte ontsteking heb willen ze eerst een CT scan maken om te zien of de bij holtes vol zitten of niet, als dat zo is moeten die eerst leeg met een spoeling ;( ;( ;( ;(
Of uiteraard met medicijnen.
De desbetreffende arts heeft verder nog niks uitgelegd over de operatie, dus mijn vraag hebben bokkers hier ervaring mee? En ik ben nog nooit onder een CT scan door geweest, vindt het maar een eng idee, ik denk vaak aan hersentumors als CT scan hoor.

Dus hebben mensen hier ervaring mee? Hoe lang je moet herstellen van de operatie ect ect?

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:50

Ze hebben mijn schotje ook rechtgezet. Het is me erg meegevallen alleen die tampons waren erg irritant.
Ik had een week vrijgenomen van mn werk en de pijn is goed te onderdrukken met paracetemol. Later ben ik nog een keer geopereerd om mn neusschelpen wat kleiner te laten maken en daar ben ik nu nog van aan het herstellen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:54

CT scan valt wel mee hoor.
Nog geen 2 maanden geleden heb ik er ook 2 gehad.
Bedacht me ook de ergste senario's...ben ook niet dol op zulke dingen en al helemaal geen naalden.
Moet zeggen (op het infuus na) dat het me verder enorm is meegevallen,met 15 min stond ik alweer buiten.
Bij mij moest de lever onderzocht worden.

Operatie heb ik geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:56

nientje78 schreef:
CT scan valt wel mee hoor.
Nog geen 2 maanden geleden heb ik er ook 2 gehad.
Bedacht me ook de ergste senario's...ben ook niet dol op zulke dingen en al helemaal geen naalden.
Moet zeggen (op het infuus na) dat het me verder enorm is meegevallen,met 15 min stond ik alweer buiten.
Bij mij moest de lever onderzocht worden.

Operatie heb ik geen ervaring mee.

WHUT??? Ook een infuus bij de CT scan.
Echt ik haat dat!
Moest ik bij mijn vorige operaties ook, vreselijk!!
Bah bah bah bah bah.... -O-

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:01

Ja,een infuus waar het contrastvloeistof doorheen ging.
Omdat bij mij de organen onderzocht moesten worden.
Bij jouw ging het toch om de neus?
Heb je geen info folder van het ziekenhuis meegekregen over hoe het verder in zijn werk gaat?

Paola33

Re: Neus operatie en CT scan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:20

Hier ook iemand die regelmatig voorhoofdholteonstekingen gehad, inmiddels meerdere keren geopereerd. De meeste waren toen ik klein was, toen ook regelmatig gespoeld, wat ik nooit fijn vond, maar ja zout en wondjes gaan niet samen. Laatse operatie is nu ruim 3 jaar geleden. Toen hebben ze bij mij de openingen van de holtes ruimere gemaakt. Wat een verademing, nu een stuk minder vaak holte onstekingen en met vliegen geen last meer. Maar die spoelingen kun je zelf ook mee beginnen. Ik heb thuis een neurbidet. Verkrijgbaar bij de apotheek. Je moet er even handigheid me krijgen maa werkt wel. Als je he hoofd te recht houdt loopt het zoute water je keel in. In het begin zal het raar voelen. Mijn vriend gebruikt hem zelfs dagelijks.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:36

Heb deze operatie zelf gehad; tussenschot is recht gezet, holtes schoongemaakt en neusschelp is verkleind. De eerste twee weken heb ik helemaal plat gelegen. Dit omdat er geen druk op mijn neus mocht komen en wegens de tampons die in mijn neus. Daarna alles weer rustig aan opgepakt, maar (zwaar) tillen en bukken moet je de eerste weken niet doen. Ik kan een stuk beter ademen dan voorheen, dus de operatie heeft wel echt gewerkt.

Je moet als de tampons verwijdert zijn wel echt goed spoelen (wordt je dan uitgelegd) zodat je de korsten en het oude bloed eruit spoelt en het los komt. En wat betreft het infuus dat hoefde ik niet bij de CT-scan. Dus denk dat je die ook niet zal krijgen. Wel voor je de OK in gaat. :)

De CT-scan is niet eng. Ik vind de MRI zelf minder fijn dan lig je echt in een 'tunnel' en die is gewoon een soort rond/ovaal ding waar je even door heen gaat. Thats it. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:05

ik heb een jaar of 15 geleden een spoeling gehad, omdat ik ook alsmaar ontstekingen had.
Dit ging met een slangetje via de neus, naar mijn mond geloof ik.
Onder lokale verdoving(prikje).

Ook heb ik een neus operatie gehad.
Ik zal er niet omheen draaien, vond het niet fijn. Heb 1 nacht in ziekenhuis gelegen met verband om mijn hoofd dus zag(logisch)niks.
Ze doen tampons in je neus dus kan je alleen via je mond ademen.
Dit vond ik erg vervelend, maar niet echt pijnlijk.
Tampons verwijderen vond ik wél erg naar.
Mijn gezicht zag er overigens vreselijk uit, vol blauwe plekken en opgezet,daar schrok ik van.

het heeft wel geholpen, kan beter ademen.
Voor de 'mooi' zou ik eigenlijk nog eens moeten, omdat er soort bultje op mijn neus zit.
Maar dit weiger ik.

edit: ct scan heb ik voor mijn rug gehad(breuk)
dat is echt niet eng.