Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
naomi_g1998 schreef:Mijn moeder is een tienermoeder toen ze mij kreeg en ik heb mijn echte vader dus nooit gekend want die is hem gesmeerd. Denk dat dat toch wel een van de vele dingen is die mensen automatisch aannemen als ze over een tienermoeder horen; dat de vader zich nooit meer laat zien. Maar dat is volgens mij ook wel echt zo in de meeste gevallen.
Eileen_ schreef:Mijn beeld van tienermoeders is nogal beïnvloed door 16 and pregnant/ teen mom (programma op MTV).
Nouja, die mensen die je daar ziet zijn nogal dom, sletterig, verslaafd aan vanalles (drugs, alcohol, roken etc),...
Ik weet ook echt wel dat dit lang niet altijd zo is (waarschijnlijk in de meeste gevallen niet), maar daar denk ik toch al snel aan als ik iets over een tienermoeder hoor
Dani schreef:Het zijn goedkope sletjes die te dom zijn om aan anticonceptie te denken, ze zullen vast ook gerookt en/of gedronken hebben tijdens de zwangerschap, willen geld van de vader zien (die zich uiteraard nooit met het kind bemoeit), dumpen de baby regelmatig bij hun eigen ouders zodat ze zelf kunnen feesten, hebben hun leven vergooid want van opleiding en werk komt niks meer terecht, en ze willen profiteren van uitkeringen.
Zoiets?
BobbieLover schreef:naomi_g1998 schreef:Mijn moeder is een tienermoeder toen ze mij kreeg en ik heb mijn echte vader dus nooit gekend want die is hem gesmeerd. Denk dat dat toch wel een van de vele dingen is die mensen automatisch aannemen als ze over een tienermoeder horen; dat de vader zich nooit meer laat zien. Maar dat is volgens mij ook wel echt zo in de meeste gevallen.
En je moeder heeft je gemaakt tot wie je nu bent en is ook knap dat ze dat in er eentje heeft gedaan
Dat vind ik zelf ook maar een dom programma. Krijg dan altijd een beetje het idee dat ze expres zwanger zijn geworden zodat ze op tv komen.
Iedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
Ik kan mezelf wel inpakken met bubbeltjesfolie zodat er zeker weten niks kan gebeuren maar het is toch altijd een afweging tussen veiligheid en veel gedoe. vuurneon schreef:Ik geloof niet in per ongeluk zwanger als iemand vrijwillig (!) seks heeft gehad. Dan had je de beentjes maar bij elkaar moeten houdenIedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
YellowGray schreef:Wil nog wel even reageren op vuurneon. Geheelonthouding is inderdaad de allerbeste methode om niet zwanger te raken, maar ik mag hopen dat ik erop mag vertrouwen dat mijn spiraaltje wel veilig is.Ik kan mezelf wel inpakken met bubbeltjesfolie zodat er zeker weten niks kan gebeuren maar het is toch altijd een afweging tussen veiligheid en veel gedoe.
vuurneon schreef:YellowGray schreef:Wil nog wel even reageren op vuurneon. Geheelonthouding is inderdaad de allerbeste methode om niet zwanger te raken, maar ik mag hopen dat ik erop mag vertrouwen dat mijn spiraaltje wel veilig is.Ik kan mezelf wel inpakken met bubbeltjesfolie zodat er zeker weten niks kan gebeuren maar het is toch altijd een afweging tussen veiligheid en veel gedoe.
100 procent zekerheid heb je nooit haha. Ging mij er meer om dat ik ook wel eens moeders hoor; 'ik ben per ongeluk zwanger geraakt'. Terwijl de seks nou juist een bewuste keuze was. Het klinkt gewoon zo naïef, alsof ze een lesje biologie over de voortplanting hadden gemist. Dus je maakt een afweging inderdaad, maar wel met de gedachte dat het nooit 100 procent veilig kan zijn zolang je wel seks hebt en elke keer dat je seks hebt, er een kleine kans is dat het wel wel een zwangerschap kan worden.
KletsKoekje schreef:Ik heb een nare ervaring gehad toen ik 14 was, dit was onvrijwillig. 15 toen ik met buikpijn naar het ziekenhuis ging en een uur later een baby vast hield. De vader is uiteraard onbekend en nooit gepakt.
Wat is vaal hoorde is ,zo jij vent er vroeg bij'. Steek in mijn hart want iedereen neemt maar aan dat je een slet bent en je in de rondt n**kt. Niet dus! Heel pijnlijk om steeds te moeten uitleggen en hekel aan het woord verkr**** gekregen.
Ja ik was tienermoeder, JA dat kan dat je niet weet dat je zwanger vent. Waarschijnlijk paar keer bloeding gehad en gedacht dat ik ongesteld was. De maanden dat het uitbleef kwam door de stress dacht ik. Niemand zag iets aan mij en reed tot dag voor bevallen gewoon nog mijn pony.
Vmbot afgemaakt, paardenopleiding MBO, zorg en welzijn MBO en heb al 2jr mijn eigen bedrijf.
ik ben nu 25 jaar, 1 jaar getrouwd waarvan 9 jaar samen met mijn man. We hebben nu een kleine van bijna 1 jr en onze 2e koopwoning.
Al met al kan ik zeggen dat ik trots op mezelf ben met wat ik heb bereikt en hoe ik in het leven sta.
Dit is dus even een ander verhaal dat veel mensen hebben bij tienermoeders..
Dani schreef:Het zijn goedkope sletjes die te dom zijn om aan anticonceptie te denken, ze zullen vast ook gerookt en/of gedronken hebben tijdens de zwangerschap, willen geld van de vader zien (die zich uiteraard nooit met het kind bemoeit), dumpen de baby regelmatig bij hun eigen ouders zodat ze zelf kunnen feesten, hebben hun leven vergooid want van opleiding en werk komt niks meer terecht, en ze willen profiteren van uitkeringen.
Zoiets?