Gezocht: sportschool met begeleiding ivm slechte rug.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Gezocht: sportschool met begeleiding ivm slechte rug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:13

Ik ben zeker niet te dik,heb een paard, eet gezond,ga op de fiets als het even kan en loop graag hard.
Nu zou ik graag wat strakker worden,vooral mijn buik. Ik zou daarnaast ook graag naar de sportschool willen.
Ik heb alleen in het verleden twee hernia's gehad. Waarvan de eerste op mijn 12-de waar ik ook aan geopereerd ben. Ik heb nu nergens meer last van,maar moet natuurlijk wel opletten met alles wat ik doe.
Ik ben nu dus op zoek naar een sportschool waar je ze kunnen begeleiden met verschillende programma's en goed uitleg kunnen geven over de verschillende apparaten.
Wel moet het natuurlijk een beetje betaalbaar blijven.
Wie heeft er tips?

_Annemiek

Re: Gezocht: sportschool met begeleiding ivm slechte rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:16

probeer het eens via een fysio.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:18

Ik kom al sinds de laatste hernia (2006) niet meer bij de fysio,dus dat is geen optie.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:24

Bij ons in de sportschool zijn ook personal trainers in te huren. Zij kunnen je vast ook helpen met begeleiding met je rug :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:35

Lous schreef:
Ik kom al sinds de laatste hernia (2006) niet meer bij de fysio,dus dat is geen optie.

Want? Je kan gewoon zonder verwijzing naar een (sport)fysiotherapeut. :) Die kan dan helpen met sporten of gewoon samen met jou kijken welke oefeningen je beslist moet vermijden, bijvoorbeeld.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:16

Ik weet niet of die mogelijkheid bij jou in de omgeving is, maar ik fitness bij centrum voor fysiotherapie. Mijn fitness schema is opgesteld door een fitness instructeur in overleg met fysiotherapeut (ivm met mijn rug en knieen). En aangezien het kleinschalig is, lopen er altijd 1/2 instructeurs terwijl er maximaal 10 mensen aan het sporten zijn. Als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen en als je iets verkeerd doet, krijg je gelijk advies.
Het helpt mij ontzettend goed, dus misschien is dit een mogelijkheid?