Haar stinkt vreselijk na gebruik stijltang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Haar stinkt vreselijk na gebruik stijltang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 17:15

Ik heb sinds kort een Remington Ultimate Stylist stijltang-waarmee-je-ook-kan-krullen.

Afbeelding

Ik heb 'm 3 weken geleden 1x gebruikt en het ding werkt perfect, maar sinds die tijd hangt er een lucht in m'n haar die er niet meer uit wil.. Het is een geur die het beste te omschrijven valt als een mengeling van iets verbrands en iets rottends, echt vreselijk smerig. Ik heb voor het gebruik netjes een heat-protector gebruikt en heb de tang ook niet heter gezet dan de aanbevolen temperatuur voor mijn haartype. Ik heb sindsdien m'n haar een keer of 6 gewassen, maar de geur blijft. De geur is vooral erg als m'n haar nat is, na het wassen stinkt het gruwelijk, zodra het droog is ruik je het vrijwel niet meer. Ik heb zelf het idee dat de geur door de platen van de stijltang is veroorzaakt, maar daar heb ik nu zo weinig aan, ik wil van die stank af!
Een vriendin van me heeft tegelijk met mij dezelfde stijltang gekocht en heeft hetzelfde probleem.

Help? -O-

Raponsje

Re: Haar stinkt vreselijk na gebruik stijltang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:17

Is het niet de plaat die stinkt omdat het een nieuw apparaat is?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:18

dat is wel vreemd... heeft hij keramische platen?
heb je de platen al eens schoongemaakt ?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:18

Met tandpasta wassen wilt nog weleens helpen? En sowieso de fabrikant van de stijlstang aanschrijven.. Want dit moet niet mogen natuurlijk! :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 18:33

@Raponsje: Ja het zal inderdaad wel door de nieuwigheid komen, maar de vraag is nu hoe ik van de geur in m'n haar af kom :P

@unihorses: Yes, keramische platen. Waarmee zou ik ze schoon kunnen maken? Ik durf het ding nu eigenlijk niet meer te gebruiken, de lucht die in m'n haar hangt is echt smerig..

@Ginootje: Dit ga ik eens proberen, dankjewel! Fabrikant aanschrijven staat inderdaad op de planning, vooral omdat die vriendin van mij hetzelfde probleem heeft..

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:48

Meestal moet je je haartangen voor gebruik 20/30 min op de hoogste stand aanzetten voor gebruik.
Dan gaat de geur eruit! :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:02

Vanillia schreef:
@Raponsje: Ja het zal inderdaad wel door de nieuwigheid komen, maar de vraag is nu hoe ik van de geur in m'n haar af kom :P

@unihorses: Yes, keramische platen. Waarmee zou ik ze schoon kunnen maken? Ik durf het ding nu eigenlijk niet meer te gebruiken, de lucht die in m'n haar hangt is echt smerig..

@Ginootje: Dit ga ik eens proberen, dankjewel! Fabrikant aanschrijven staat inderdaad op de planning, vooral omdat die vriendin van mij hetzelfde probleem heeft..

nou, ik maak ze gewoon met een vochtig doekje schoon, of deed er wat water op en liet hem dan branden, maar doe dat maar niet :P
:+
maar mijn stijltang moest ik eerst gewoon "droog" laten branden..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:27

Hmm ja dat zou het best wel eens kunnen zijn, denk dat ik dat dan gemist heb in de gebruiksaanwijzing. Maar dat zou dan wel weer zeggen dat ik bij een volgende keer geen last heb van stink-haar, dus dat is positief. Rest alleen nog het probleem van het stinkhaar :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:25

Ik heb mijn stijltang nog nooit laten branden voor het eerste gebruik. Het mag behalve wat nieuwigheidsluchtjes niet stinken.

Mijn stijlers mag ik juist alleen met een droge doek schoon maken, wellicht dat er wat water in je stijltang terecht gekomen is?

Anders even googlen op "smell -naam+serienummer stijltang" ?