Hoe moet dit verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_SnowBall

Hoe moet dit verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 11:00

Haay,
Laatst heb ik een allergie test gedaan,omdat ik eigenlijk altijd verkouden ben en uitslag heb.
En gisteren kreeg ik nieuws voor wat ik allergisch ben.
En dat zijn:
1.Paarden
2.katten
3.honden
4.huistofmijt
5.een of andere schimmel, die zeldzaam is.

En dit is allemaal in de hoogste categorie..
Paarden wisten we eigenlijk al, maar ja wat moeten we doen?
Voor de katten hebben we ook een probleem want ik heb thuis 4katten.
En ik wil ze liever niet weg..
Honden is eigenlijk ook niet zo'n probleem, we hebben namelijk niks met honden.
En dat geldt ook voor de schimmel.

Wat moeten we doen???

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:05

Je kan best voor advies naar de huisarts gaan wat je beste optie is.
Misschien iets van medicijnen wel een oplossing. Zijn best wat mensen die allergisch zijn.

Bernoe

Re: Hoe moet dit verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:29

Ik denk dat je voor jezelf moet afwegen hoeveel last je ervan hebt. Je kunt niet en de katten houden en er totaal geen last van hebben. Ofwel, als je de katten niet weg wilt doen, moeten accepteren dat je er last van hebt. Als dit niet acceptabel is toch overwegen de katten eruit te doen.
Verder misschien de beesten weg houden uit ruimtes zoals je slaapkamer en plaatsen waar je was hangt/ligt te drogen etc
Paard naar een buitenstalling en niet in binnenbakken rijden wil ook al helpen.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:58

Na het aaien van je katten/paarden je handen wassen.. verder weet ik niks..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:45

Het grootste probleem zijn paarden en katten voor jou.

Wegdoen zou ik in eerste instantie niet direct doen maar je zou wel maatregelen kunnen nemen.

Bv katten alleen beneden in het woonhuis houden, geen vloerbedekking maar materialen in huis wat makkelijk schoon te houden is zodat je het minste last hebt van de haren.

Je paard bv naar een stal waarbij de verzorging volledig gedaan wordt zodat je eigenlijk alleen de leuke dingen met het paard kan doen (beweging geven). Kleding dragen waar je minder last van heb dat er haren aan komen etc etc

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 08:09

Okee dankjewel voor de tips. We gaan nu ook een afspraak regelen bij de dokter. En @friesiszwart dankje voor de tip van die kleding, we gaan zondag kijken voor nieuwe kleding. En helaas kan ik niet Victor verplaatsen,want het is mijn verzorgpaard.. Maar ik ga zeker even overleggen. @0316Meisjj ja dat doe ik ook altijd als ik mijn kat geknuffelt hebt, voor de haren want ik krijg dan jeuk aan mijn ogen en dam kan ik daar ietsje veiliger "wrijven" zeg maar.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:20

Je kunt het paard niet verplaatsen maar zijn er misschien toch veranderingen mogelijk. bv de eerste box bij de deur zodat je niet de hele stal (gangpad) in hoeft, en buiten borstelen etc.

sterkte

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:29

Zijn er geen medicijnen voor?

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:32

Das ook een goeie friesiszwart.Ik ga morgenmet de eigenaar aan de tafel zitten praten wa we gaan doen. Dus ga ik dat zeker ook voorstellen

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:33

Ja die zijn er wel alleen ik ben nog te jong om de zwarw middelen te gebruiken, die nodig heb. En om ELKE dag medicijnen te nemen voor de katten,Iris?

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:36

Als het goed is zijn er medicijnen voor :)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:46

Die zijn er ook wel alleen die zijn te zwaar die mag ik nie nemen,ben namelijk erg jong. En die lichten geven geen efect..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:51

Je kunt naar een homeopaat gaan die de weerstand van jou kan opbouwen voor jouw eigen huisdieren.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 08:26

VP -> MW.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:38

Dat is wel heel vervelend zeg als je zo allergisch bent.
Ik heb geen idee of het helpt, maar iemand die ik kende bleek ook allergisch te zijn voor paarden en met het poetsen deed ze toen een stofkapje op. Zodat die huidschilfers enzo niet in d'r neus en mond konden komen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:44

Je zou ook eens kunnen googlen of je met bepaalde kruiden of aanpassing van je voeding niet iets kunt doen. Ik heb daar niet veel verstand van, maar weet wel dat veel ook hiermee op te lossen of te verminderen is. Zelf was ik vroeger trouwens ook allergisch voor katten..ik had een pers in een zit/ slaapkamer. Heb haar nooit weggedaan, en uiteindelijk is de allergie gewoon weggegaan (heeft overigens wel 2 jaar geduurd, dus heb 2 jaar constant met lopende neus en rode ogen rondgelopen).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:53

Er zijn behandelingen die je weerbaar maken tegen de stof waar je allergisch voor bent. Stel je bent allergisch voor bijensteken, dan krijg je over een periode van een aantal weken het gif in /op je lichaam zodat je lichaam leert hoe er op te reageren. Ze beginnen dan met een mini dosis en bouwen het steeds verder uit.

Ik weet niet of dat een optie is maar je kunt allicht informatie hierover zoeken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:55

Desensibilisatie heet dat. Dat zou kunnen werken. Je hebt ook de thuis-variant erop. Gewoon elke dag je huisdieren knuffelen en na een jaartje heb je minder last :P Ik wel althans. Tot die tijd heb je wel last van je allergie (ook met medicijn-gebruik).

Er zijn heel veel medicijnen tegen allergie op de markt. Oa te krijgen bij de supermarkten, drogisterijen en via de huisarts. Je kan een goedkoop pilletje proberen van een vrij te verkrijgen product. Werkt dat niet, kan je alsnog naar de huisarts. Weet even niet hoe het verzekerd is nu, maar ik moest steeds meer betalen voor hetzelfde medicijn. Inmiddels daarmee gestopt en ik gebruik enkel medicijnen van de drogisterij als ik het nodig heb.

Edit: ik heb al m'n hele leven allergie voor katten, honden, paarden, huisstofmijt en pollen. Dat heeft ons er niet van weerhouden om altijd katten in huis te hebben, plus nog een hele bult andere dieren, en dagelijks bij de paarden te zitten (hiep hoi voor paarden- EN pollen-allergie. Ik bleef niesen het eerste jaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:01

Als je nog zo jong bent kun je er nog misschien over heen groeien.

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:48

Hier nog zo'n "geluksvogel", NOT... In de afgelopen 3 weken 2 keer aantal dagen in ziekenhuis gelegen i.v.m. benauwdheid. Blijk dus ook allergisch, honden klasse 2, katten en huisstofmijt 3 en paarden 4 :( ben toch echt niet van plan m'n paardjes op te ruimen.. Hoop dat als ik hiervan hersteld ben in de buitenlucht met weinig poetsen en erna gelijk douchen toch nog te kunnen genieten.. :( :( tijd zal het leren..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:52

Desensibilisatie doet mijn wederhelft in het ziekenhuis. Eerst elke week een prikje en nu 1 keer in de maand. Wederhelft is voor alles allergisch maar nu gaat het goed. Het is wel een lang traject hij heeft er nu 2 jaar opzitten en moet er nog 3, maar is erg goed te doen. Alleen verharende paarden gaat nog niet..