Gezocht: Tandpasta

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ufurio4e

Gezocht: Tandpasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:42

Hallo bokkers,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar tandpasta.
Maar niet zo maar 1 dit zijn mijn eisen:
Niet getest op dieren
Zonder fluoride
En vooral niet te duur.

We hebben nu de tandpasta van Weleda.
Erg lekker maar erg duur.

Tips?

Shadow0

Re: Gezocht: Tandpasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:47

Parodontax fluoridevrij? Weet niet of dat overal te vinden is, gewone Parodontax wel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:23

Die van parodontax heb ik ook. Erg fijne tandpasta! Is nu bij de Etos voor 2 euro per tube.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:09

En die is ook dierproefvrij? Is paradontax niet ontzettend duur?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:18

Nee nu je 't zegt, kan op internet niet duidelijk vinden of 't wel/niet dierproefvrij is. Ben bang dat 't dus niet dierproefvrij is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:22

Sinds 1997 mag cosmetica niet meer op dieren getest worden. Officieel moeten nieuwe ingredienten voor de veiligheid van ons allen dat nog steeds wel.
Maar ingredienten die al lang getest zijn (en dat zijn ze ooit allemaal wel een keer geweest) worden niet opnieuw getest. Dus... Neem een "simpele" tandpasta met niet te veel nieuwe fratsen zoals whitener en allerlei nieuwe stoffen die nog wel recent getest zijn op dieren en je wens komt aardig uit...
Maar dan nog zijn ook van oude producten, de ingredienten ooit getest geweest op dieren.

De dierproefvrije cosmetica die nu verkocht wordt, is ook allemaal cosmetica gemaakt van middelen die al lang geleden getest en goedgekeurd zijn door de authoriteiten en die dus niet, als ze in een nieuw middel gebruikt worden, nog eens getest hoeven worden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:25

Ik weet niet welke wel of niet op dieren getest worden, volgens mij bijna niets meer. De tandpasta van de Lidl kwam als beste uit de test van de consumentenbond laatst...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:29

Nickeltje, ja wat stom! Je hebt gelijk.
Maar wel lastig hoor. Want stel Parodontax verkoopt in China, dan moet je dus bedenken of je dat dan wel/niet wil kopen.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:37

Ik hou altijd de website van dierproefvrij in de gaten om zekerheid te hebben om het feit of het wel of niet getest is op dieren. En in bijna alle tandpasta zit fluoride.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:38

Mag ik vragen waarom je zonder fluoride wilt?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:56

Mijn vriend heeft onderzoek gedaan naar de werking van fluoride en is toen achter gekomen dat het een schadelijke stof is. Hij zegt nu net zelf dat jullie er maar eens op moeten googlen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:58

Als je het doorslikt in grote hoeveelheden wel ja. De hoeveelheden die in de tandpasta's zitten kunnen echt geen kwaad.

Als je zo gaat denken kun je beter niets meer eten en drinken, in alles zit wel iets wat niet goed zou zijn voor je lijf.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:00

Fluor is giftig, fluoride in lage hoeveelheid absoluut niet. Eet en drink je ook absoluut suikervrij? En zonder e-nummers? Dat zijn dingen die veel meer kwaad kunnen imo, namelijk. Daarnaast moet je je bedenken of je mondhygiëne zó optimaal is dat je daarmee het niet-gebruiken van fluoride kan opvangen :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 23:01

Klopt! Het zijn ook niet mijn woorden.
mijn eis is vooral dierproefvrij maar omdat we delen is zijn eis ook mede bepalend!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:02

Ik gebruik niet dezelfde tandpasta als mijn husband, we hebben ieder onze voorkeur. Dus laat hem dan lekker zijn eigen tandpasta uitkiezen, en jij de jouwe. Beide partijen blij!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 23:19

Is ook een optie.maar blijf dan net zo lief bij weleda.prima tandpasta alleen tikkeltje duur.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:16

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:37

Hema heeft proefdiervrije cosmetica, dus ik gok dat hun tandpasta dat ook wel zou zijn?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:16

Je tandenpoetsen met olijfzeep of kokosolie. Doe ik al jaren en heb een prachtig fris gebit

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:27

Niets wordt in Europa op dieren getest, maar je kunt niet proefdiervrij leven.. Alle grondstoffen voor producten worden of zijn wel ooit getest, je moet wel om te weten dat ze veilig zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:29

Dinniej schreef:
Niets wordt in Europa op dieren getest, maar je kunt niet proefdiervrij leven.. Alle grondstoffen voor producten worden of zijn wel ooit getest, je moet wel om te weten dat ze veilig zijn.

Dit wordt wel vaker geroepen en dat klopt ook inderdaad. Maar het lijkt mij nogal een verschil of een ingrediënt ooit eens getest is of dat voor het product wat jij koopt testen gedaan worden.
Of is 't dan zo dat bij een merk als Weleda, de grondstoffen nog steeds getest worden? Ik kan het me haast niet voorstellen...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:35

Nee, als een grondstof is getest wordt die test in principe niet opnieuw uitgevoerd, tenzij de testen niet betrouwbaar blijken.

Maar als het je erom gaat dat het eindproduct niet getest mag zijn, kun je nog steeds voor elk merk kiezen. Het is namelijk in heel Europa verboden om cosmetische artikelen te testen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:35

Kruivat heeft eigen merk fluoride vrije tandpasta en is proefdiervrij (net als alle eigen merk produkten van het Kruidvat

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:39

Dinniej schreef:
Nee, als een grondstof is getest wordt die test in principe niet opnieuw uitgevoerd, tenzij de testen niet betrouwbaar blijken.

Maar als het je erom gaat dat het eindproduct niet getest mag zijn, kun je nog steeds voor elk merk kiezen. Het is namelijk in heel Europa verboden om cosmetische artikelen te testen.

En als Weleda dan een nieuwe grondstof heeft 'ontdekt' en die wil gebruiken. Dan gebruiken ze dierproeven? Lijkt mij niet eigenlijk. Of ben ik dan naïef?
En is 't dan zo dat het alleen om de eindproducten gaat die niet getest mogen zijn? Een fabrikant zou dan alle grondstoffen apart kunnen laten testen met dierproeven, eindproduct maken, dat niet testen en dan hier verkopen.

Dat je elk merk kunt kiezen ben ik niet met je eens. Als ik echt tegen dierproeven zou zijn, zou ik ook opletten of een product wel/niet in China verkoopt bv. De site van naoki, http://www.naoki.nl, houdt alles omtrent proefdiervrij heel goed in de gaten.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:41

De kans dat ze dat wel doen is 99%, want ook Weleda wil de veiligheid kunnen garanderen.
Ik weet niet precies hoe het wettelijk zit, maar volgens mij is het zelfs verplicht dat er het één en ander over de grondstof bekend is, en dus ook wat het in een lichaam doet.