Pffff ff van me afschrijven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Pffff ff van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 16:55

Gistermorgen werd ik wakker en was wat verkouden. Ach logisch als je al een kind hebt rondlopen dat flink aan het snotteren en het hoesten is.
Aan het einde van de middagen zat het al minder lekker.

Gisteravond voor het slapen gaan een fluimicil en een paracetamol genomen, en lekker m'n bedje in.
Vannacht heel erg aan het hoesten geweest, heb letterlijk ieder kwartier op de wekker gezien, alles deed me zeer en wist niet hoe ik leggen moest. Alsof er iemand bovenop me zat.

M'n man vanmorgen de visite afgebeld voor vandaag (ben nog jarig ook vandaag) en een afspraak bij de ha.
Deze was nog op een spoedvisite maar de assistente deed al wat onderzoekjes. Saturatie was veel te laag 89/90 en hartslag te hoog. Hartfilmpje gemaakt en die was gelukkig goed.
Bloeddruk was ook goed, al is deze bij mij nooit heel hoog.
Wel verhoging.

Toen ze klaar was daarmee was de ha ook weer terug.
Eerst vreesde hij voor een longembolie, maar geen zere benen en vocht.
Als test 6 puffen Ventolin gekregen en hiermee ging de saturatie omhoog naar 93, dus dat was wel weer positief. Anders had hij me op laten nemen.
Nu een zware ab kuur, Ventolin en prednison en morgenochtend weer terug komen.

Maar wat een enge gewaarwording zeg, naar adem liggen happen als een vis op het droge.

Gelukkig is de benauwdheid niet meer zo erg als vannacht en vanmorgen, maar nog niet goed.
Naar de wc heen en weer lopen is al een hele opgave zeg :+

Dennis

Re: Pffff ff van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:59

Pfffff, beterschap!
Als Bo ff wat moet weet je me te vinden he.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:20

Thnx Cis, John is net heen geweest.
Maar als het langer duurt, dan geef ik je een berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:22

Klinkt inderdaad niet fijn en dan ook nog op je verjaardag. (Toch gefeliciteerd :o)
Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en je snel wat minder benauwd bent!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:12

owww benauwd zijn is zoo eng! Hoe gaat het nu? Weten ze wel wat het is? Prednison is vrij heftig nl, gven ze niet als ze denken dat het gewoon een verkoudheidje is zeg maar :+

Beterschap en hopen dat je je snel beter voelt zodat je je verjaardag kan inhalen :D Gefeliciteerd

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:25

Pff beterschap! En toch ook nog gefeliciteerd! Dat je je verjaardag maar snel in kan halen :(:)

Ik heb sinds donderdagavond oorontsteking ^) heb ook sinds donderdagnacht amper meer geslapen door de oorpijn en gehoest. Men, wat kan een oor zeer doen :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:23

Pff krijg het al benauwd als ik je verhaal lees.
Heel veel beterschap.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 19:29

Voor nu houden ze het op een acute astma/bronchitis.

Gelukkig minder benauwd van vannacht en vanmorgen. Hoesten doet wel flink zeer, maar komt soms een heel klein beetje los.

Net m'n man even geholpen uiensoep maken maar dat is eigenlijk alweer te gek.....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:36

Erg is dat benauwd zijn he!! Ik heb astma en heb vorig jaar een aanval gehad die ik niet gauw vergeet.. Ik was aan het happen naar lucht, en moest daarbij verschrikkelijk hoesten.

Kon niet eens iemand bellen om hierheen te komen.. Dat was echt angstig.. Ik heb toen uit pure wanhoop een x of 15 gepuft en een half uur later zakte het af!

Doe maar rustig aan! En geef jezelf de rust! Ik weet hoe moeilijk dat is met een kleintje in huis. ;)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:18

Beterschap! Hopelijk heb je nog een beetje leuk oud en nieuw :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:55

De kids redden ze zich gelukkig wel (zijn 13 en 9 jaar)
Maar ik weet nu wel hoe onze jongste zich kan voelen als ze benauwd is, zij heeft namelijk astma.

Met oud en nieuw blijf ik lekker binnen, al die kruid/rook dampen ga ik alleen maar meer van hoesten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:50

ik weet niet of jij er iets aan hebt, maar ik krijg het dus benauwd van zuivel := mn longarts had er nog nooooit van gehoord maar zodra ik melk drink oid blaas ik bijna 10% minder in een longfunctietest (vanaf 10% is het een reactie en mag je het pas benauwdheid noemen maar goed, er is duidelijk een verschil meetbaar!)

Er zijn natuurlijk 101 dingen waar je rekening mee moet houden, maar deze is niet zo bekent (de rest weet je denk wel van je jongste!), daarom wou ik hem even met je delen..
Misschien een tip om daar nu een beetje mee uit te kijken?

Voor nu: lang leven de ventoline *\O/* (en heette douches, ontspannen massages enz, werkt geweldig!)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 08:25

Vannacht gelukkig wel weer redelijk geslapen, wel diverse keren wakker geweest.

Net weer op controle geweest bij de ha (moest om 8 uur al)
Zuurstofgehalte nog steeds aan de lage kant, was 92/93 Maar dat was wel zonder eerst een puf gehad te hebben.
Longen klonken alweer wat beter, zuurstof kon nu wel weer beter omlaag.

Voor nu gewoon door blijven gaan met de puffen, ab en prednison. En volgende week weer terug komen.

@Romy, Of het uitmaakt met een longfunctietest weet ik niet van zuivel, maar weet wel dat het extra slijmvorming geeft. Dus als je het zo bekijkt, is het wel een logisch gevolg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:49

Nou dat is niet fijn zeg, en dat op je verjaardag. Ja dat van die melk dat klopt, dat maakt slijm aan.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:53

Mijn moeder heeft vorige jaar niet bewust kerst en oud en nieuwe mee gemaakt die is toen opgenomen met een enstige dubbele longontsteking afgevoerd naar het ziekenhuis met spoed.
Was zoen inderdaad ook eng. Die zag toen echt grijs geen levende kleur meer op het gezicht.
En inderdaad dat echt helemaal geen adem meer hebb brr

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 01:45

Pffff vanavond toch tegen beter weten in ff snel naar buiten gegaan naar de buurvrouw. Had evengoed een sjaal om mijn mond en neus maar pffff dat veroorzaakte een flinke hoest aanval.

Verder al de hele dag misselijk van de ab en prednison. Moet me eigen echt een schop onder m'n achterste geven om wat te eten.
Maag borrelt en rommelt erover.