hoelang blijven oploshechtingen zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

hoelang blijven oploshechtingen zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:25

:)
2 weken terug, vrijdag de 13e geopereerd aan mijn bovenbeen, net onder mijn knie. nu verdwijnen de hechtingen behoorlijk snel mijn vorige operaties, en is de wond dan ook gewoon dicht.
maar nu... zitten ze er nog en zijn ze behoorlijk aan het irriteren... het is aan het begin en einde van de wond, en hier is het ook rood (ontstoken)
ik kan er niet druk op zitten, dus op mijn knien zitten e.d gaat niet dus wordt er wel zat van nu :+
nu is de wond ook weer open gegaan, in het midden gaan bloeden en aan de uiteinden. (ik heb niet aan draadjes getrokken hoor :) )
morgen ga ik wel even langs de HA denk ik maar...
hij is 7 dagen na de operatie wel erg warm geworden, de wond meette met de thermo meter (zo'n infra rood voor op je slaap ) op zijn hoogst 38,3 terwijl de gewone huid 36 is.

annepaardoes

Re: hoelang blijven oploshechtingen zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:45

Oei is de wond zelf dan niet gaan ontsteken (in plaats van alleen maar de irritatie plekken van de hechtingen)?
Op een website van een privékliniek lees ik dat oplos hechtingen (bij buikoperaties. Weet niet of dat nog verschil maakt) oplossen in 10 a 14 dagen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:47

weet niet... de wond zelf ziet er op zich erg rustig uit... behalve dan dat er nu een soort blok hout onder de huid lijkt te liggen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:49

Inderdaad morgen langs je HA, want dat klinkt niet goed.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:53

vermoed dat je oploshechtingen nu een ontsteking veroorzaken omdat ze niet oplossen, gebeurt wel eens.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:55

speurneusc schreef:
vermoed dat je oploshechtingen nu een ontsteking veroorzaken omdat ze niet oplossen, gebeurt wel eens.

internet zegt dingen van 5 weken... maar wat ik daar van moet geloven :+ ga echt geen 5 weken met die ondingen rond lopen.. kan niets anders dan leggings en trainingsbroeken aan :+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:03

ken ze alleen van gebruik bij huisdieren en de problemen die ik hiervan ken is ongeveer de 6e a 7e dag na de operatie, dan begint alles zo'n beetje weer te sluiten en zouden ze op moeten lossen, wanneer dat niet gebeurt dan kwam er een ontsteking en moesten ze er vaak alsnog uitgepulkt worden (vissen met haaknaald etc.)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:05

speurneusc schreef:
ken ze alleen van gebruik bij huisdieren en de problemen die ik hiervan ken is ongeveer de 6e a 7e dag na de operatie, dan begint alles zo'n beetje weer te sluiten en zouden ze op moeten lossen, wanneer dat niet gebeurt dan kwam er een ontsteking en moesten ze er vaak alsnog uitgepulkt worden (vissen met haaknaald etc.)

uche vissen met een haaknaald? :') blijf met thuis morgen :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:25

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:30

Mijn oplos hechtigen waren na 1,5 week helemaal weg.
Heb er wel zekf stukken afgeknipt omdat ik overal aan blerf angen, ze hadden er in het ziekenhuis namelijk soort van lusjes in gemaakt.
Ook is er tijdens de controle nog wat weggehaald.
Uit de wond zelf kwam wel veel vocht toen het nog niet goed dicht was...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:28

Ik ben eerder dit jaar aan mijn buik geopereerd, die wond is onderhuids gehecht met een oplosbare hechting. Aan een kant van de wond stak een klein lusje....die heb ik er zelf maar na ruim 5 weken uitgetrokken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 09:31

ik mag morgen om 10 voor 10 heen. volgens die assistente kwam het omdat er een heel stuk uitstak na het hechten ipv dicht op de huid.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:51

Oploshechtingen lossen buiten het lichaam inderdaad niet op. Dus wat er uitsteekt zal alsnog verwijderd moeten worden.
Wond ziet er verder keurig uit

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:58

Gebeurd wel vaker. Soms valt het uitstekende restje eraf. Nu kunnen ze iets onder knoopje doorsnijden en dan ben je er ook af. Valt reuze mee als ze dat doen hoor. Geen gepulk hoor.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:20

Ik heb op dit moment ook oplosbare hechtingen in m'n bovenarm, maar die lossen deze keer wel op. Vorige keer ook aan het zelfde litteken geopereerd en toen loste ze niet op, er kwamen allemaal lelijke bobbeltjes in. Ik denk inderdaad het er aan ligt hoe er gehecht wordt, en hoe de huid er op reageerd.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 11:07

ik ben weer terug :) de hechtingen zijn er uitgehaald, en nu moet het rode als het goed is afzakken.
de knoop van de hechting ( Die eerst er nog uit stak :P ) zat en halve cm onder de huid, die irriteerde waarschijnlijk. nu die eruit is voelt de huid ook een stuk minder strak gespannen. *\o/* al was de asistente wel wat lomp met het eruit trekken en dan afknippen -O- :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:12

Die van mij waren na 1,5 week weg. :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:16

Ik ben niet zo weg van oploshechtingen. Heb ze 2 keer gehad en 2 keer losten ze niet vanzelf op. Gevolg, alsnog naar de ha om het te laten verwijderen, terwijl het al aan het irriteren en ontsteken was. Dan ga ik toch liever op tijd naar de ha om het te laten verwijderen :+

Maar ik zie dat ze bij jou nu zijn weggehaald, nu kan je wond voorspoedig genezen! :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 23:04

__Lauraa schreef:
Ik ben niet zo weg van oploshechtingen. Heb ze 2 keer gehad en 2 keer losten ze niet vanzelf op. Gevolg, alsnog naar de ha om het te laten verwijderen, terwijl het al aan het irriteren en ontsteken was. Dan ga ik toch liever op tijd naar de ha om het te laten verwijderen :+

Maar ik zie dat ze bij jou nu zijn weggehaald, nu kan je wond voorspoedig genezen! :)

niet alle hoor....
1 stak net boven de huid uit... ( en wsl net als die andere die er een cm uit stak zit de knoop e.d nog onder de huid... ) die wou de assisente er niet uit halen... het heeft wel best gebloed...
het ging van
- maar dit zijn oploshechtingen, die kun je er niet uittrekken
ikke: ja, maar ze lossen niet op
- nou ik probeer ze er wel even uit te trekken...
lukt niet..
pincet vasthouden.. stoel omrollen, uitstrekken om schaar te pakken hard trekkend :+ :x uitstrekkend om die schaar te pakken... ondertussen had ze al zo hard getrokken dat ze de huid open had getrokken, waardoor het knoopje zichtbaar werd, uiteindelijk heeft ze die er dus ook uitgeknipt.
maar goed... de helft is eruit...

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:15

T is afhankelijk van wat voor type draad er gebruikt wordt. Het ene lost sneller op dan het andere!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:19

unihorses schreef:
speurneusc schreef:

internet zegt dingen van 5 weken... maar wat ik daar van moet geloven :+ ga echt geen 5 weken met die ondingen rond lopen.. kan niets anders dan leggings en trainingsbroeken aan :+

Nee, dan veel liever een ontsteking omdat anders de wond open is.. stomme leggings en trainingsbroeken! :roll:

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 23:24

love_wiepke schreef:
unihorses schreef:

Nee, dan veel liever een ontsteking omdat anders de wond open is.. stomme leggings en trainingsbroeken! :roll:

huh? :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:52

Oplosbare hechtingen lossen niet bij iedereen op. Ik laat ze er altijd uithalen. Meestal met een week of 3-4.
begin 2013 is er na een maand of 6,5-7 nog een oplosbare hechting weg geknipt.
laatste hechtingen heb ik met 3-4 weken zelf los gekregen (knoopje los gekomen door het gebruik van zalf, touwtje dus in z'n geheel eruit kwam)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:02

Na mijn operatie aan mijn buik had ik ook last dat een deel van de hechtingen niet wou oplossen, een klein stukje stak ook uit. Ik ben toen terug gegaan naar het ziekenhuis en daar hebben ze het verwijderd. Ik heb dat direct gedaan toen ik het ontdekte, ik weet namelijk dat ik er zelf aan ga prutsen.