angst voor overgeven en dan ook overgeven,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xannemiekjuh

angst voor overgeven en dan ook overgeven,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 05:35

Hey liefe bokkers,

Ik heb nou al een tijdje last van dat ik s'nachts wakker wordt bij me vriend en dat ik dan zo bang ben om over te geven dat ik dat dan ook echt doe. Ik maak dit thuis eigelijk nooit mee en als ik heb overgegeven voel ik me weer goed, en heb meestal dan honger.
Nu was het net weer raak maar pfoe... wat ben ik blij dat ik het de kerst heb ingehouden. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? En is de pil dan nog werkbaar? Ik ben ook niet zwanger toch?

Maartje1990

Re: angst voor overgeven en dan ook overgeven,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 05:58

Wij kunnen niet zeggen of je wel of niet zwanger bent.

Bedoel je met 'bang om over te geven' dat je voelt dat je moet overgeven?

Geen idee wat de pil betreft, misschien toch een afspraak maken met de dokter?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 06:04

eet je misschien anders als je bij je vriend bent? Mijn schoonmoeder kookte bv met boter terwijl ik thuis olijfolie gewend ben, bleek dat ik daar last van had.
De pil werkt idd minder goed als je hebt overgegeven.

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 09:04

Jaa, t is hier wel even anders dan thuis. Bij ons thuis roken ze niet en hier roken ze wel binnen ,dat kan het ook zijn.

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 09:08

Maartje1990 schreef:
Wij kunnen niet zeggen of je wel of niet zwanger bent.

Bedoel je met 'bang om over te geven' dat je voelt dat je moet overgeven?

Geen idee wat de pil betreft, misschien toch een afspraak maken met de dokter?

Ik wordt om een reden erg gestrest en als ik er even aan denk begin ik het te voelen etc. Dan probeer ik rustig te blijven maar meestal begin ik het dan al warm te krijgen. Heb ook twee keer gehad dat ik alleen ging braken maar erniets uitkwam.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:18

Google eens even op emetofoby. Misschien heb je daar wat aan

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:19

maaike2800 schreef:
eet je misschien anders als je bij je vriend bent? Mijn schoonmoeder kookte bv met boter terwijl ik thuis olijfolie gewend ben, bleek dat ik daar last van had.
De pil werkt idd minder goed als je hebt overgegeven.

De pil werkt alleen minder goed als je moet overgeven binnen ongeveer 3 uur na het innemen, daarna is het opgenomen in het bloed. Dus als je de pil 's ochtends inneemt en 's nachts overgeeft is er niks aan de hand.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:15

Ik heb hetzelfde gehad als jij, alleen had ik het 's ochtends als ik vroeg uit bed moest. Ik was elke keer bang om over te geven na mijn ochtend eten, omdat dat een paar keer gebeurd was. En dan gebeurde het ook vaak, en net als jij had ik dan dat er ook wel eens niks uit kwam. En daarna voelde ik me ook weer goed. Wat bij mij geholpen heeft, en het klinkt gek, maar is kauwgom. Ik nam gelijk na het eten een kauwgompje. Dat zorgt er ook voor dat je eten sneller verteerd heb ik me laten vertellen. Maar sinds ik dat trouw elke ochtend doe heb ik er geen last meer van. Ik denk dat het (bij mij in elk geval) ook psychisch werd gegeven moment, gewoon omdat je je druk maakt van, als ik maar niet ga overgeven, en het daardoor juist wel gebeurd.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:16

Ik ken een meisje dat ook angst had om over te geven, dat is wel degelijk een soort aandoening, alleen weet ik de naam niet meer :')

Edit: het is EMETOFOBIE!

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 15:58

Ik denk niet dat ik Emetofobie heb, omdat ik niet bang ben als ik overgeef of dat ik bang wordt als iemand anders overgeeft. Ik denk dat het komt door de stress, omdat je wakker wordt en in je slaap meer denkt dan normaal. ik ben echt een stresskip :D
Ik zal dat maniertje met die kauwgom wel uitproberen! ;)
Allemaal ontzettend bedankt!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:01

Als ik naar iets openbaars ga, of iets simpels als een etentje of een drankje doen. Word ik altijd misselijk en ben ik bang dat ik moet overgeven. 9 van de 10x gebeurd dit ook niet. Bij mij is het denk ik iets psychich.

Misschien helpt het om een glas water naast je bed te zetten. Als je je beroerd voelt. Drinken.
Probeer ook op je ademhaling te letten en een raampje evt, open te zetten.