Ik ben mijn gevecht tegen de kilo's zo zat!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gambler21

Berichten: 556
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 10:55

Wat een hoop bruikbare reacties en tips. Echt super fijn. Ik ga vanavond alles even uitgebreid bekijken en reageren. Echt heel fijn dat er zoveel informatie komt waar ik eigenlijk nooit bij stil heb gestaan.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:56

Ik was ook al jaren een jojo, was er zoooo zat van! Ik vond mezelf niet meer mooi, het zat echt in de weg bij het paardrijden etc etc
Ik heb me enorm verdiept in eten en eetverslaving (want dat is het). Ik ben begonnen met twee maanden herbalife om een aanzet te creëren en daarna zonder herbalife verder gegaan. Ik mijd zoveel mogelijk suikers en E nummers. Ook koolhydraten eet ik met mate. Ik heb heel veel tussendoortjes momenten met gezondere alternatieven nu die ik ook echt lekker vind/ben gaan vinden.
Ik weet 100% zeker dat ik geen terugval meer krijg; ik vind dit eten zoveel lekkerder nu! Ik gruwel eigenlijk van wat ik een jaar terug at! Moet er niet aan denken dat weer te moeten eten.
Ik rijd elke dag paard, verder ben ik ook geen sporter hoor. :)

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Ik ben mijn gevecht tegen de kilo's zo zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:05

Heel herkenbaar probleem. Ik heb ook alles al geprobeerd, hou het allemaal een paar weken vol en dan gaat het weer mis. Ik ben 2 maanden geleden toch weer begonnen met fitness en start op deze sportschool in januari een afvallen en afblijven programma. Ik hoop dat het me lukt doordat we met een groep zijn, dat is wel een echte stok achter de deur. Heb ook aangegeven dat ze extra streng met me mochten zijn. :Y)

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:38

TS, heeft jouw woonplaats/regio geen GGz-afdeling die een eetgroep draait?
Dat doe ik sinds een paar weken nl en je bent dan 1 middag in de week bezig met een gezamenlijke maaltijd en daarna 3 groepstherapieën, zeer goed voor je bewustzijn qua eten en je krijgt een hoop tips. :)
Ik ben bijv weer begonnen met smoothies ipv telkens een zak chips open te trekken.
Kreeg al wel commentaar dat er in smoothie met banaan redelijk wat calorieën zitten, maar als je een zak chips naar binnen werkt krijg je meer rotzooi binnen en met smoothie zonder banaan rammel je na een uur weer. :P

Verder is het mss handig om een boodschappenlijstje te maken en je daar ook aan te houden, de ongezonde dingen schrap je of zet je er minimaal op.
En ik weet niet hoe het zit met de hoeveelheid zoetigheid die je eet, maar hou rekening met een suikerverslaving. ;)

Qua gezonde snacks kun je denken aan tomaatjes, komkommer, paprika, waspeentjes en andere rauwe groente.
Of een bak met stukjes fruit, een volkoren cracker.
Maar een ongezonde snack is heus niet erg, mits je die met mate eet. :)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Ik ben mijn gevecht tegen de kilo's zo zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:49

Ik ben sinds enkele maanden bezig met weightwatchers en het resultaat is goed. Het is niet echt een dieet vind ik, je wordt door ww meer bewust van wat je eet.
Ik was ook iemand die totaal geen doorzettingsvermogen had op het gebied van dieeten maar de WW is goed vol te houden zonder honger te lijden. Je kunt zelf bepalen wat je eet als je je eigen maar aan de punten houdt.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:50

Lastig TS, maar volgens mij ligt het niet aan het afvallen en welk soort dieet maar waarom je het niet vol kan houden. Ik denk dat je dit alleen uit kan zoeken door je verleden uit te pluizen, waarom zet je niet door en waarom val je elke keer terug in je oude patroon?

Ik ben zelf onlangs veel afgevallen doordat ik met hulp van een psychotherapeut mijn verleden heb doorgenomen. Bleek dat ik daardoor nog veel verkeerde "energie" bij me droeg waardoor ik in mijn geval veel vocht vast hield. Ik ben daarmee aan de gang gegaan, gesprekken aangegaan met mensen die voor mij belangrijk zijn (ouders enz) en ik ben uit het niets 2 kledingmaten afgevallen. Ik voel me stukken beter, kan dingen makkelijker relativeren. Hou nog wel iets vocht vast maar ben ook qua vet enorm afgevallen (heb zelfs last van ribben die uitsteken) omdat ik niet zoveel behoefte heb om te eten wanneer dat niet nodig is.

Succes!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:55



Geweldige video... zeer inspirerend. Je lijf opschonen, de verslaving aan verkeerd voedsel de kop indrukken, een fijne kickstart om blijvend een gezonde weg in te slaan.
Een dieet helpt niet, blijvend je leven omgooien wel.... maar dan is een flinke 'reboot' (herstart) wel zo fijn om je op weg te helpen.

Ik heb ook nooit 'slechte' dingen in huis. Als ze er niet zijn, kun je ze ook niet eten... daar begint het al mee.

Kijk de video, laat je inspireren en vind het heilige vuur in jezelf..... dat zit er heus wel.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:58

TS ik ken het 'geen motivatie' hebben.Als er geen motivatie is,dan kán het gewoon niet.Je bent in princiepe verslaafd aan eten,net als roken.Als er geen motivatie is lukt het nooit,ook weer hetzelfde als stoppen met roken,exact hetzelfde. Ik hoop dat je een belangrijk punt vind waar je motivatie van krijgt.Als je persé iets wil én je dat motiveerd,pas dan lukt het je om af te vallen.
Kijk niet alleen naar wat je eet,maar kijk vooral naar de hoeveelheid!
Ik wens dat je in 2014 dé motivatie hebt gevonden,en dan lukt het jou wel.
Heel veel succes.

Het is ook zó oneerlijk verdeeld,ik probeer er kilo's bij te krijgen,maar lukt niet.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:04