Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:47

Sinds een paar weken weet ik dat ik geopereerd ga worden.
Door middel van een kijkoperatie word mijn baarmoeder verwijderd.
Ben al goedgekeurd door anesthesie, en 8 mei is het zover....nog 1 weekje dus.
Vandaag de brief gekregen dat ik me om 11.45 mag komen melden.
Mag smorgens nog wel een ontbijtje om 7 uur,maar daarna alleen nog maar water of thee.
Had al aangegeven dat ik het leifst smorgens wilde,maar dat lukte blijkbaar dus niet.
Baal er wel van,want nu moet ik een beste tijd nuchter zijn....laatse keer met ct-scan was het minder lang en toen ging ik al bijna van m'n stokkie in dat warme ziekenhuis.
Ben heel benieuwd hoe het volgende week zal gaan.... :(

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:47

Da's nog best redelijk dat je een ontbijtje mag. Ik moest vanaf de avond ervoor nuchter blijven en zou om 14.00 geopereerd worden. Uiteindelijk kwamen ze om 17.00 aanzetten dat de operatie niet door ging en ik naar huis kon gaan. Had al die tijd dus niks meer gegeten en gedronken.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:04

nientje78 schreef:
Sinds een paar weken weet ik dat ik geopereerd ga worden.
Door middel van een kijkoperatie word mijn baarmoeder verwijderd.
Ben al goedgekeurd door anesthesie, en 8 mei is het zover....nog 1 weekje dus.
Vandaag de brief gekregen dat ik me om 11.45 mag komen melden.
Mag smorgens nog wel een ontbijtje om 7 uur,maar daarna alleen nog maar water of thee.
Had al aangegeven dat ik het leifst smorgens wilde,maar dat lukte blijkbaar dus niet.
Baal er wel van,want nu moet ik een beste tijd nuchter zijn....laatse keer met ct-scan was het minder lang en toen ging ik al bijna van m'n stokkie in dat warme ziekenhuis.
Ben heel benieuwd hoe het volgende week zal gaan.... :(


mag je nog ontbijten :oo ik moest 1 uur melden en mocht alleen nog wat drinken (helder) met suiker tot 11 uur 's ochtends... 5 uur eindelijk aandebeurt :+

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:02

Staat op het formulier van wel,
tot 1 uur voor opname mag ik nog drinken (water/thee).
Maar mag niet zwaar ontbijten volgens de regels van het boekje wat ik eerder mee kreeg.

r_lolita
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-08-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:12

Ik twijfel zelf nog of ik me laat opereren. Ik ben nu als de dood voor ziekenhuizen en alles wat er mee te maken heeft!

Toen ik 8 was heb ik zelf besloten dat ik mijn oren recht wilde laten zetten, ik had ontzettend flaporen, ik werd er niet mee gepest, maar ik vond het zelf niet mooi. Dus hup! laten opereren.. In het ziekenhuis zag alles er goed uit. Toen ik 1 week thuis was begon het erg te stinken, en deed mijn linkeroor ontzettend veel pijn. Wat bleek? een ziekenhuisbacterie op mijn oor, eentje die 1 keer in de 10 jaar voorkomt. Dit hadden ze nog maar een keer eerder gehad in het ziekenhuis waar ik geopereerd werd. Elke dag kon ik naar het ziekenhuis met één van mijn ouders om nieuw verband om te doen en mijn oor te laten spoelen. Ik ben in deze tijd ontzettend ziek geweest en verschillende zusters hebben mij erg veel pijn gedaan doordat ze alles wat op mijn oor zat ( gaas, zeewier en nog ene hoop troep) niet goed los te laten weken waardoor ze mijn vel mee trokken. Nu 8 jaar later, loop ik dus met een oor waar al mijn kraakbeen vanaf is geknipt omdat dat helemaal dood was. Ik kan me laten opereren ( dit doen ze gratis, omdat het ziekenhuis maar ook ik hier niks aan kon doen) maar dit zijn wel 4 operaties en daar zie ik nogal tegenop.. heb dus geen idee wat ik ga doen .. wat vinden jullie?

Caresse07

Berichten: 9420
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:17

Ik heb een kleine 3 weken geleden een nieuwe achterste kruisband gehad. Operatie is me heel erg meegevallen ondanks dat het een redelijk grote operatie is. Nu revalideren, daar gaat aardig wat tijd in zitten. Zit nu voor zes weken in een brace met achterspalk, daarna een brace die ervoor moet gaan zorgen dat mijn knie weer kan buigen. Al met al mag ik over een jaar weer eens aan paardrijden gaan denken.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:22

Ik ben vorige week woensdag aan mijn voet geopereerd, ik had zegmaar een soort bobbel en een scheve teen. Weet de naam niet precies. Dus lig nu met mooi panterprint gips op de bank en 6 weken niet rijden :(
De pijn valt echt tegen, zeker de laatste twee dagen zijn echt verschrikkelijk ..

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Re: Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:24

Pffoeeh, wat een verhalen hier zeg.. wordt je niet blij van! :(

Ik ben helaas afgelopen maand ook 3 x geopereerd.
2 x aan onsteking bij baarmoeder en 1 x een grote cyste aan de eierstokken waar ik nog herstellende van ben.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:17

r_lolita ik zou het doen. De kans dat je weer zo iets krijgt is zo klein, en je hebt er de rest van je leven plezier van!

Ik sta over 2 weken, ja op vrijdag de 13e ingepland voor de Ablatie. Volgende week nog bloedprikken en voor een ECG. Moet er om 9 uur zijn, mag nog ontbijten en word 's middags geholpen. Moet sws 1 nachtje blijven. Als het goed is kom ik dan eindelijk van de hartritmestoornissen :o

Anoniem

Re: Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:58

Mag ik me ook melden? Ik mag kiezen of ik een operatie wil of niet, maar heb er wel last van dus ga maandag bellen om de operatie in te plannen. Gaat om een neusoperatie. Mijn neusschot zit schreef waardoor ik regelmatig niet goed kan ademen. In combinatie met mijn astma is dat Niet erg prettig...

Vind ziekenhuizen alleen helemaal niet fijn en ben als de dood voor naalden. Ook zou ik een dag en nacht moeten blijven. Daar kijk ik ook wel wat tegenop