kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

kindje van bijna 12 w wel of niet mee nemen in een buikdrager?

1: ja waarom niet(wel warm aankleden)
54 (88%)
2: nee, niet doen te koud.
1 (1%)
3: weet niet.
3 (4%)
4: nee. ( waarom niet?)
3 (4%)

Totaal aantal stemmen: 61


doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:31

ja zag het
zo zit ie er nie in:)
welke drager is dn wel goed?

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:32

Cil_ schreef:
Liggen in een kinderwagen lijkt me een stuk comfortabeler voor het kind (en jezelf) tijdens zo'n lange wandeling. Nog belangrijker, worden hoofd en nek stabiel ondersteund in de zelf gemaakte buikdrager?


Ja hoor overal is aan gedacht.
Maar dat was niet waar TS op doelde geloof ik. ;)
Ik heb de drager zelfs zo gemaakt dat mijn dochter er netjes in de M-houding inzit en de sluitingen van goede kwaliteit zijn.

Doezel ik zou deze 2 dragers een enkele reis geven en dan inderdaad de kinderwagen pakken.
Mocht je toch graag willen dragen kijk dan even rond op internet naar wat ergonomische dragers zijn.
Deze zijn niet alleen prettiger voor je kleintje maar ook voor jezelf.
Succes in ieder geval!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:33

doezel2 schreef:
ja zag het
zo zit ie er nie in:)
welke drager is dn wel goed?

Je kunt kijken op www.ooiebeest.nl of www.babybij.nl Daar kun je ook dragers huren om uit te proberen.

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:34

sluit me aan bij Dais :j

kijk anders eens naar een Bondolino, Manduca, Mei Tai, Tula. dit zijn allemaal ergonomische dragers zonder het 'ingewikkelde' knopen. draagcomfort is voor zowel jouw als je kleintje hoger :)

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:34

En bij ooiebeest kun je deze dragers zelfs inleveren voor een korting! ;)

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:36

Marg schreef:
Anoeska27 schreef:
Dit is geen ergonomische drager, dus daar zou ik een kindje van 12 weken zeker niet in dragen (geen enkel kindje eigenlijk). In het borstvoedingstopic zitten een aantal meiden die je graag verder helpen met dragen.


Ik zou mijn kind daar ook niet in dragen.
Wel in zo een lange doek je die omwikkelt. Maar per kind is het afhankelijk of het ok is of niet. Mijn eerste dochter was ziek (van 4 weken na de geboorte toto 1,5 jaar) en had pijn en vond dragen vreselijk. De tweede was zeer aanhankelijk na haar hersenvliesontsteking (met 8 dagen oud), en vond het dichtbij zijn heerlijk. Zij huilde vreselijk veel en tijdens het dragen niet.

Maar dat waren wel andere dragers. En met de drager die jij hebt moet je kindje zelf zijnh/haar hoofd omhoog houden en dat kunnen ze nog niet zo lang (als ze het al kunnen).


kindje kan wel rusten met zijn hoofdje op de borst het hoofdsteun zit als ware vast zodat het niet zelf hoef te dragen(niet na achter klapt)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:36

Cil_ schreef:
Liggen in een kinderwagen lijkt me een stuk comfortabeler voor het kind (en jezelf) tijdens zo'n lange wandeling.


Dat ben ik niet met je eens, al hangt dat wel van het kindje af. Sommige kindjes liggen niet graag of zijn graag dichterbij mama dan dat ze in een wagen zijn. En als je ergonomisch draagt dan is dat zeer comfortabel voor beide partijen. Ik heb wat aangeklooid met een kinderwagen bij het uitlaten van de hond, ben blij dat ik daarna het dragen ontdekte.

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:37

Marsupi ook nog :j

Ik gebruikte de drager wel bijvoorbeeld met honden uitlaten. Vond ik fijn als ik mijn handen daarvoor vrij had. En voor veel meer dingen uiteraard.

Maar boodschappen/winkelen.... als je twintig minuten moet sjeulen met tassen, zou mijn voorkeur uitgaan naar kinderwagen. Evt. onderop wat spullen kwijt :)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:40

Een Manduca is idd erg fijn, aan alle kanten verstelbaar zowel voor jezelf als je kind. Wij hebben die ook gehad en lang gebruikt, zowel op de buik als de rug.
Afbeelding
Van de dragers die je zelf hebt afgebeeld, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je kindje er zo breed in zit

theedoos

Berichten: 294
Geregistreerd: 19-01-12
Woonplaats: Ergens in de Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:41

Ik heb een bondolino. Dat is een ergonomische drager :)
Ook vanaf dat ze een aantal weken oud was. Nu bijna 7 maanden en loop heel regelmatig met haar in de drager als we met de honden lopen. Super simpel, geen lastige knopen, en heel makkelijk alleen te doen.

Je kunt eens googlen of jouw dragers 'ergonomische dragers' zijn. Dan zie je snel dat dit geen ergonomische zijn.
Maar helaas zie ik nog heel vaak mensen lopen met hun kindjes die letterlijk op het kruis hangen te bungelen.

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:42

TS het klopt inderdaad dat er wel nek/hoofdondersteuning is bij deze dragers. Het grootste probleem zit echter in het zitje. Deze is vrij smal waardoor het hele gewicht van de kleine op het schaambeen komt te drukken. Het zitje moet een kleintje van knieholte naar knieholte ondersteunen. Op deze manier voorkom je dat ze heupproblemen krijgen, nu of later.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:44

Hier ook een bondolino! Ideaal ding nu helemaal met krampjes en sprongetjes in Z'n ontwikkeling :j
Ik doe er ook boodschappen mee :j en wandel elke dag een uurtje

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:48

ik dacht dat deze goed waren:P


warom verkopen ze ze nog

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:51

Hier ook een bondolino!

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:52

die dingen zijn best duur hihi

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:53

Tweedehands niet. :)

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:54

heb ook nog de lodge

helaas in mijn buurt geen 1 te vinden:)

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:56

welke zijn nog meer goed?

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:00

Deze dragers zijn niet alleen niet ergonomisch vanwege de smalle zitting, maar ook vanwege het harde harnas, waardoor de rug van je kindje niet de natuurlijke bolling kan maken. Het is geweldig als je jullie kindje wilt dragen, maar investeer in een goede drager dan hebben jij en je kindje lang plezier van het dragen.

Een goede ergonomische drager is meestal niet duurder dan een onergonomische drager. Goede dragers zijn de Manduca, de Bondolino, Beco, Boba, of een geweven of rekbare doek.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:03

je kan een rekbare of geweven doek kopen. knopen vind ik persoonlijk sowieso veel fijner. ik heb een rekbare doek te koop.
voor je uk zijn je huidige dragers niet zo fijn. en vooral slecht voor de heupen.
maar TS het is idd jammer en raar dat de slechtere dragers nog te koop zijn en soms zelfs belagelijk duur!
maar zolang hun er aan verdienen hoor je ze niet klagen ;)

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:08

Ik vind die twee dragers op de foto niet echt fijn, geen ergonomische dragers, maar voor een klein stukje lijkt me dat geen kwaad kunnen.
Als je echt regelmatig wil gaan dragen zou ik toch uitkijken naar een fijne doek (wordt je vanzelf handig in) of anders een ergonomische drager.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 16:10

is zon lodge ok niet goed??

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:12

Ik heb een storchenwiege en nu ze wat groter is een manduca. Toen ze nog baby baby was (tot een maand of 4) heb ik eigenlijk alleen in een doek gedragen (hoppediz) omdat ik het fijn vond dat ik haar dicht tegen me aan kon spannen en dmv een opgerold spuugdoekje extra steun in haar nekje kon geven.

Klopt, ze zijn allemaal wat duurder, maar we kopen alles t beste voor ons kind.. waarom dan niet een uitzondering maken en een goede draagzak/-doek kopen? Och, ik ben geen wereldverbeteraar hoor en wil je niks opdringen, ieder zijn mening en kindje haha! Maar dat vraag ik me dan gewoon af eigenlijk haha.

En lekker doen waar je jezelf goed bij voelt (dragen of wagen) volg je eigen gevoel. Qua temperatuur, goed op de laagjes letten. Ik heb bv voor als het heel koud is een uuuhm geen idee hoe je dat noemt. Soort van jasding voor over dedraagdoek heen zodat je eigen jas ook nog lekker dicht kan, waar je bij regen ook een regending overheen kan doen (mwahahaha lekker duidelijk!)

Succes en veel geluk met je kleintje!!

Ps: ik weet niet of je in de buurt woont maar als dat zo is, mag je van mij altijd wel wat uit proberen hoor, zodat je het niet meteen hoeft te kopen. Maar vele zoals babybij.nl en justcarry.nl hebben ook zo'n leenservice / pasdag, want om nou meteen veel geld uit te geven aan iets wat straks niet bevalt zou wel sonde zijn natuurlijk

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 16:15

wel allemaal bedankt:) helaas woon ik te ver haha in overijssel)
ik ga even na de winkel( ja nu met kinder wagen haha)

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:21

Ik had een draagdoek (rekbare). Mijn kinderen vonden dat heerlijk omdat ze ook konden liggen ipv rechtop. En lekker dicht bij mama of papa konden zijn. Het knopen is eenvoudig onder de knie te krijgen en de kindjes kun je op verschillende manieren dragen.