Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 20:26

Rianne ik ben ook aan alle kanten allergisch hoor, alleen qua voeding dan vooral. De kokosolie doet het super! Vanmorgen nog een zacht huidje, ingesmeerd en na de paarden nog steeds zacht en doorvoed. Nu net gedouched en weer in de kokosolie. De rest gaat goed op de nivea, het voelde met douchen nog vettig van de dag ervoor!

Witwi

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:24

Jammer dat mijn info wat aan de kant gelegd wordt... Zeker aangezien ik zware eczeem had en het dus 'simpeler' op te lossen was dan al die zalfkes ed... Maarja, iedereen doet ermee wat die wilt. Ik kan me niks verwijten dat ik het niet gezegd hebt :-) Maar ik kan wél zeggen dat het mijn leven veranderd heeft (in de positieve zin uiteraard).

Tatyana

Berichten: 1494
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:08

Ik heb zelf gelukkig geen last van eczeem, maar mijn broertje wel.
Ten einde raad heb ik hem mesitran aangeraden en dat was het eerste middel in lange tijd dat werkt.
Zo goed zelfs dat hij nu na een kuur nog steeds weinig last heeft.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:13

Kijk anders ook eens op www.lush.nl, zij hebben verschillende artikelen speciaal voor mensen met gevoelige huid/exceem. Maar daarnaast is alles daar natuurlijk en wordt er niks chemisch toegevoegd.

Ik gebruik van daar ook shampoo en bodylotion en spul voor mijn gezicht en dit is echt erg fijn! ik heb zelf geen exceem, maar wel een overallergische huid, dus ook veel jeuk altijd.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 13:17

Witwi, ik heb chronisch lyme. Ik zit al 3 maanden aan een kuur. Ik ben bekend met acupunctuur, osteopathie en kan je daar helemaal in klem banketstaaf als ik dat wil. Ik belast mijn lichaam nu zwaar met die kuur en dat geeft die droge huid. Ik doe al andere zaken die op hetzelfde neer komen, dus nee niet echt een nuttige bijdrage nu. Om de boel te ontlasten doe ik al heel veel, een streng dieet vrij van gluten melk en soja, varkensvlewa en nog tig andere dingen hierbij. Zo gek ben ik dus niet, ik weet prima wanneer mijn lever of nieren overbelast zijn of geblokkeerd.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:25

Zelf geen eczeem maar neefje van mn vriend wel, hij is nu 1 jaar en hij zat helemaal onder zelfs zijn gezichtje..
ze hebben van alles geprobeerd maar bij hem werkt paarden melk crème heel goed alles is weg!!

Ik kan wel vragen waar je dat kunt bestellen?

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 13:30

Wij hebben hier in de buurt een paardenmelkerij, die verkoopt ook veel huidproducten! Heeft je neefje niet gewoon een allergie voor koemelk?

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:32

Nee het is echt eczeem, de huid moet je insmeren met de crème en verder krijgt hij normale voeding

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:33

moonfish13 schreef:
Dat is dan niet verkeerd.
Ik probeer mijn haar ook niet elke dag te wassen.
Van mezelf heb ik een vrij vette huid dus nooit problemen met droogheid, maar nu met die kuur is het echt kurkdroog en vellerig.
Beter voorkomen denk ik dan maar als afwachten tot het een groot drama is.
Ik denk dat ik achter Yes to spul aan ga en die creme, duimen dat het dan goed blijft gaan.
Want het triggert wel het douchen.
Ik probeer minder warm te douchen en dat scheelt al een eind, en niet te lang.

Mijn huid slobbert het ook echt op het vet, mijn hals wat het ergste is is nu alweer droog terwijl ik dat voor ik vlak voor ik dit topic opende dus gesmeerd heb.
De Dentinox werkt trouwens ook wel heel goed als ik er even niet af kan blijven dus daar ben ik blij mee, de dosering is ook heel laag aan lidocaïne dus niet dramatisch.

Ik gebruik Yes to Carrots gezichtscrème, bevalt goed. :D

Ik heb zelf al mijn hele leven last van eczeem, vooral op mijn handen en polsen en soms een plekje op mijn armen, benen of hals. Zelf heb ik het idee dat het van binnenuit komt, en dat je kan smeren wat je wilt maar het helpt toch niet. Alleen hormoonzalf helpt wel, maar zodra je ermee stopt komt het weer terug.
Als ik bijvoorbeeld veel alcohol heb gehad met uitgaan heb ik de dag erna een stuk meer eczeem.
Ik gebruik dus ook geen extra zachte producten ofzo, alleen als ik merk dat het vervelend aanvoelt op mijn huid gebruik ik het niet. Zo had ik bijvoorbeeld een douchegel van Nivea die prikte, dan gebruik ik dat niet. Maar als ik geparfumeerde Dove producten gebruik heb ik nergens last van dus die gebruik ik wel gewoon. Verder kan ik tegen heel veel deodorants niet, de enige 2 waar ik voor zo ver ik weet tegen kan is de roller van Neutral en de roller van Sanex. Vreemd genoeg zit in die van Sanex parfum en staat er ook niet op dat ie voor de gevoelige huid is oid, maar kan ik daar wel tegen. En tegen heel veel deo's die speciaal voor een gevoelige huid zouden zijn zonder parfum kan ik niet (bijv die roller van Nivea met 0% alcohol, parabenen en parfum enzo).
Ik zou dus gewoon kijken hoe je huid op dingen reageert, want helemaal kom je er toch niet vanaf en gewoon altijd een vette crème zonder parfum bij je hebben.
Ik las trouwens hier over die Vaseline intensive rescue moisture locking (oid), die heb ik zelf ook en die is idd echt heel fijn! De allerfijnste crème die ik gebruikt heb bij eczeem, ook fijner dan die vaselines van de apotheek. ik heb het idee dat ie echt de jeuk stilt en wat verkoeld, en ook goed hydrateert.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 13:42

Eczeem komt van binnenuit dat weet ik wel zeker.. Tis alleen jammer dat ik de trigger niet weg kan nemen voorlopig. Ik ga de say yes to carrots shampoo en douchespul halen denk ik. Ik weet veel over wat voeding qua impact kan hebben, als ik stop trekt het ook direct geleidelijk weg. Lyme is echt een rotziekte die verstrekkende gevolgen kan hebben, stoppen is het stomste wat ik kan doen. :-)

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 13:44

Annibel, eczeem kan daar makkelijk door veroorzaakt worden. Dat het eczeem is geloof ik wel ja! :-)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:11

Ik heb trouwens de Yes to Tomatos :j

Ze hebben allemaal een andere functie.
Ik had laatst een keer een website waar het goed op uitgelegd stond. Ga even voor je zoeken.
Ze hebben ook nog blue berry, maar das dan weer oudere mensen ;)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:13


chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:18

Mijn nichtje had als kind erge last van eczeem en mijn zus heeft vanalles geprobeerd tot aan boertjes toe tot ze een keer, eigenlijk per ongeluk, die klovenzelf van Gewohl, als ik het goed schrijf, gebruikte. Het verminderde zienderogen en zelfs de apotheker heeft het in de computer gezet.
Is misschien te proberen.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:25

Ik heb zelf al mijn hele leven last van eczeem en kom er ook niet meer van af. toch kan ik het nu redelijk onder controle houden. Ik ben gestopt met het gebruiken van hormoonzalf want dit maakt je alleen maar zieker. Ik let op mijn voeding en gebruik zo veel mogelijk natuurlijke producten. Ik heb hele goede ervaringen met eucerin, de blauwe lijn. Dit is echt prettig spul en kan er goed tegen.

Ik zag eerder zwitsal, louis witmer e.d. genoemd worden.. Hier zit een dikke vette lading parfum in. Laat je niks wijs maken. zo natuurlijk zijn deze producten niet. In pincipe kun je ervanuit gaan dat alle producten uit een cosmeticalijn niet geschikt zijn voor je. Zwitsal ben ik bijvoorbeeld heel erg alergisch voor..
Je kunt ook het beste geen bodylotion gebruiken of andere spullen die op je huid blijven zitten. Daar kun je slecht op reageren. Bij mij is douchegel bijvoorbeeld een stuk minder erg dan bodylotion.

zoals ik al zei heb ik goede ervaringen met eucerin, john grahams en bepanthen wondzalf. Verder gebruik ik als ik het heel erg heb zeezout om de boel te zuiveren :j

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 16:05

De tomatos variant wil ik niet eigenlijk, omdat ik vermoed dat ik daar slecht tegen kan. :-)

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:11

Ik zelf gebruik niks anders dan Nutrimetics voor mijn huid en haar. Mocht ik per ongeluk wat anders gebruiken dan heb ik binnen een uur weer overal droge plekken en jeuk. dat 2 dagen aanhoud. Maar sinds ik de producten van Nutrimetics gebruik gaat het zo goed! binnen 2 weken na gebuik waren mijn meeste klachten over, op wat hardnekkige plekken na. welke nu inmiddels (6mnd later) ook volledig weg zijn.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:39

pluisje88 schreef:
Ik heb zelf al mijn hele leven last van eczeem en kom er ook niet meer van af. toch kan ik het nu redelijk onder controle houden. Ik ben gestopt met het gebruiken van hormoonzalf want dit maakt je alleen maar zieker. Ik let op mijn voeding en gebruik zo veel mogelijk natuurlijke producten. Ik heb hele goede ervaringen met eucerin, de blauwe lijn. Dit is echt prettig spul en kan er goed tegen.

Ik zag eerder zwitsal, louis witmer e.d. genoemd worden.. Hier zit een dikke vette lading parfum in. Laat je niks wijs maken. zo natuurlijk zijn deze producten niet. In pincipe kun je ervanuit gaan dat alle producten uit een cosmeticalijn niet geschikt zijn voor je. Zwitsal ben ik bijvoorbeeld heel erg alergisch voor..
Je kunt ook het beste geen bodylotion gebruiken of andere spullen die op je huid blijven zitten. Daar kun je slecht op reageren. Bij mij is douchegel bijvoorbeeld een stuk minder erg dan bodylotion.

zoals ik al zei heb ik goede ervaringen met eucerin, john grahams en bepanthen wondzalf. Verder gebruik ik als ik het heel erg heb zeezout om de boel te zuiveren :j


Hoezo maakt de hormoonzalf je zieker? Ik heb sinds een jaar spontaan eczeem gekregen op mijn voorhoofd en gebruik als het te erg wordt de zalf van de huisarts, ketoconazol en cremor triamcinoloni. Dit werkt heel erg goed. Ik mag het inderdaad niet te vaak gebruiken en niet in de zon, maar als het te erg wordt dan smeer ik het toch. Verder ben ik naar de homeopaat geweest en heb ik druppels gekregen. Hier moet ik nog mee beginnen.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:46


Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:08

Ja, bij jaren onafgebroken smeren. Als je je houdt aan een smeerschema dan vallen de bijwerkingen doorgaans wel mee.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:14

Bedankt pluisje. Ik gebruik af en toe een paar dagen een kleine hoeveelheid op mijn voorhoofd, ook op doktersadvies dus ik maak mij niet zo veel zorgen en ben blij dat ik er niet zo heel veel last van heb (heb gelukkig geen erge jeuk maar schilfers op je voorhoofd is gewoon lelijk) om meer te moeten gebruiken.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:41

Ik zit hier even mee te lezen.zelf geen last van eczeem. Wel bekend ermee in de familie. Voeding kan vaak al veel schelen. Maar iemand wel eens tee trea olie geprobeerd?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:21

Er zijn hier denk ik twee verschillende mensen aan het woord. Ik lees hier mensen met af en toe een plekje. Dat is heel anders dat altijd en overal tegelijk vol zitten, het hele jaar door, je hele leven lang. Bij dit laatste zijn bij mij de bijwerkingen echt heftiger dan de ziekte zelf. Terwijl die al heel vervelend zijn.

Tea tree geprobeerd maar dat droogt te hard uit voor mij. Als ik puisten heb ofzo gebruik ik het wel, maar niet op eczeem.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:28

Ik gebruik als ik last heb alleen betametason. Mag het ook alleen gebruiken als ik last heb. Is een hele zware hormoon creme. Maar de enigste die bij mij wat doet. Teven ook bij vriendlief en schoonmama werkt deze alleen!

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:49

Gebruik producten ZONDER parfum! Geen nivea, geen baby-spullen, zit vaak een heleboel extras in wat het erger maakt.

Shampoo: Zarqa Dandruff (via de Tuinen) en Urtekram (via bol.com). Vooral laatste merk heeft veel variaties en er zit geen troep in :D Ook hebben ze gewone zeep etc.

Vette zalf: Koelzalf (apotheek), vooral erg prettig bij 'warm' eczeem. Daarnaast gebruik ik graag lucas pawpaw ointment. Dit bestel ik via Ebay maar is vast ook wel (iets duurder) bij nederlandse webshops te koop.

Bodylotion: Vaseline intensive rescue zonder parfum.

Overig: Dode zeezout met water, en dan alles deppen met een washand (tanden op elkaar....) en kokosolie. Kokosolie is zowel inwendig als uitwendig te gebruiken (de biologische goeie zonder iets erbij variant ;) ) . Niet teveel smeren als je al last hebt van warm eczeem, want olie werkt ook verhittend.

Maar, last but not least, kijk of je de oorzaak van je eczeem kan vinden. Het kan echt een teleurstellende vermoeiende tocht zijn (ik weet er alles van), maar momenteel ben ik onder behandeling bij een allergietherapeut met super resultaten, puzzelstukjes vallen op hun plek. Voor het adres kan je me PB-en.

Het 'reguliere circuit', heeft mij weinig gebracht helaas! Meer dan een hormoonzalf en bloed prikken voor de standaard allergieën kunnen ze niet doen voor je, is mijn ervaring. Ook met goeie producten is het altijd oppassen. Zo heb ik een x een hele serie van weleda gekocht, maar ik bleek gigantisch allergisch te reageren op de rozenolie erin. #)

Acupunctuur kan tijdelijk ook een prettige ondersteuning zijn voor mij. Vaak zijn oorzaken van eczeem zowel allergieën, als bv stress, emoties, etc etc. Ook je darmstelsel moet 'goed op orde' zijn zegmaar > probiotica slikken!

@Vajramani: Tea tree is vaak veel te heftig voor eczeem! Dit 'verhit' vaak erg, terwijl eczeem meestal een teken van teveel hitte is.