Laatst ben ik bij de dokter geweest wegens een zeer pijnlijke linker knie. Hoe heb ik dat gekregen geen idee..
Even terug toen het begon namelijk een half jaar geleden tijdens de zomervakantie in Portugal
Even een blikje terug in de tijd..
Een half jaar geleden was ik samen met een vriendin op vakantie in Spanje en Portugal. We gingen daar 6 dagen paardrijden. De eerste 2 dagen gingen wel goed, Dag 3 had ik een vocht bult naar m'n knie zitten en heb ik 2 dagen niet gereden. Dag 5 wel weer gereden dat ging goed maar dag 6 was ik ziek dus niet gereden. De vocht bult is tijdens dag 3 en 4 keurig weg getrokken. M'n knie deed wel iets pijn maar niet heel erg. Na de vakantie daar had ik nog 2 weken vrij van m'n werk en nergens last van. Thuis gewoon kunnen rijden zonder last. In september nog 2 weken thuis geweest en niks gedaan want ik ben geopereerd.
Sinds een paar maanden heb ik ontzettende last van m'n linker knie weer. Tijdens lopen, fietsen, sporten en paardrijden. Als ik mijn been wil buigen kan ik wel door de grond zo'n pijn doet het. Kracht kan ik er niet echt mee zetten want dat doet te veel pijn. Gaan zitten en staan is het zelfde. Nu ben ik laatst bij de dokter geweest, dit was een vervanger van m'n eigen. De dokter deed wat bewegingen met m'n been en dat deed zeer!! Daarna kreeg ik te horen dat wanneer het niet binnen een paar week over zou gaan dat ik naar de fysio zou moeten om mijn bovenbeenspieren te trainen..
Ik weet niet wat ik nog meer aan mijn bovenbeenspieren moet trainen, ik rij al 13 jaar paard, dit doe ik 3 keer in de week. Ik sport 3 keer in de week. Ik stap elke dag op de fiets wat voor een weer het ook maar is. En ik loop me het apezuur per dag. Nu we een paar weken verder zijn is er niks veranderd. Ik ben wel wat rustiger gaan doen maar de pijn is op sommige dagen niet te houden!
Moet ik de dokter serieus nemen of moet ik iets anders, Wie kan me helpen en heeft misschien tips voor mij?