In de overgang: Knettermoe, maar niet kunnen slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

In de overgang: Knettermoe, maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 02:12

Ik ben nu dus al voor de zoveelste nacht achtereen wakker.... Uiteindelijk val ik wel in slaap, maar dat is pas heel laat. En betekend dat ik overdag op te vegen ben.
Ik gebruik Melatonine, wat ook niet altijd helpt. Mét Melatonine voel ik me in ieder geval wél moe, wat zonder Melatonine niet gebeurd. Maar zodra ik eenmaal in bed lig slaap ik dus echt niet. Duurt op z'n minst 1,5 uur. En dat zijn de betere nachten.
Ik zit in de overgang. Kunstmatig ingebracht. Dus mijn klachten komen ook hier vandaan.
Heb alles al geprobeerd: Veel doen overdag, lange wandeling maken, juist heel weinig doen, rustgevende muziek aan voordat ik ga slapen, tv/laptop ruim van tevoren uit doen..
Eigenlijk ben ik op zoek naar de gouden tip. Ben me ervan bewust dat die wellicht niet eens bestaat.
Maar misschien is er toch iets dat ik over het hoofd heb gezien?

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:14

Een lekker koppie thee met een rustgevend muziekje, lekker op bed een boekje lezen en dan ben je zo weg ;)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: In de overgang: Knettermoe, maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:16

Heel herkenbaar, al had ik de slaapproblemen al vóór de (kunstmatige opgestarte) overgang.
Geen tips qua medicatie omdat ik overal dwars doorheen knalde.
Wat voor mij wel helpt is gewoon ontspannen even wat gaan doen (lezen ofzo) en na een uurtje weer terug naar bed.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 02:20

lor1_1984 schreef:
Heel herkenbaar, al had ik de slaapproblemen al vóór de (kunstmatige opgestarte) overgang.
Geen tips qua medicatie omdat ik overal dwars doorheen knalde.
Wat voor mij wel helpt is gewoon ontspannen even wat gaan doen (lezen ofzo) en na een uurtje weer terug naar bed.


Ik heb een tijdje Oxazepam gehad. Dat hielp dan een dag of 2, maar ook daar reageerde ik al snel niet meer op.
Boek lezen lukt me heel slecht. Kan me niet concentreren op pagina's vol letters :=
Alle tijdschriften heb ik al uit.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: In de overgang: Knettermoe, maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:36

Oxazepam werkte bij mij juist averechts en ben ik dan ook heel snel weer mee gestopt.
Temazepam werkte niet, Seroquel werd ik 's ochtends niet meer wakker van en bleef ik heel duf bij, Lorametzepam(?) werkte niet, Flunitrazepam (rohypnol, voorloper van GHB) werkte in eerste instantie prima maar ging ik na verloop van tijd ook dwars doorheen ondanks dat ik het max 2x per week en vaak zelfs maar 1x per 2 weken innam.
Bleef nog over: narcosemiddelen en daar wilden ze niet aan beginnen omdat deze zwaar verslavend zijn.

Dvdtje kijken, beetje computeren (bijv een legpuzzel op jigzone.com) oid?
Muziek luisteren, evt met koptelefoon op?
Ontspanningsoefeningen?
Iets waarbij je niet heel erg hoeft na te denken en lekker kan ontspannen iig.

countrygirl

Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Re: In de overgang: Knettermoe, maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:43

Je kunt bij Zechsal.eu in Veendam magnesiumvlokken bestellen. Goede service, je hebt ze snel in huis.
Probeer dan eens een voetenbad met b.v. een 100 gram van die vlokken erin? Magnesium helpt je ontspannen, je voeten worden goed doorbloed en je wordt er lekker slaperig van.
+ dat je heel goed een magnesiumgebrek kunt hebben... en op deze manier voeg je magnesium aan je lijf toe.

Zelf heb ik ook weleens slaapmiddelen geprobeerd, echter, als je ze dagelijks inneemt kan je idd. gewenning krijgen. Het zijn vaak van die periodes waar je doorheen moet. Ik gebruik ze soms echt wekenlang niet... 1 nacht niet goed slapen, OK... de 2e nacht zie ik het ook nog aan... maar de derde nacht neem ik dan wel iets hoor.
Ik heb het trouwens m'n hele leven al. Denk dat het komt omdat ik in m'n hoofd altijd bezig ben.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Re: In de overgang: Knettermoe, maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 05:11

Vreselijk als je niet kan slapen TS!
Ik zit ook vol in de overgang en ik lees altijd op bed. Doe ik dat niet slaap ik ook niet, mijn ogen worden er moe van en dan slaap ik zo. Ik heb een tijdje Imea oid gebruikt maar heeft totaal geen effect. Mijn schoonmoeder gebruikte druppels van Dr. Vogel en die zwoor erbij, misschien ga ik dat toch eens proberen.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:27

Ondanks dat ik nog lang niet in de overgang zit kan ik je wel een aantal tips geven om beter in te slapen. Ik heb 6 jaar geleden een ongeluk gehad, sindsdien slaap ik slecht. Onlangs ben ik gestart met slaaptraining, het is nu al een heel verschil.

- zolang je moeilijk slaapt dient en bed enkel voor slaap en intimiteit, dus geen boek lezen in bed oid. Je lichaam moet je bed associeren met slaperig worden, net zoals je honger krijgt wanneer je een taartje ziet staan.
- ga pas slapen omdat je echt moe (ogen vallen toe) bent, niet bv. Omdat je man gaat slapen
- vanaf dat je geïrriteerd wordt sta je elk kwartier op en ga je een kwartier iets rustig doen, boek lezen, relaxatieoefeningen, zoek een kookgerechtje voor de volgende dag,... Zolang het maar rustig en niet inspannend is
- je slaapt zoals je je dag leeft, ben je veel gaan sporten, veel stres gehad? Dan ga je automatisch minder rustig slapen. Ga je toch veel sporten, bouw dan genoeg pauzes in zodat je echt weer helemaal relaxt bent
- doe een uur voor je gaat slapen niets inspannend meer, kijk zeker geen tv of computer. Je kan wel een boek lezen, wat praten, rustige muziek luisteren, ...
- wat bij mij heel erg werkt is wanneer in net in mijn bed ligt een bodyscan te overlopen, dit bv: http://youtu.be/RpHrpFy37l8 overloop deze een keer overdag en doe het snachts opnieuw zonder de stem

Als je dit opvolgt ga je al een heel stuk sneller in slaap vallen. Succes!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:40

ohhh herkenbaar :j

ik slik nu 2 mnd van A.Vogel opvliegers nachtelijk transpireren, en na ong 14 dgn ging het werken *\o/*
ik word niet meer 3x zwetend wakker per nacht ,slaap nu eindelijk weer heerlijk
ben niet extreem moe meer en er komt weer wat uit handen :D

ik was doodmoe en zelfs de box mesten was te zwaar ,die werd nl steeds groter en viezer :roll: het lukte gewoon niet meer

ik kan zeggen dat ik me stukken beter voel!

als dit potje op is [ 25 pillen voor 19 euro ] ga ik over op kruitvat eigen merk stukken goedkoper!