Probleemgeval: te klein, te licht, allergisch aan alle dierlijke melk, allergisch aan (kip)eiwit, lust ook gewoon drie keer niks als het op eten aankomt.
Mocht tot dusver gewoon beperkt melk eten, niet in pure vorm maar wel bijv. gewoon brood etc.
Nou het volgende: we zijn al heel lang bezig met zindelijk maken en sinds een tijd mag ze nu zonder pamper naar school. Alleen.... wordt de juf echt stapelgek want ze heeft blijkbaar vrijwel altijd diarree daar.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, het kind is zo natuurlijk nooit zindelijk te krijgen en het is een takkewerk om haar schoon te krijgen waar je met 25 andere driejarige kleuters niet op zit te wachten.
Nou moet ik eens gaan kijken wat ik het verwend madammeke kan voorzetten wat ze 1) opeet want ze mag beslist niet nog meer afvallen 2) haar darmen niet prikkelt en 3) liefst nog wat verstoppend werkt.
Wie wil helpen met meedenken? Welk brood kan ik haar geven waar geen melk of ei inzit (dus geen broodverbeteraars)? Wat kan ik erop doen voor haar (ze lust chocoladehagel, vlokken, vleeswaren... valt dus allemaal af ivm allergieen)? Wat kan ik haar laten drinken (ze lust eigenlijk alleen sinaasappelsap maar dat is ook prikkelend voor de darmen... maar levenslang alleen water drinken vind ik eigenlijk ook gewoon zielig of is dat mijn gedachte maar?)? Qua avondeten lijkt kool prikkelend te werken dus dat niet. Ze lust ook bijna niks van groenten maar rode kool wat ze lust gaat dus ook op de schop.
Wat lust ze wel:
sinaasappelsap
brood (wij eten volkorenbrood, dat lust ze)
vleeswaren
chocoladehagel
vlokken
vruchtenhagel
vrijwel alle soorten vlees
gekookte aardappels is mwah...
appelmoes
frietjes
banaan
appel
peer
mandarijn
beperkt he? En het grootste deel kan ze dus totaal niet tegen

) maar dat zijn dingen die ze ook niet lust, ook geen ranja of appelsap, diksap etc. etc.
Heeft ze ook een keer iets anders dan water