[Centraal] Piercings

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:40

[***] schreef:
Ik heb even een vraagje,
Ik heb 1,5 maand geleden mijn forward helix laten zetten, en ik wil er graag nog 1 achter.
Maar wanneer is het het slimst om te doen, de genezingstijd is 9-12 maanden, dus moet ik dan wachten tot hij helemaal genezen is ?
Ik laat deze zoiezo een jaar er in zitten voordat ik hem verwissel, want dan weet ik zeker dat hij genezen is.


Nee hoor. Je kan hem gewoon erbij laten zetten.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:30

Vumana89 schreef:
Dinniej schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een navelpiercing onder je navel? Groeit dat minder snel uit? Ik vermoed dat ik het antwoord al weet, maar ik wil toch graag nog wat ervaringen horen.

M'n "normale" navelpiercing is volledig uitgegroeid en daar baal ik heel erg van.. :\



Nee. ook die groeit uit.
Ik had er 4 tegelijkertijd in mijn navel, het maakt in principe niet uit waar je hem in de navel zet, de huid en draaiing is hetzelfde..



Komt inderdaad op hetzelfde neer. Je kan het natuurlijk altijd proberen. In eerste instantie moet je vooral letten op de plaatsing van de piercing: vooral of deze diep genoeg is, de verzorging en of het sieraad niet knelt of te zwaar is.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:34

xMoniek schreef:
Sorry ik kom even binnenvallen, hihi :o
Maar ik wil graag aan het eind van de zomer een navelpiercing laten zetten, maar ik vroeg me af; Kan ik dan nog wel gewoon turnen? omdat ik dan ook op de brug moet en buikdraaien bijv. maar gaat de navelpiercing dan niet schuren? dat is het enige wat me nu nog tegenhoud..

In de meeste gevallen gaat dit best als de piercing eenmaal genezen is. En daarbij is het geen enkel punt, als je de piercing er even uithaalt, mits deze genezen is natuurlijk. Verder: vooral zorgen dat je een staafje draagt ipv een ringetje. :)

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 03:05

waarom zou een medusa niet staan? :P
Gewoon doen wat jij leuk vind en je niks aantrekken van wat een ander ervan vind. :)

Ik persoonlijk vind het wel mooier als je er kleinere sieraadjes in doet na de genezing, dat staat vaak net wat subtieler en sierlijker.
Maar vooralsnog: smaken verschillen en als jij meer houdt van de standaard sieraden moet je die gewoon dragen. :j

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:30

Haha, ik weet niet of ik het gezicht er wel voor heb. :+
Daarbij speelt het stiekem ook wel een beetje mee dat mijn vriend het echt niets vindt, maar in the end is het natuurlijk mijn keuze inderdaad. :j
Ik zou dan wel het lipringetje vervangen voor een wat subtieler sieraad inderdaad en in de medusa zou ik dan ook een subtiel sieraad willen dragen.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:06

Anders eens een plaksteentje erop plakken en dan rustig voor de spiegel gaan staan om te kijken of je het wel wat vind.
Evt foto's maken zodat je op verschillende momenten kan terugkijken.
En neem rustig de tijd om te beslissen, tuurlijk zijn piercings makkelijk te verwijderen als je spijt krijgt maar regelmatig blijft er wel een 'gaatje' te zien.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:34

Hoi, ik had even een vraagje.
Ik heb nu een week of 3 mijn helixpiercing en over het algemeen gaat het prima.
dagelijks maak ik hem schoon met een speciaal schuim voor piercings (de naam weet ik zo even niet uit mijn hoofd). Nu is de huid om de piercing heen erg schilferig en droog. Dit vind ik niet zo fijn en het staat zo onverzorgd. Nu zei de mevrouw die de controle na 2 weken na het laten zetten deed, dat ik de schuim meer moest verdunnen met water. Dat heb ik gedaan maar nu een week later zie ik zelf nog geen verbetering..
Nu weet ik dat creme gebruiken in de buurt van de piercing niet aan te raden is, maar toch denk ik dat met een wattenstaafje een beetje creme zou deppen op die plekken het een hoop scheelt. Iemand hier ervaring mee? :)

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:52

Geen creme maar Jojobaolie of teatreeolie is veel beter voor piercings en wil vaak nog wel eens helpen.

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:07

Ik kom even binnenvallen met een vraagje!
Mijn traguspiercing is er vanacht uitgevallen. Ik heb het bolletje wel
teruggevonden, maar het staafje niet. Ik heb hem nu zo'n acht maanden,
en wil absoluut niet dat hij dichtgroeit! (opnieuw schieten durf ik niet,
en ik ben er juist zo blij mee!) Nu heb ik er even een oorbel inzitten,
maar ik voet dat het dopje aan de achterkant gewoon te groot is.

Hier in het dorp zit geen piercer, maar weten jullie of ik deze piercings
ook gewoon kan kopen bij bijvoorbeeld: Hema, Kruidvat, Trekplijster,
Juweliers?, intertoys, DA,,, en ik vergeet vast nog meer winkels waar
ze een "sieraden-hoek" hebben. Ik heb er wel eens piercings tussen
zien hangen, maar ik weet niet meer of het ook traguspiercings waren.

Dan zou ik die morgen meteen even een kunnen kopen. Anders moet
ik naar de stad, maar dat is nogal ver, en ik heb nogal weinig tijd. Dan
zou internet nog sneller zijn waarschijnlijk.

bedankt!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:38

Ik heb wel eens een traguspiercing gekocht bij het kruidvat :j Maar ze hebben er niet veel
Een helix piercing kan er trouwens ook prima in :)

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:39

Bij het kruidvat en de V&D hebben ze vaak wel enkele piercings te koop. Zoals Correli al zegt, zijn er soms ook sieraden voor andere piercings, zoals een helix of misschien labret (?), die geschikt zijn mits ze de juiste lengte en dikte hebben natuurlijk.

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:07

Je kunt er gewoon een helixpiercing in doen of een andere met ongeveer dezelfde diameter! Wel snel een in doen hoor, anders groeit hij alsnog dicht en dat zou ontzettend zonde zijn! :oo

Ohja en inderdaad bij de Kruidvat, zijn vaak van Bioplast geloof ik :j

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:46

Dat soort posts zijn niet toegestaan op Bokt, ik heb daarom getemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:29

Ik ga waarschijnlijk weer een piercing laten zetten, ik heb nu drie normale gaatjes, en een forward helix, nu wil ik er graag een 'normale' helix bij zetten, en over een aantal maanden een tweede forward helix.
Word nu al zenuwachtig als ik er aan denk, niet perse omdat het pijn doet, het steekt wel vervelend, maar ik weet niet wat het is :=
Anyway, eerst maar een afspraak maken en ik twijfel over of ik mn moeder het ga vertellen.
Wat zouden jullie doen ?
Zij houd er niet van , en bij het zetten van mijn derde gaatje en mijn forward helix heb ik niks gezegt, maar natuurlijk heeft ze het een tijdje later wel opgemerkt.
Zal ik haar vertellen dat ik er een ga bij laten zetten ( en hoe moet ik dat zeggen.....) of gewoon laten zetten , maar dan komt ze er later wel achter, en de vorige keer voelde ik me een beetje banketstaaf dat ik het 'stiekem' gedaan had. :o

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:31

gewoon zeggen, en dan geen "toestemming" vragen, maar gewoon een mededeling doen.
hoe oud ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:34

X_Linz_X schreef:
gewoon zeggen, en dan geen "toestemming" vragen, maar gewoon een mededeling doen.
hoe oud ben je?

'Mam, ik ga even een piercing laten zetten, ik ben zo weer terug.' :D
Hm, ik denk dat ik even een goed moment op moet zoeken, aangezien ik geen zin heb ik een preek ofzo, ik ben overigens 16 , dus ik mag wel zonder toestemming van mijn ouders.

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:36

Nou.. De piercer mag jou een piercing schieten zonder toestemming van je ouders. Maar jij staat nog wel onder het bewind van je ouders, en (volgens mij) mag je dat niet doen, als je ouders het er niet mee eens zijn.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:37

Piercings mogen niet geschoten worden,alleen nog gestoken.

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:43

Ik laat hem niet schieten, maar ga naar een officiële piercingsshop, anders kunnen er later ook geen piercings in maar alleen oorbellen, en dat wil ik niet.
Maar volgens mij mag ik gewoon een piercing laten zetten als ik 16 of ouder ben en heb ik daar geen toestemming voor nodig.
Bij de vorige hebben ze niet eens naar mijn id gekeken, wat ik best raar vond want ik dacht dat dat altijd moest.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:45

Id moet niet meer.

16 is een legitieme leeftijd.

De helix mag en kan gewoon met de studex.

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:21

Wauw ik heb echtviets superfijns! Ik was dus ij de kruidvat op ziek naar een piercingmar ze hadden alleen ringetjes en neuspiercings. Nu heb ik er een neuspiercing in gestopt, met zo n draai. Superfijn! Hij sluit mooi aan, is subtiel. Geen vervelend achterkantje waar je niet op kan slapen, en ik kan hem zelf vervangen (mocht dat nodig zijn of als ik dat wil) Ik had een half jaar eerder mn piercing kwijt moeten raken! En ik ben blij dat ik er geen helix ingestopt heb. Aanrader dus !

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:43

Ik van de week insert van mijn MD weer laten verwisselen. Voor tweede keer al dat mijn steentje eraf was gegaan. Vorige keer vond ik het echt pijnlijk om te laten verwisselen, dus keek er best tegenop (hij was er al 3 maand af :P). Maar voelde helemaal niks van deze keer. Viel allemaal weer mee.

En mijn tepelpiercings zijn helemaal netjes aan het genezen, zitten er nu 3 maand in. Helemaal blij mee :D

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:55

Mijn Helix is ineens continu over de zeik. Heb m nu toch zeker al 13 jaar.:?

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:46

Helleu! Zou ik hier wat mogen vragen?



Ik overweeg om een navelpiercing te laten zetten. Laatst met iemand mee geweest die er een liet zetten, zo gepiept. Wat hebben jullie voor een navelpiercing betaald? En na wat voor tijd kon je switchen van piercing? En heb je er, zowel datie er net zat en het verwisselen, veel last van gehad? :)

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:11

Antwoorden op je vragen staan in de openingspost. Eerder verwisselen word afgeraden, dat gaat vaker mis dan goed.

De prijs die je betaald verschild per shop en ligt ongeveer tussen de 45 en 75 euro.