[Centraal] Piercings

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:06

Ja dat is eigenlijk wel een rare zin hè... haha. ''Je hoort ook niet dagelijks dat de politie aan iemands oor of piercing zit.'' Zo beter? :Y)

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:09

Lous schreef:
gaat lopen zitten _O-

Even off topic, sorry.. :o

Ik zeg ook altijd gaat lopen zitten. Nu ik er bij na denk klinkt het inderdaad wel een beetje vreemd. :')

Weer ontopic: mijn helix, die ik sinds 31 juli heb, is echt flink aan het bitchen. Hij blijft gevoelig, kan er gelukkig wel normaal mee slapen, zit nu een bultje op de voor- en achterkant. En ik heb echt geen zin om er iets aan te doen. Staafjes verwisselen maakt niet uit, bij CS, Titanium en bioflex bitcht ie alledrie even hard.
Ik wou er nog 2 helixen bij, boven deze die ik nu heb, maar ik ben alweer van dat idee afgestapt, echt.. Ik word er schijtziek van. :')
Binnenkort ga ik waarschijnlijk wel een tong- en navelpiercing nemen. Al ben ik wel een beetje bang voor m'n tong.... Beetje bang voor pijn. :')

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:10

Bij mijn tong heb ik echt NIKS gevoeld. Vond mijn navelpiercing toch een stuk minder fijn voelen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:15

Dat zeggen er meer ja, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen. :=

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:30

Je tong is een spier en een navelpiercing gaat door huid. Zitten er in je huid niet gewoon meer zenuwen?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:32

Mijn moeder vond haar tongpiercing een hel. := Piercer had die tang heel los dus ze voelde het heel erg en heeft echt heel lang alleen vla en thee gegeten/gedronken.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:36

Je moet meteen normaal gaan eten en drinken. Je tong is een spier en die moet in beweging blijven. Als je alleen maar zacht gaat eten, is dat alleen maar zeer nadelig voor het genezingsproces.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:38

Ja dat wist ze ook echt wel en ze heeft ook een hele hoge pijngrens maar ze kon zelfs een week lang niet praten dus ik neem aan dat ze wel wat meer pijn heeft gehad dan de gemiddelde persoon bij een tongpiercing. Piercer had ook iets fout gedaan want de tang had hij te los en hij moest de naald echt keihard doordrukken dus lijkt me logisch dat dat niet fijn is.

Ssmarty

Berichten: 1593
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: In een huisje in Ermelo

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:46

Ik ben net naar de juwelier geweest om gaatjes te schieten :D.
Ik heb er nu links (waar ook mijn helix zit) in totaal twee en rechts drie en ik ben er heel blij mee!
Diegene die het deed vond ook dat het te veel werd als ik er aan beide kanten drie zou doen.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:24

Ik heb beide kanten vier gaatjes én een helix :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:02

[***] schreef:
Hm, sinds vanochtend heb ik een soort buldje achtig iets achter mijn forward helix, het was eerst een doorzichtig vliesje, nu is het donkerder, paarsachtig ?
Hij doet geen pijn ofzo, tenminste ik zit er niet aan , misschien dat hij dan wel pijn doet, maar dat ga ik niet proberen omdat ik hem zoveel mogelijk met rust probeer te laten.
Heb wat foto's gemaakt maar die zijn een beetje wazig, maar is het denken jullie een teken dat hij geneest , of juist aan het ontsteken is ?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Hij zit er nog steeds, volgens mij is ie wel wat groter geworden,weet nog steeds niet wat het is.
Iemand ?

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:29

vochtbultje?

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:26

Misschien dat iemand hier mij kan helpen, ik heb nu 3,5 maand mijn helix. Hij zit nog steeds elke dag "vast" met een soort korstje zegmaar. Voor de rest totaal geen last van. Aan zowel de voor als achter kant zat een vochtbultje (dit leek 1 te zijn die zegmaar door het gat naar voren kwam). Nu heb ik hem eergisteren doorgeprikt en valt me op dat ik nu mijn helix (incl het knopje die 2x zo dik is als het pinnetje zegmaar) door dat gaatje kan drukken. 2 Dagen eraf gebleven en nu keek ik en was er nog geen verbetering. Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

RachelIndy
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:32

Heb m'n navelpiercing *\o/* *\o/* *\o/* Woensdagavond voor de 2e keer laten zetten! Super blij mee, deed alleen wel een stuk meer pijn dan de 1e keer ivm dat hij aan de onderkant door mn litteken ging, maar nu wel een stuk minder last van! Hij is nog niet rood geweest verder :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

<3 <3 <3

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:35

Hoi!
Ik overweeg om voor mijn 18de verjaardag een helixpiercing te laten zetten. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk gebeuren bij BodyMX in Breda. (Hoe zijn de ervaringen hier mee?)
Nu vroeg ik me af of je standaard als eerste piercing per sé een ringetje moet hebben, of bv ook een labret kan nemen. Ivm de genezing zal ik voor ongeveer 9 maanden/ 1 jaar vast zitten aan de eerste piercing die ik ervoor uit kies dus zou wel graag dan al een mooie hebben :D

Ssmarty

Berichten: 1593
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: In een huisje in Ermelo

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 07:43

Je mag ook gewoon voor labret kiezen, dat heb ik ook gedaan.
Bij mij werd er een extra lang staafje in gezet, zodat hij ruimte had bij eventuele zwellingen.
Later hebben ze er gratis een korter en goed passend staafje in gedaan.

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:41

Ik heb ook nog een vraagje. Hoe weet of mijn helix goed genezen is om te verwisselen? Ik heb 'm nu 9 weken dus moet nog even wachten, maar hoe weet im tegen die tijd of mijn kraakbeen goed genoeg geheeld is?

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:59

Ssmarty schreef:
Je mag ook gewoon voor labret kiezen, dat heb ik ook gedaan.
Bij mij werd er een extra lang staafje in gezet, zodat hij ruimte had bij eventuele zwellingen.
Later hebben ze er gratis een korter en goed passend staafje in gedaan.


Ah oke, bedankt! Dat is fijn om te weten.

Ik volg dit topic al sinds het vorige deel, maar wat ik nooit echt heb kunnen lezen is wat voor litteken er achter blijft bij een kraakbeenpiercing. Stel ik heb over jaaaaren geen zin meer in mm helix, groeit het dan langzaam dicht als ik hem eruit haal of blijft er een gaatje?

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:37

Wie weet er een leuke site voor lange navelpiercings?
Chirurgisch staal en niet te duur..

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:05

Ssmarty schreef:
Je mag ook gewoon voor labret kiezen, dat heb ik ook gedaan.
Bij mij werd er een extra lang staafje in gezet, zodat hij ruimte had bij eventuele zwellingen.
Later hebben ze er gratis een korter en goed passend staafje in gedaan.

Dus als ik het goed begrijp wordt er over het algemeen een ringetje gezet bij het piercen? Ik wil ook al heel lang een helix, en misschien dat het er binnenkort eindelijk van komt (financieel meevallertje :)) ). Ik wil júist graag een ringetje erin. En verder ben ik mega kieskeurig, ik wil namelijk niet dat het ringetje 'te groot' is zodat hij als het ware naar beneden hangt, ik vind het mooi als hij netjes aansluit. Maar kan dit wel in verband met zwellingen? En nog iets wat ik vaak zie bij mensen is dat de piercing soort van niet helemaal achter het oor eruit komt. Oké, dit is moeilijk te omschrijven :') Maar vaak bij mensen die er een knopje/labret in hebben zie je zo de achterkant eruit steken, terwijl ik het veel mooier vond als hij gewoon naar achter gepierced is. (Is dat duidelijk uitgelegd :') ?

En heeft er iemand tips wat betreft goede shop in Utrecht (of omgeving)?

Edit: trouwens geen idee of ik dit ooit al hier gepost heb haha.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:08

Je zal geen aangesloten ringetje krijgen met het piercen want dan is er geen plaats voor de zwelling :) Je kunt wel kiezen tussen een labret en een ringetje, maar beiden zijn wat langer/groter

Je tweede stukje snap ik niet, eerlijk gezegd :o

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:11

Corelli schreef:
Je zal geen aangesloten ringetje krijgen met het piercen want dan is er geen plaats voor de zwelling :) Je kunt wel kiezen tussen een labret en een ringetje, maar beiden zijn wat langer/groter

Je tweede stukje snap ik niet, eerlijk gezegd :o

Oké, ja met zwelling zat ik net ook te denken idd, bedankt voor je antwoord :)

Haha dacht al dat het onduidelijk was, kan het eigenlijk niet echt uitleggen zonder te laten zien :') Maar met dat soort dingen kan ik ook bij de piercingshop terecht natuurlijk :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:24

Heb je geen foto van wat je bedoelt?

In welke shop ik ook kwam, met piercen werd mij altijd een ringetje aangeraden omdat dat makkelijker is met schoonmaken. Een ringetje kan je helemaal door je piercing draaien, waardoor je zeep/zoutoplossing/whatever goed in het wondje komt en hetzelfde geldt voor het weer "uitspoelen". Staafje wilden ze wel doen als ik dat perse zou willen, maar ze waren daar een stuk minder enthousiast over, dus ik heb altijd een ringetje gekozen voor de eerste periode.

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:30

Klis schreef:
Ssmarty schreef:
Je mag ook gewoon voor labret kiezen, dat heb ik ook gedaan.
Bij mij werd er een extra lang staafje in gezet, zodat hij ruimte had bij eventuele zwellingen.
Later hebben ze er gratis een korter en goed passend staafje in gedaan.
Dus als ik het goed begrijp wordt er over het algemeen een ringetje gezet bij het piercen? Ik wil ook al heel lang een helix, en misschien dat het er binnenkort eindelijk van komt (financieel meevallertje :)) ). Ik wil júist graag een ringetje erin. En verder ben ik mega kieskeurig, ik wil namelijk niet dat het ringetje 'te groot' is zodat hij als het ware naar beneden hangt, ik vind het mooi als hij netjes aansluit. Maar kan dit wel in verband met zwellingen? En nog iets wat ik vaak zie bij mensen is dat de piercing soort van niet helemaal achter het oor eruit komt. Oké, dit is moeilijk te omschrijven :') Maar vaak bij mensen die er een knopje/labret in hebben zie je zo de achterkant eruit steken, terwijl ik het veel mooier vond als hij gewoon naar achter gepierced is. (Is dat duidelijk uitgelegd :') ?

En heeft er iemand tips wat betreft goede shop in Utrecht (of omgeving)?

bodycult in utrecht, daar heb ik mijn helix ook laten piercen, schone shop, word duidelijk uitgelegt hoe het werkt , vriendelijke mensen, en er word daar boven gepierced, zodat niet iedereen zit te kijken
Edit: trouwens geen idee of ik dit ooit al hier gepost heb haha.

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:31

Hmm oké. Ja het liefste heb ik natuurlijk wat gewoon het beste is met genezen, dat is het belangrijkste.
Haha ik zal even kijken of ik het met een foto of tekening kan uitleggen :P

Ssmarty: Oké, Bodycult dus, zal ik in gedachten houden, dankje!