Praten over je angsten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:50

Resistance schreef:
Ik raak totaal in blinde paniek als er iets om mijn pols zit. Losse armbandjes kunnen wel, maar als iemand me daar vastgrijpt of als er een bloeddrukmeter omheen moet... Ik heb mezelf een keer bijna bewusteloos geslagen toen ik bij biologie persé zo'n ding om moest, terwijl ik aangaf dat ik hier niet tegen kon. Leraar was koppig en zei dat ik me niet aan moest stellen... dat ging dus helemaal fout.

Dat heb ik ook. := Ik ben bijna nergens bang voor maar dit vind ik echt heel naar.
Als iemand me bij mijn polsen pakt kan ik echt helemaal los gaan, slaan, schoppen, alles. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-13 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:52

Ik kom er ook even vrolijk bij :')

Faal/sociale angst, t beinvloed mn leven redelijk veel en kom vaak in de knel met dingen (schoolwerk niet durven doen uit angst slecht te zijn en onvoldoendes krijgen, sociaal contact resulteert in veel stress, continu gedachtes met of ik zo niet raar loop, of wat als ik me verspreek en wat mensen dan wel niet van me denken)

Verder bang voor spinnen, onweer en hoogtes, maar dat is lang niet zo aanwezig als de faalangst :P

Anoniem

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:57

Sociale angst ken ik, leuk gebeuren. Bij mij is het meestal over na de begroeting, maar het blijft gewoon lastig winkelen voor mij. :(

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 12:58

Zoiets heb ik meestal in groepen. Dan sluit ik mezelf een beetje af en ben ik stil. Heb ik vaak in de klas. Maar zodra ik goed met de groep op kan schieten is het weg :)

mamavrend
Berichten: 201
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:59

Vind het verschrikkelijk als ik hoog sta en ik kan heel ver weg kijken.
Ook omhoog kijken. Zal nooit in de zomer op het gras gaan liggen en naar de wolkjes kijken bbbbrrrr.
En nog een voor hier hele aparte angst haha ik ben bang voor paarden. Met die van mijzelf gaat het goed maar andere paarden!

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:07

Ik heb watervrees, dat komt doordat ik een keer als klein kind door de badjuf te water ben gegooit terwijl ik mijn lange broek nog niet uit had (moesten met kleding zwemmen), hierdoor kon ik mijn benen niet bewegen en ben ik bijna verzopen ;(

Het reuzenrad! Dood eng, heb er een keertje ingezeten en doe het nooit weer. Terwijl ik niet zo heel erg last heb van hoogtevrees, nou ik ging toch bijna van m'n stokkie :\

Ratten, bah! De tamme ratten vind ik dan nog wel leuk, maar die dikke en vooral grote wilde ratten daar krijg ik echt de kriebels van. :')

Onweer, ben echt als de dood dat het hier inslaat, vooral omdat ik in een heel open gebied woon.
Laatst bijgewerkt door Spelt op 10-12-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:08

haat aan angst -.- ik heb er ook een aantal helaas ;(

Dronken mensen (al eerder genoemd volgens mij) ze zijn zo onvoorspelbaar en ik ben dan zelfs bang voor mijn familie... iedereen behalve mijn broer gelukkig...

Hele kleine liften.. Heb geen clastrofobia ofzo maar kleine liften die ook nog een krakken... ieeell nee.. ookal is het 10 hoog ik ga wel met de trap..

In donker over straat lopen.. Ben bang dat er ineens iemand is die me wat aan wilt doen ofzo.. Vooral als er een auto of busje langs de weg stopt.. Het zweet breekt me dan echt uit.. Ben dan blij dat ik me hond bij me heb O:)

Soms ook in het donker in me huis.. Ben dan nog wel eens bang voor geesten... Al eerder ervaring mee gehad thuis en dat wil ik echt niet nog een keer...

En ook wat hier is genoemd den angst voor een ziekte hebben.. Durf dus ook echt niet naar de dokter om vervolgens te horen wat er allemaal mis met me is... Nee dankje...

Een hele waslijst helaas... De meeste dingen probeer ik te vermijden zoals dronken mensen de liften en donker maar de angst voor ziekte en geesten bekruipt me nog steeds bijna elke dag...

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

@de sociale angsten: zelfs afspreken met goede vrienden geeft mij stress en een.ongemakkelijk gevoel

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:24

Clowns! -O- (door de film IT) en slangen. Maar die kom je zelden tegen gelukkig :)

Verder angstig met zwemmen, wil wel kunnen staan (met moeite alleen diploma A gehaald...)
En rij-angst; alleen de bekende stukken (buiten de spits) rijd ik nog wel zonder moeite. Zodra er onverwachts een omleiding is zit het hart me al in de keel :n

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:54

Ik ben ontzettend bang in het donker, weet niet waarom, maar voel me er écht niet veilig bij. Als ik 's avonds over straat fiets weet ik ook niet hoe snel ik thuis moet komen. Verder ben ik echt als de dood voor slangen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 19:55

Tsja donker doet toch wat met iedereen. Ik ken niemand die zich in het donker buiten heel gerust voelt ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:03

Ik vind donker juist heel rustgevend. Een heel mooie stille wereld waar je naar de sterren kunt kijken en kunt nadenken. Alleen nogal koud. :brr:

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 20:04

_O- koud zeker. In de zomer vind ik het wel heel mooi. kan je inderdaad lekker naar de sterren kijken en is het niet heeel koud. Ook vind ik in de winter in het donker de sneeuw wel mooi. Dat dempt al het geluid en dan is het gewoon écht stil

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:07

De standaard spinnen en slangen... brrrr. Alleen al als ik ze op tv zie til ik mijn benen zo hoog mogelijk op omdat ik dan denk dat ze onder de bank zitten. Natuurlijk worden er ook spinnen gevangen en plagen ze mij ermee maar ik vind die beesten echt doodeng!

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:08

Ik ben ook heel bang in het donker, vooral in mn eigen woonplaats, ben ik ergens anders valt het meestal wel mee.

Verder ook faalangst en wespen ed. :(

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:11

Donker... Zodra het donker is, is alles anders. Bah... vreselijk.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:12

Resistance schreef:
Ik weet niet hoe het komt, maar ik denk dat het iets is met opgesloten zitten. Ik ben heel erg op mijn vrijheid gesteld. Ook als een leraar zegt dat ik na moet blijven, ben ik zegmaar te "trots" om ook echt op te komen dagen. Ik wil me niet gewonnen geven.

Ik ben dus bang om opgesloten te zitten, maar ik denk dat het ook komt omdat ik bang ben dat mijn armen dan afgekneld worden... ik vind het gewoon heel eng.

Gevalletje vastgehouden bij je polsen bij de dokter voor een of ander?
Ik heb 19 jaar geen hand kunnen geven, reactie was alsof ik mezelf aan een pan brandde zelfs in mijn slaap. Vreselijk vond ik het, terwijl er geen voor mij bekende reden achter zat.
Een hypnotherapeut had het er zo uit, heel bizar. :')
Bij mij denk ik echt dat het gekomen is door infuusprikken in mijn handen dat die reactie zo was.

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:12

Ik ben soms wel eens bang voor een mislukt leven over tien jaar.. Ben nu 22
Slaat natuurlijk nergens op, een paar mislukte liefdes en een stemmetje in mijn hoofd dat fluistert: 'Ja, maar wat als je over tien jaar nog steeds geen leuke vriend/man hebt?' -O- :')

Kan iemand me van deze nare gedachte afhelpen? Ik ben een geboren pessimist :Y) Dat helpt ook niet bepaald.. -O-

Ps. ik ben helemaal niet afzichtelijk of een verschrikkelijk mens al zeg ik het zelf :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:19

Donker. Ook thuis, ganglicht moet aan, keukenlicht moet aan... Alleen als ik alleen thuis ben trouwens.

En naalden en spuiten... Ook mijn armen afgekneld etc.. Dood eng, ben bang voor mijn eigen polsen.

hannah41Jarig

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:23

Ik ben bang voor kaas. Echt, en dan vooral ook kaaszweet (het vocht van de kaas). Zo irritant als er dan mensen zijn die het grappig vinden om kaas naar me te gooien enz. :(

En naalden en spuiten. Brrrrr. Zo eng.

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:50

Donker vind ik totaal niet eng, vind het juist wel rustgevend :)

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:52

Donker vind ik rustgevend in de ochtend, maar eng 's avonds := (en eng als ik van de wc kom en naar mn kamer ren)

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:55

Maureen95 schreef:
Tsja donker doet toch wat met iedereen. Ik ken niemand die zich in het donker buiten heel gerust voelt ofzo :+


Ik wel, ik hou van het donker. Ben dan ook een echt nachtdier.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:59

Nee ik ben ook echt totaal nie bang in het donker, ik loop gerust snachts door het bos, of in de stad alleen.
K ben eigenlijk nooit bang, alleen vieze beesten die vliegen :')
@ ts, nou ik zou t niet proberen, had bij mij niet geholpen alleen maar verergerd hahhaha

nee123
Berichten: 882
Geregistreerd: 30-12-12

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:10

-ik ben bang voor grote spinnen (die hele kleine zwarte spinnetjes vind ik alleen heel schattig!)
-en op mijn eigen kamer in het donker want ik spring altijd in mijn bed omdat ik bang ben dat er iemand onder mijn bed zit (onmogelijk want er zijn lades :p ) die me bij mijn enkels grijpt
- de deur van mijn kast kan niet helemaal dicht en in het donker zie je dat. En het lichtje van de rookmelder weerkaatst op een poster dat is ook eng... daarom ben ik soms bang op mijn kamer
- ik heb trauma's aan rookmelders..ookal weet ik dat het een oefening is als hij afgaat ga ik helemaal hyperventileren (hoe je het ook schrijft) en moet huilen. Ik heb ook weleens nachtmerrie's gehad dat ik op school was met een juf en we waren opgesloten tussen brand en we probeerden van alles maar niets lukte en toen zei ik iets van: nouja we kunnen niks meer doen, ofzoiets...
- brand dus

wat trouwens raar is aan dat ik op mijn kamer soms bang ben in het donker, is dat ik op onze boerderij in het donker wel durf te lopen zonder bang te zijn...(eerst niet maar nu wel)
en ik heb trouwens ook nog iets (niet lachen ;p), namelijk een grote knuffelkoe, ik haak mijn arm altijd door zijn poot en dan draai ik me op mijn zij en dan denk ik dat ie mij beschermt of als er dan iemand komt dat ie dan denkt dat dat een mens is en dat mijn niks wordt gedaan ofzo...

toch houd ik er van om 's nachts in het donker buiten te zijn....

wow nooit geweten dat ik zoveel angsten heb...

ohja en ik ben ook nog bang dat er in mijn leven ooit nog oorlog komt...nog zo'n 70 jaar als het goed is (ben 11)