Laat ik maar met de deur is huis vallen, want ik heb namelijk vrij vaak last van hartkloppingen ..
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, wat ik er aan kan doen, en of ik hiervoor wel of niet naar een huisarts moet gaan.
Ik lees namelijk vrij vaak dat heel veel mensen hier last van hebben en dat het dus niks is of gewoon normaal is.
Ik kan wel zeggen dat ik om de week last heb van hartkloppingen. Mijn hart klopt extreem snel, en ik word erg benauwd. Op een gegeven moment word ik duizelig en moet ik echt even gaan liggen of zitten. Meestal duren deze kloppingen 5 a 10 minuten. Ik begin niet sneller te ademen, en let gewoon goed op mijn ademhaling. Ik merk dat ik dit vaak heb na het douchen ..
Nu heb ik gisteren weer last van mijn hart gekregen. Dit keer waren het niet extreem snelle hartkloppingen, maar wel sneller dan normaal. Ik werd er benauwd van, maar ook dan blijf ik gewoon rustig ademen. Dit keer duurde het 2 uren lang.
Een jaar terug ben ik wel eens naar de dokter geweest en die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis. Hier hebben ze een hartfilmpje genomen, maar op dat moment was mijn hart gewoon normaal qua ritme, dus was er niks te zien (logisch).
Ik twijfel of ik weer naar de dokter hier voor moet gaan, omdat ik dus erg vaak lees dat dit normaal is en dat meerdere mensen hier last van hebben. Nu was ik benieuwd wat jullie hier aan doen, en hoe je het kan verminderen/verhelpen?