December is weer aan gebroken, en oh boy wat ben ik daar blij mee..
Ik krijg namelijk elk jaar van de sint en van de kerstman hetzelfde kado! En dat is griep..
Elk jaar weer hetzelfde liedje. Sinterklaas is griep niet goed genoeg om te gaan werken niet slecht genoeg om thuis te blijven.
En de afgelopen jaren komt kerst tegelijk met een kleine longontsteking. AB kuur en binnen blijven tot de koorts weg is.. Jippie!
Elk jaar ga ik weer braaf naar de huisarts.. die mij nu wel ondertussen onder de categorie vaste (zeurende) klant heeft geplaatst. Het is namelijk niet zo dat het met oud en nieuw als sneeuw voor de zon verdwijnt helaas.. ik blijf kwakkelen tot de vorst definitief is verdwenen!
Maar ik snap niet waarom! Waarom elk jaar hetzelfde riedeltje?? HA zegt ja weerstand.. een keer op verzoek bloed af laten nemen maar nee hoor alles in orde volgens de HA.. Het advies; Gezond eten en genoeg bewegen. Waarop steevast mijn reactie is dat doe ik.. maar ik word niet serieus genomen... Daarna ben ik een week overstuur omdat het dan wel tussen mijn oren zal zitten..
Nu eet ik dus gezond:
5x per week 200 gram groenten p.d. 2x iets minder of niet.
2 stuks fruit per dag varierend van banaan tot granaatappel.
100 gram per dag..
Kleine toevoeging.. groenten zijn biologisch. Fruit meestal en vlees soms..
Verder drink ik 2 glazen per dag roosvicee met extra vitamine c.
Bewegen doe ik vrij actief vijf avonden in de week rij ik paard of ben ik aan het verven/behangen/verbouwen.
Zijn er bokkers die hier ook last van hebben? En misschien iemand met gouden tips?