maar uiteindelijk moet ik gewoon zorgen dat ik zsm op de wc zit om een hele boel waterige stinkende ontlasting kwijt te raken. Voordat het er uit komt voel ik me heel naar (lastig uit te leggen) en voor mijn gevoel kan ik zo gaan overgeven. Dat laatste is alleen gelukkig nog nooit gebeurd.Wat verder heel herkenbaar is dat het bijna altijd vlak na het eten gebeurt. Ik heb tot nu toe nog steeds geen verband kunnen vinden tussen het eten van bepaald voedsel en het probleem.
Soms heb ik er een paar keer per week last van en soms zo een paar weken niet.
Nu zullen jullie denken, zou je niet eens langs de dokter gaan? Dat heb ik al eens gedaan, hij heeft eerst gevoeld of er niks was opgezwollen in m'n buik en er is een beetje ontlasting van mij op kweek gegaan. Hier is verder niks uitgekomen. Na het dokter bezoek heb ik een tijdje bijna geen klachten meer gehad, maar de laatste tijd wordt het toch weer erger helaas...
Binnenkort maar weer eens aanwaaien bij de dokter dus, maar ik ga daar liever heen met een idee van wat het zou kunnen zijn omdat darmklachten toch vaak complex en onvoorspelbaar zijn.
Is er iemand die dezelfde klachten heeft of heeft gehad? Dan ben ik erg benieuwd

Prikkelbare darm sluit niet helemaal bij mijn klachten aan en een lactose-intolerantie lijkt me sterk: ik nuttig mijn hele leven al veel melkproducten en het is niet zo dat ik in een maaltijd incl darmklachten meer melkproducten heb gegeten of gedronken. Tenzij het misschien opstapelt ofzo? Ik ben wel benieuwd of het iets te maken kan hebben met erg vol zitten of vet eten.

)
)