Chronisch/ongeneeslijk ziek; hoe ga jij er mee om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Chronisch/ongeneeslijk ziek; hoe ga jij er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:05

Bij deze ik denk eens een heel ander onderwerp.
Niet gericht op een aandoening maar op alle rottigheden die onder de noemer chronisch/ongeneeslijk vallen.
Dat kan een rotziekte als kanker zijn, maar ook iets anders zoals bijvoorbeeld reuma.

Bij deze dus, hoe ga jij met je problemen om?
Hoe houd je jezelf mentaal goed? Wat moet je doen om jezelf fysiek op de rit te houden zoveel mogelijk?
Volg je de standaard in het behandelen, of heb je juist besloten daar van af te wijken?

Ik begin maar vast:
Kort samengevat, gediagnosticeerd met Asperger, autisme dus.
Dat was niets nieuws ook trouwens, maar hier werd alles op geschoven.
Op mijn 17e uit de running geraakt en ziek geworden, nog steeds niet terug waar ik was.
Lang behandeld als autisme, maar ik blijk dus al 4.5 jaar Lyme te hebben achteraf.
Reumaklachten, heel veel pijn, voedselallergieen, extreme vermoeidheid, psychische problemen door de lyme en de pijn..
Meer als aan het eind van mijn latijn in ieder geval, ik had het niet nog jaren zo volgehouden en als ik regulier was gebleven had ik hier niet meer gezeten.
Veel medicijnen gehad voor de Asperger tot ik regulier heb laten varen en op mijn eigen weg verder ben gegaan.
Nu weet ik sinds een paar maanden dus dat ik Lyme heb. Enerzijds een vreselijke diagnose, anderzijds kan er een uitweg zijn.
Die is niet duidelijk, maar ik hoop dat die er is.

Ik heb een weg achter de rug met veel expirimenten, supplementen, en andere veel geld kostende middelen.
Sommige waren super, sommigen deden niet veel in mijn geval.
Sinds ik de diagnose Lyme heb kan ik veel gerichter te werk gaan en dat werpt zijn vruchten af.
Kort samengevat ben ik inmiddels pijnvrij, vermoeidheid gaat beetje bij beetje beter en psychisch schiet het vooruit.
Mijn concentratievermogen wordt weer beter o.a. en mijn spiercontrole gaat onwijs goed nu.
Daar zit ik heel strak voor op dieet, geen gluten, melk, soja, varkensvlees en beperkter koolhydraten zoals brood.
Daarbij veel eiwitten, smoothies met poeders en ook eiwitpoeder staat op het menu.
Verder elke dag een aantal uur bioresonantie en daarbij de oh zo beruchte MMS kuur met chloordioxide.
Beide heel veel baat bij, de chloordioxide bevalt zeer goed en heeft in korte tijd al enorm geholpen net als bioresonantie.


Wie oh wie nog meer?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:08

Tja, gewoon lekker leven en genieten van alles wat goed is :)
Sta er zeer zelden bij stil, pas mij makkelijk aan en ja, af en toe even stevig balen. Maar verder ga ik er makkelijk mee om. Hoef mij niet mentaal sterk te houden, ben al sterk en gewoon oprecht heel gelukkig :) tegenslagen verwerk ik vlot en ga gewoon door en soms een pas op de plaats. C'est la vie. Ben een eeuwige optimist wat dat betreft, maar wel een realist.
Ik volg puur de reguliere geneeskunde :)
Mijn arts zei; het goede nieuws is, je wordt er 80 mee en dat is ook gelijk het slechte nieuws :+

Ik ben tevreden met mijn leven, altijd al geweest (uitzondering puberteit, maar dat had niets met de ziektes te maken maar gewoon hormonen :') ).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-10-13 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:15

vuurneon schreef:
Tja, gewoon lekker leven en genieten van alles wat goed is :)
Sta er zeer zelden bij stil, pas mij makkelijk aan en ja, af en toe even stevig balen. Maar verder ga ik er makkelijk mee om. Hoef mij niet mentaal sterk te houden, ben al sterk en gewoon oprecht heel gelukkig :) tegenslagen verwerk ik vlot en ga gewoon door en soms een pas op de plaats. C'est la vie. Ben een eeuwige optimist wat dat betreft.
Ik volg puur de reguliere geneeskunde :)
Mijn arts zei; het goede nieuws is, je wordt er 80 mee en dat is ook gelijk het slechte nieuws :+

Waar gaat het bij jou om dan? :)
Ik probeer dat ook zoveel mogelijk te doen inderdaad, maar ik ben wel altijd bezig met hoe alles te managen.
Vooral omdat ik merk dat dat heel goed helpt, probeer zoveel mogelijk dingen te voorkomen in plaats van uit de hand te laten lopen.
(dus lever ontgiften/ondersteunen, bijnieren, eten zodat mijn suiker makkelijker op peil blijft enzovoorts.)
Balen mag, maar niet te lang, en genieten van alles wat ik wel kan en van elk moment waarmee alles vlot en soepel verloopt. :j
Het kan mij niets schelen dat ik veel moet laten staan, ik merk dat ik er baat bij heb en dat maakt alles goed.
Ik heb er ook weinig moeite mee, vooral omdat ik toch al geen echte broodeter en lekkere eter was qua koekjes enzo.
Voelt voor mij niet als een opoffering. Ik lig een week ondersteboven als ik wel gluten of melk binnen krijg, dus dan laat je het wel. :+

Van de chloordioxide is mijn spierconditie erg vooruit gegaan, ik kan nu weer heerlijk rijden zonder spanning in mijn lijf.
Dat is echt wel zalig hoor, en daar geniet ik dubbel en dwars van als ik kan rijden en vind ik echt kicken. :D
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-10-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:17

Astma, allergie, migraine, knie aandoening, eczeem, voedselallergie en intoleranties. (En nog een medicatie intoleranties en allergieën)
Heb een medicatietas waar menig bejaarde jaloers op zal zijn :D
Maar hè, ik functioneer :D

Heb veel humor, goed stel hersens en psychisch ben ik ijzersterk en kan ik ongelooflijk veel aan. Ach, stond niet vooraan in de rij toen gezondheid werd uitgedeeld. Maar goed, t is niet anders! Heb veel invloed op mijn eigen geluk :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-10-13 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:21

vuurneon schreef:
Astma, allergie, migraine, knie aandoening, voedselallergie en intoleranties.
Heb een medicatietas waar menig bejaarde jaloers op zal zijn :D

Ik heb op een gegeven moment echt alles eruit geflikkert regulier en ben compleet overnieuw begonnen. :=
Vooral omdat ik nergens tegen kon ook nog. :+
Heeft gelukkig echt gigantisch veel effect, lyme is geen doetje en dit is echt mijn redding geweest zijn we hier thuis allemaal van overtuigd.
Enige slechte wat er nu in is is chloordioxide sinds kort, maar ik merk dat het ontzettend goed doet, is ook niet hetzelfde als chloor begreep ik chemisch.
Is wel een middel wat schade kan maken bij verkeerd gebruik, daar ben ik van overtuigd maar zoals ik het doe gaat het bij mij echt goed.
Die Lyme moet dood op een of andere manier, en antibiotica langdurig zie ik niet zitten.
Dit gaat heel goed met amper tot geen bijkomende ellende en snel resultaat.
Nou dan zal het mij echt een worst zijn of het bewezen is ja of nee.

Was jij niet degene met die prachtige lijst waardoor je haast niets mag eten?? :=
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-10-13 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:22

Ja, ik ben de nachtmerrie voor elk restaurant hahahaha of nee... Dat is de inspectie }>
(Oftewel, tegenwoordig bellen wij even of de keuken het aankan of menukaart van te voren doornemen)

Ik vind het ook mooi dat jij alternatief het kan doen en dat het zo goed gaat :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:27

Hier nog een met voedselallergieën, hooikoorts, tinnitus en astma. Van mijn voedselallergie baal ik nog het meest, want ik ben allergisch voor de dingen die ik (A heel lekker vind en (B heel gezond zijn: Fruit (En sla, tomaten, komkommer en paprika) :( En omdat ik die allergieën heb, maar wel gewoon fruit eet want ik ga geen pillen slikken, ben ik eigenlijk ook chronisch moe. Mijn lichaam doet zoveel moeite voor die allergie dat ik veel moe ben en aan 10 uur op een nacht nog niet aan mijn rust toe kom. Het is al erg lang geleden dat ik uitgerust wakker werd :D Wat ik eraan doe? Dealing with it, en hooikoortstabletten slikken. Dit werkt erg goed!

De tinnitus (oorsuizen) is eigenlijk gewoon erg irritant. Soms weet ik niet of dat het regent of dat het oorsuizen is.. Hooikoorts is gewoon balen bij paarden en van de astma heb ik eigenlijk alleen last als ik erg veel ren of echt intensief paardrij.

Nog niet eens zo slecht toch :O ?

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:32

Mensen denken bij alternatief vaak aan niet werkzaam zoals wat ze zeggen homeopathie.
Dat hoeft in per definitie dus.
Het was ook wel een kwestie van pompen of verzuipen, de opties waren op namelijk regulier.
Daarna zo anders tegen reguliere geneeskunde aan gaan kijken dat ik er maar weinig gebruik van maak.
Kijk een blindedarm moet je wel bijvoorbeeld.

Ik ben ook veel moe DAMWolf, lekkere cocktail die allergie, autisme met Lyme qua energiepijl. Gaat wel steeds beter trouwens.
Slik zelf ook twee soorten antihistamine, anders ben ik echt geen mens, maar daarmee gaat het heel redelijk.
Maar ik red het niet met 8 uur slaap, 10 uur is bij mij echt wel nodig.
Slik s'avonds antihistamine, schijn je vooral s'nachts aan te maken bij allergie door minder diep slapen begreep ik dus vandaar s'avonds.
Misschien zelf ook eens proberen om het voor het slapen in te nemen?
Fruit is lastig ja, ik heb het een tijd gemeden ook inderdaad en ook een tijd fructose geschrapt maar dat gaf geen verbetering.
Toen beperkt en nu kan ik fruit goed verdragen eigenlijk, brood ed niet zelfs glutenvrij blaas ik erg op.
Oorsuizen zou ik echt debiel van worden. -O- :wow:
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-10-13 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:33

Eerste 5 jaar dat ik de diagnose kreeg was geen pretje. (reuma, astma, medicatie allergieen)
Was erg neerslachtig en was niet bepaald prettig voor mij of mijn omgeving.

Nu sinds een jaar gaat het veel beter. Ik zie de positieve dingen van het leven in. Doe veel leuke dingen.
Maak bewuste keuzes, ben een ster in plannen ;-)
(dit door therapie)

Ik geniet nu meer van de kleine dingen als dat ik vroeger deed. Nu geniet ik van het seizoen, het is herfst en de natuur heeft nu prachtige kleuren.
Of een kop thee pakken en heerlijk tegen de verwarming kruipen op een dag dat het heel veel regent.
En met mijn hond lekker spelen of kroelen :-)

Natuurlijk ik heb nog steeds mijn momenten dat ik gigantisch baal en vooral heel boos en verdrietig ben als het even niet lekker gaat, of gaat zoals ik het wil.
Maar pak vaak snel weer mijn oude ritme weer op.

1 ding wat ik geleerd heb (1 van de dingen ;-) ) is kijk naar wat je wel kan en wat wel goed gaat en laat de negatieve dingen voor wat ze zijn :-)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:35

Ik slik ook gewoon braaf vitaminepilletjes aangezien ik zo weinig kan verdragen, op advies van het ziekenhuis. Heb eindelijk tabletten gevonden waar ik goed tegen kan. Gewoon voor de zekerheid!

Tinnitus lijkt mij ook heel apart, hoor je dat ook echt 24/7 of filtert je brein er bij vlagen stukken uit?

(Ik vind het wel grappig dat ik totaal geen moeite heb met mijn ziektes, maar wel ongelooflijk baal dat ik ongesteld moet worden; terwijl dat nou net gewoon een teken van een gezond lichaam is :') )

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:39

Fijn Nathalie_v. :)
Ik heb geen therapie ofzo gehad, maar ik ben me wel heel bewust wat bij de pakken neer zitten voor effect op je lichaam heeft.
Maar ook wel waar het vandaan komt, kan er wel heel veel mee knutselen eigenlijk.
Menigeen die mij beter kent snapt er geen zak van dat ik het allemaal zo voor elkaar krijg en die linkjes leg. :')
Die zouden er stapelgek van worden, voor mij is het normaal. Net als dat je elke dag bij wijze van je tanden poetst. :+

Neon:
Ah dat is fijn, ik weet inderdaad dat dat toen zo'n gedoe was!
Ik heb het idee dat ik supradyn niet zo goed verdraag.. Slik dus ook niets bij.
Wil van de week eens B12 zuigtabletten hoog gedoseerd proberen voor de zekerheid, ben niet typisch B12 maar toch even proberen.
Ongesteld zijn is ook mijn hobby niet, maar heb er ook echt heel weinig last van normaal gezien.
Was wel echt heel blij dat ik eindelijk op tijd ongesteld was deze maand, dat heeft na het mislukte-pil-expiriment dus bijna een jaar geduurd. >;)
Daarvoor was ik telkens dik een week of meer te laat en gewoon de hele zooi merkbaar van slag door PMS in de vorm van heel moe.

Nu slapen, er zat een griepje maar volgens mij heb ik die uitgemoord met de MMS zoals de bedoeling was.
Vanmiddag geslapen dus vandaar dat ik hier nog zit.. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-10-13 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:43

Davitamon kan ik super verdragen, kost inderdaad wat meer maar o wat werkt het goed!

De bronchitis heb ik net al gehad en zonder medicatie genezen, was echt enorm lang geleden dus mijn immuunsysteem werkt wel goed! (Werk tussen de ouderen, dus zit continu tussen allerlei virussen :') het iig een behoorlijke weerstand daardoor opgebouwd!)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-10-13 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:45

Als ik overdag bezig ben hoor ik van het oorsuizen niks :) Zodra ik naar bed ga of het is stil ergens dan begint het "getoeter" :D Daarom vraag ik ook altijd aan vriendlief of de radio op sleeptimer mag :o Ik hoor het geluid van een hele oude TV die aanspringt. Zo'n hoog geluid wat dan normaal gesproken verdwijnt, maar bij mij niet. Ik ben ook altijd erg blij als er lawaai om mij heen is, dan slaap ik echt het beste :D

Antihistamine? Ik ga het eens voorleggen aan de HA. Gelukkig heb ik een fijne HA die mij ook alternatief durft door te sturen als het medisch niet lukt en andersom :)

Vuurneon, ja daar baal ik ook altijd van :') :x

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:47

Ja, dat geluid van de tv hoor ik ook continu. Komt dat overeen met oorsuizen dat jij in de stilte ook hoort?
Kan mij goed voorstellen dat je graag geluid om je heen wilt hebben. T is niet iets dat je even kan uitschakelen...

Antihistaminicum zijn gewoon de allergietabletten (hooikoortstabletten) die je al krijgt :) voor de nacht nemen was ook het advies van het ziekenhuis,

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:52

Pfff dat geluid lijkt me echt erg.
Ik ken overgevoeligheid voor prikkels wel, echt gekmakend. dat zelfs een rits van een jas doordreunt in je hoofd.
Godzijdank ben ik daar van af sinds mijn dieet, dat had ik al mijn hele leven en ik verdroeg ineens muziek bijvoorbeeld. :+
Dat is echt heel raar hoor, als je daar nooit tegen hebt gekund en na 19 jaar kan je met je hoofd naast een box gaan staan door een dieet. :=

Antihistamine heb je al, dat zijn inderdaad hooikoorts tabletten.
Ik heb een versuffende en een niet versuffende, die ene slaap ik al 15 jaar mee wat goed werkt anders kom je uit op slaappillen.
Dit is simpel maar doeltreffend, maar het is vreemd dat ik nu ik volwassen ben het er nog steeds zo goed op doe. :P
Daarnaast nog een tablet van 5 mg loratadine.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:55

Jup dat is t :D Fijn eh, haha! Kon ik het maar uitzetten, zou er een moord voor doen om stilte te horen. Vroeger (toen ik 5 was ofzo) kon ik bij wijze van spreken nog het gras horen groeien en kon ik nog ruiken wat de mensen aan het begin van de straat 's avonds aten. Nu niet meer, baal ik van. Aan de andere kant, proef ik wel alles en zie ik behoorlijk scherp :D Elk voordeel heb z'n nadeel zeggen ze hier.

Van de hooikoorts heb ik trouwens geen last als ik in een ander land zit. Voor degenen onder ons met hooikoorts, hebben jullie daar iets van gemerkt? Of ben ik nu echt een vreemde eend :P?

Ik krijg Levocitirizine als allergie tablet. Bij mij werkt het perfecto, maar bij mijn vriend (die ook hooikoorts heeft) weer niet.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:57

Ligt eraan waar ik zit :+
Ik zoek altijd de kust op waar de concentratie pollen minder zijn. Of juist een land waar het zo warm is dat alles dor is en dus niets bloeit :') waar al het gras bij wijze van gewoon bruin is wegens gebrek aan water.

Levocetirizine vind ik ook top :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Chronisch/ongeneeslijk ziek; hoe ga jij er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:58

Ik heb een half jaar in een regenwoud gezeten.. Nergens last van gehad, is er toch niet bepaald droog en dor :')

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:59

DAMWolf schreef:
Jup dat is t :D Fijn eh, haha! Kon ik het maar uitzetten, zou er een moord voor doen om stilte te horen. Vroeger (toen ik 5 was ofzo) kon ik bij wijze van spreken nog het gras horen groeien en kon ik nog ruiken wat de mensen aan het begin van de straat 's avonds aten. Nu niet meer, baal ik van. Aan de andere kant, proef ik wel alles en zie ik behoorlijk scherp :D Elk voordeel heb z'n nadeel zeggen ze hier.

Van de hooikoorts heb ik trouwens geen last als ik in een ander land zit. Voor degenen onder ons met hooikoorts, hebben jullie daar iets van gemerkt? Of ben ik nu echt een vreemde eend :P?

Ik krijg Levocitirizine als allergie tablet. Bij mij werkt het perfecto, maar bij mijn vriend (die ook hooikoorts heeft) weer niet.


Ik heb ook hooikoorts en ik heb daar op vakantie ook geen last van.
Of thuis niet en op vakantie juist wel. Komt door ander weer, ander stadium van de bomen/planten.
We hebben een keer met een groepsreis mensen gehad zonder hooikoorts die het vreselijk hadden en alle mensen die normaal hooikoorts hebben hadden nergens last van. :')
Verder kan dat ook te maken hebben met minder stress. Je bijnieren maken ook histaminase aan om histamine op te lossen.
Dus bij minder vermoeidheid/stress kan je daar flink minder last van hebben omdat dat beter aangemaakt kan worden. :Y)

Het regenwoud is dan ook wel weer meteen zo nat dat er niets stuift geloof ik. :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:00

DAMWolf schreef:
Ik heb een half jaar in een regenwoud gezeten.. Nergens last van gehad, is er toch niet bepaald droog en dor :')


Maar wel vochtig :) net als na een regenbui; concentratie pollen is laag.
T is ook maar net waar je allergisch voor bent. Ben je allergisch voor een bepaald soort boom dat ergens gewoon niet voorkomt (bv een spar) of gras die ook ergens weinig voorkomt dan is het logisch dat je lichaam er ook niet of minder op reageer.

Toen ik in het noorden van Frankrijk zat was ik wel ziek van de hooikoorts... Zat prachtig op een groot grasveld vol bloeiende aren... De kust bleek kilometers verder te zitten dus dat schoot niet op (stomme brochure :') ) Dus als ik ga kamperen, kampeer ik op zand.

Regenwoud vond ik een hel, veel te benauwd en enge beestjes -O- liever hooikoorts :D

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:06

moonfish13 schreef:
DAMWolf schreef:
tekst tekst tekst


Ik heb ook hooikoorts en ik heb daar op vakantie ook geen last van.
Of thuis niet en op vakantie juist wel. Komt door ander weer, ander stadium van de bomen/planten.
We hebben een keer met een groepsreis mensen gehad zonder hooikoorts die het vreselijk hadden en alle mensen die normaal hooikoorts hebben hadden nergens last van. :')
Verder kan dat ook te maken hebben met minder stress. Je bijnieren maken ook histaminase aan om histamine op te lossen.
Dus bij minder vermoeidheid/stress kan je daar flink minder last van hebben omdat dat beter aangemaakt kan worden. :Y)

Het regenwoud is dan ook wel weer meteen zo nat dat er niets stuift geloof ik. :')


Oh dat is ook raar zeg :') Dus, als ik het huis uit ga en van school af ga, kom ik van de hooikoorts af. Had dat eerder gezegd :')

Oh dat kan wel behoorlijk kloppen, iets wat nat is vliegt niet :D Vuurneon, alleen dichtbegroeide regenwoud is een hel. Bergen in een dichtbegroeid regenwoud is een extra hel, maar een regenwoud waar het niet stil is en waar ik geen hooikoorts heb is voor mij een hemel :') Ondanks die 30cm grote spinnen en 5 meter lange slangen :x

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:10

Ik vond zelfs het regenwoud met een keurig pad een hel, hoor mijn zwager nog roepen; 'wow, kijk die enorme spin, gaaf!!!' O man...
Grote spinnen in de hotelkamer, grote leguanen die over de muur liepen.

Nee, dan liever hooikoorts :')

Oorsuizen lijkt mij echt gewoon rot, maar fijn dat geluid wel helpt. Ik zal zelf ook vaker stilstaan bij de kracht van de stilte :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Chronisch/ongeneeslijk ziek; hoe ga jij er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:16

Leguanen lopen niet over de muur :') Dat zijn gekko's, of ze moeten 3 meter lang zijn geweest en felgroen van kleur, dan zijn het leguanen :') Hahahaha, zo doet mijn vriend ook als ie een beestje ziet: "Oh kijk eens schat een .... (net wat ie vind), is ie niet mooi!" :') Daar baalde ik ook wel van hoor, die spinnen. Lang verhaal, maar ik ben eens zo hard geschrokken van een hand-size sprinkhaan (ook in de breedte) dat ik vanalles heb omgeflikkerd, vervolgens uitbarstte in een niesbui omdat er overal stof opdwarrelde en net toen het stil was die sprinkhaan tsjirpte waardoor alles weer overnieuw begon.. Maargoed, dat is off-topic :')

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:18

haha dat sloeg op vuurneon

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:29

Zal ook best een gekko geweest kunnen zijn (meervoud, want heb er veel gezien op de muur). Gilde voordat ik goed kon kijken :D

Leuk hoor zo'n tropische bestemming, maar goed... Geen hooikoorts. Wel chronische angst voor enge beesten en niet zelf de gordijnen durven te openen want o wee als er weer zo'n kreng zat :')

Maar verder ben ik heeeeeeeeel normaal hahaha :D

(Bedtijd :o en sorry voor de off. topic hihi)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-10-13 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt