Sinds een jaar (half jaar na de valpartijen), maar ook met ingang van mijn nieuwe baan (beveiliging op Schiphol) had ik steeds vaker enorme pijn in mijn rug.. Ik naar de dokter : je hebt spit, neem rust. Ik rust : geen stallen mesten, geen hooi voeren, voetje krijgen ipv opstappen en alleen stappen, niet draven of galopperen. Wel werken omdat dit mi niet zo belastend is.
Na enkele weken kreeg ik t ook in mijn nek. Ik niet naar de dokter, want het was hetzelfde gevoel als in mijn rug, dus meer rust. Ook niet maar paardrijden en ook tijdelijk bepaalde functies in mijn werk niet doen.
Het bleef zo aanmodderen : rug/nek/rug/nek...
10 weken terug nu ongeveer, ging ik weer door mijn rug.. Ging er dit x echt doorheen, geen spit. Ik hing aan de tralies van mijn stal, hing namelijk heel onschuldig mijn dekje over de deur, en heb mn vader gebeld om me te komen halen. Ik kon niet normaal meer lopen.
Naar de dokter: rugspieren overbelast. Neem rust.
2 weken later ga ik er weer vies hard doorheen. Zodanig dat ik alle kracht in mijn benen verloor en in de kruiwagen naar de auto gebracht moest worden. Ik moest huilennnn
terug naar de dokter. Eindelijk gingen ze mijn verhaal aanluisteren en werd er eens een foto gemaakt. Niks op te zien en ik kon inmiddels weer redelijk lopen (of strompelen), dus ga maar naar huis en neem rust.Vorige week schiet het weer in mijn nek en sindsdien heb ik geen kracht in mijn linkerarm. Benen doen nog altijd een beetje raar ( kan bv niet op mijn tenen lopen, niet autorijden of de trap in 1 x oplopen ) en de dokter raadt af om me te laten kraken en ik moet gewoon rust houden.
Ik ben een beetje ten einde raad... Ze willen me niet helpen, maar de pronlemen stapelen zich op.. Scheef lopen, armen oververmoeid, overal stijf en pijntjes..
Wat moet ik hier nou mee? Ga nu naar een fysio, maar die pakt alleen mijn manier van lopen aan, terwijl ik zo loop DOOR dat ik wat mankeer... Zucht.
die voel ik als ik beweeg, maar hun voelen m niet..
..Als je foto's oid laat maken en er komt niets uit(wat helaas vaak gebeurt)denk dan niet dat je niets hebt,want scheefstaande wervels worden niet echt gezien op foto's en veroorzaken echt serieuze problemen..