Kaak zit vast

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:07

Help! Ik werd vanochtend wakker met de ontdekking dat mijn kaak gruwelijk vast zit aan een kant (misschien verkeerd op gelegen?). Alsof iemand de spieren even zo'n 2-3 cm korter heeft gemaakt. Ik krijg geen boterham meer naar binnen want zo ver kan mijn mond niet meer open :+ Ik moet het er met mijn vingers in duwen :P Het doet ook nog eens gruwelijk veel pijn. Ik heb nu al van alles geprobeerd, zo heb ik een uur lang staan herkauwen als een koe, zuigen, proberen mijn mond zo ver mogelijk open te doen, visje spelen etc. etc. Maar het werkt allemaal niet.

Kent iemand dit? En vooral. Hoe kom ik er van af? Lekker makkelijk om zo af te vallen, maar dat was toch echt niet de bedoeling (op deze manier) :+

thea1978
Berichten: 108
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:09

kaak gewrichtontteking, ik loop hier al vier maanden mee en de pijn is niet te harden. En eten is inderdaad een crime.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:10

Tandarts bellen? Kan ook zijn dat je ontstekingen hebt om je verstandskiezen, en dat je daarom je kaak niet meer open krijgt. Eventueel kan hij je ook doorverwijzen.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:10

Even langs de dokter? Misschien nu al wat laat daarvoor?

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:11

Het doet trouwens verder geen pijn. Zolang ik niet met mn mond beweeg. Als ik er tegen aan duw voel ik wel dat de spieren daar heel hard zijn, maar ik heb geen verhoging, verdikking of warmte rondom mijn kaak.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:12

Waarschijnlijk heb je je kaakkopje uit de kom. Heel pijnlijk en vooral ook lastig.

Ik heb het vroeger ook gehad, met oud en nieuw, moest mijn oliebollen uitpluizen en hele kleine stukjes eten.
Ik heb er fysiotherapie voor gehad, schoot vanzelf weer recht, maar moest daarna de spieren verstevigen zodat het niet nog een keer kon gebeuren.

Kauw jij veel op kauwgum? Ik moest daar toen mee stoppen...

Voor nu kleine hapjes en zachte dingen eten, maandag even naar de dokter als het niet vanzelf over gaat.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:14

Ik kauw eigenlijk zelden op kauwgom. Een keer sporadisch als ik vergeten ben 's ochtends mijn tanden te poetsen, maar verder nooit. Heb de afgelopen dagen ook niks raars gegeten. Boerenkool, pizza en brood met paté. Ik wacht sowieso even het weekend af want hoewel vervelend zal het niet gevaarlijk zij gok ik zo :)

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:16

Je kan hem terugzetten, als je weet hoe het moet en als het echt dat is...

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:22

Voorzichtig mee zijn. Als je kaak op slot staat moet ie worden terug geduwd en dat kan alleen maar als de spieren ontspannen zijn. Anders loop je het risico dat je het kopje beschadigd en dan ben je even bezig.
6 weken jawel hongerdieet, soep, kleine hapjes(inderdaad lijnen) en een hele lange tijd krkak krak in je oren. Kraakbeen moet door het lichaam opgelost worden.
Succes

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:27

Haha, ik kreeg zojuist een bitterbal. Lekker! Probeer dat ding in mijn mond te stouwen. Ja nee dus :') Heb hem maar kapot gedrukt en in kleine stukjes naar binnen gewerkt hihi :P Ik kan zonder pijn mn mond ongeveer 1 cm open doen. Maar ik overleef het wel gok ik zo. Zou helemaal niet erg zijn als ik een paar kilo verlies dus ga lekker aan de muizenhapjes de rest van het weekend. Blijven de klachten net zo extreem als nu dan ga ik maandag langs de huisarts.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:42

Ik heb een hele tijd gehad dat hij op slot schoot inmiddels heb ik hem meestal binnen een uur weer goed.
Meestal moet ik mijn onderkaak iets naar links of rechts doen iets ontspannen en dan wil hij weer open, dan knakt het nog een paar keer maar is het wel weer beter.
Het is nu beter, heb het alleen nog als ik onbewust mijn kaakspieren aanspan als ik geconcentreerd bezig ben.

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:45

Mijn moeder heeft dit ook, maar dan dat haar kaak even uit de kom schiet. Maar het komt op hetzelfde neer: fysiotherapie voor je kaak...

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:53

Bah. Ik heb vannacht op mijn pijnlijke kant geslapen en krijg mijn mond nu helemaal niet meer open. Ik kan nog net een rietje naar binnen schuiven. Morgen naar de huisarts.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:56

ben je misschien stiekem een klemmer snachts dat je je kaken overbelast hebt?

Ik had dit probleem toen mijn amandelen er uit gingen , door de klem op mijn tanden deden mijn kaken zo zeer.. Kreeg je een raketje en mijn mond wou ook maar 1 cm open , hij smolt eerder dan dat ik hem op kon eten haha.

Brechtje_A

Berichten: 1537
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Hattem, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:56

Je kaak kan inderdaad op slot schieten (net als je knie), meestal kan de kaakchirurg hem weer open krijgen.
Hopelijk trekt het bij jou weer weg :)

VenoSnorlax

Berichten: 4509
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:58

Dit herken ik en heb zelf ook regelmatig.
knars je soms in je slaap daardoor is het bij mij steeds gebeurd en een bitje van de tandarts heeft het opgelost.
Als het dat is is idd je kaakgewricht iets uit de kom

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:05

hé bah :(:) gaat het nog steeds zo slecht?
Edit: gehe ik zie dat je bericht een kwartier geleden was :') Dus ik denk van wel..
ik zou inderdaad zo snel mogelijk naar de dokter gaan.. voor het geval er echt wat gebeurd met je kaak en je veel verder van huis bent.

caramellebel

Berichten: 208
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:07

Heb ik ook vaak, maar als ik Dan ineens moet gapen en ik vergeet dat mn kaak niet helemaal juist zit komt er ineens een knak en zit die weer goed, maar gaat nie altijd zomaar weg kan soms wel even duren bij mij.

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:08

justboris schreef:
Heb ik ook vaak, maar als ik Dan ineens moet gapen en ik vergeet dat mn kaak niet helemaal juist zit komt er ineens een knak en zit die weer goed, maar gaat nie altijd zomaar weg kan soms wel even duren bij mij.

brrr daar krijg ik écht de bibbers van :P hopelijk gebeurd het bij mij nooit... :o

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:09

Mijn mond is bij de tandarts een keer helemaal open blijven staan :P Heeft hij zelf terug geduwd

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:09

Pluttersput schreef:
Je kan hem terugzetten, als je weet hoe het moet en als het echt dat is...


Dat doet zo'n pijn :(
Ik heb het ook vaak gehad met gapen dat ik mijn mond open deed maar dan uit schrik weer zo hard dicht klapte dat hij meteen terug schoot.
1x gebeurde het ook bij mijn pap toen die een foto aan het maken was van mijn verstandskiezen. Hij heeft hem toen weer terug gezet, maar jeetje dat doet pijn.
Ik heb nu een bitje gekregen tegen tandenknarsen maar vooral om mijn spieren in mijn kaak meer te laten ontspannen. Ik moest ook stoppen met veel kauwgom kauwen, wat ik wel veel deed.

Cubone schreef:
Bah. Ik heb vannacht op mijn pijnlijke kant geslapen en krijg mijn mond nu helemaal niet meer open. Ik kan nog net een rietje naar binnen schuiven. Morgen naar de huisarts.


Bel eerst even naar de tandarts vaak kunnen deze meer doen dan de huisarts.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 14:16

lucifertje schreef:
Pluttersput schreef:
Je kan hem terugzetten, als je weet hoe het moet en als het echt dat is...


Dat doet zo'n pijn :(
Ik heb het ook vaak gehad met gapen dat ik mijn mond open deed maar dan uit schrik weer zo hard dicht klapte dat hij meteen terug schoot.
1x gebeurde het ook bij mijn pap toen die een foto aan het maken was van mijn verstandskiezen. Hij heeft hem toen weer terug gezet, maar jeetje dat doet pijn.
Ik heb nu een bitje gekregen tegen tandenknarsen maar vooral om mijn spieren in mijn kaak meer te laten ontspannen. Ik moest ook stoppen met veel kauwgom kauwen, wat ik wel veel deed.

Cubone schreef:
Bah. Ik heb vannacht op mijn pijnlijke kant geslapen en krijg mijn mond nu helemaal niet meer open. Ik kan nog net een rietje naar binnen schuiven. Morgen naar de huisarts.


Bel eerst even naar de tandarts vaak kunnen deze meer doen dan de huisarts.


Ik durf niet naar de tandarts :o

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:20

Je hoeft er ook niet heen maar je kan bellen om te kijken wat hij aanraadt om te doen. En hoewel het niet leuk is om te horen, wil je pijn lijden of wil ervan af? Even je 'ballen' bij elkaar rapen en gaan.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Kaak zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:29

Kaak scharniertje uit de kom idd. heb ik ook 2 keer gehad. is terug gezet door de kaakchirurg..jesses wat deed dat zeer.
was nog net op tijd, als spieren echt zouden verstijven, zou het een operatie geworden zijn..dus ik.zou zeggen: even prof hulp gaan zoeken toch maar!

voorkomen kan door oefeningen, weinig kauwgom kauwen, hap uit bv appels nemen, lachen met kaken ver van elkaar etc

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:30

beter even erg pijn dan de hele tijd een beetje pijn O:)