Van 6 t/m 10 november ben ik met school afgereisd naar de Ardennen, om hier een klein weekje te 'survivalen'.
Dit hield in: eigen tentje bouwen van zeilen en wat balken, zelf je eten, slaapzak, matje, etc meenemen in je backpack, en de hele dag door het gebied lopen en activiteiten doen met je klas om o.a. het ego van de haantjes te breken, mensen hun masker af te laten doen en de klas hechter te maken.
Ik heb het daar van woensdag tot zondag vreselijk koud gehad. Woensdagmiddag zijn we daar aangekomen, direct een eind gelopen, activiteiten gedaan, etc. Toen had ik het gewoon nog lekker warm. Maar vanaf woensdagavond/nacht heb ik het koud gekregen, die nacht heeft het ontzettend geregend en gewaaid(bijna storm is me verteld, of dat waar is weet ik niet). Gevolg: alle spullen zijn toen nat geworden, o.a. door de regen en condens die aan de binnenkant van het zeil komt. Zo ook mijn slaapzak.
Sinds die nacht heb ik het niet weer makkelijk warm gehad. Tijdens het hiken wel, maar zodra we ook maar een paar minuten stilstonden of gingen zitten, begon ik alweer te trillen van kou.
Sinds ik thuis ben, merk ik dat ik het nog steeds moeilijk warm krijg. Zo heb ik de hele dag koude handen en voeten en begin ik al te trillen als ik even buiten sta en geen handschoenen, sjaal, muts en dikke jas draag.
Daarbij ben ik nog altijd erg moe en eet ik minstens de helft minder dan ik normaal doe. Ik lijk veel eerder vol te zitten. Nu probeer ik wel wat meer te eten, dan wanneer mijn lichaam zegt dat ik vol zit, omdat ik mn motortje wel draaiende moet houden

Helemaal die vermoeidheid snap ik niet. Ik heb afgelopen week zeker 10 uur per nacht geslapen, en 1 nacht zelfs 11,5 uur.
Ook krijg ik weinig kleur op mn gezicht (misschien te maken met de kou?)
Nu weet ik natuurlijk dat jullie geen doktoren zijn, maar ik vraag me af of dit gewoon een winterdipje kan zijn of dat ik even langs de HA moet(wat ik sowieso van plan ben)

)
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn?
sprak oma, zou ik aan je schildklier denken.
harstikke slecht en hebben je ze jullie niet geleerd hoe je tas moet inpakken zodat het droog blijft? Ik lees met stomme verbazing hoe ze in November buiten gaan survialen maar je dan ook niet leert hoe je kleding droog moet houden in de tas en wat te doen bij onderkoeling,aangezien dit met het slechte eten en natte weer erg op de loer lag.