Ik heb even gezocht en er loopt een recent ADD topic,maar dat is toch echt net even anders dus vandaar dat ik dit topic open.
Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die op latere leeftijd pas gediagnosticeerd zijn met ADHD. Het lijkt me fijn om te horen hoe het traject verloopt, wat je er wel of niet aan gehad heb, welke verbeteringen er zijn.
Ik, 27 en al jarrrreeen het vermoeden van, heb een tijdje geleden de stoute schoenen aangetrokken en mij door de huisarts door laten verwijzen naar PsyQ om te laten testen op ADHD. 3 uur lang in gesprek, waarvan een deel met moeders erbij, en afgelopen vrijdag dan de diagnose: ADHD, en niet zo n beetje ook.
Zelf niet verwacht, had meer ADD verwacht of dat ik een twijfelgeval zou zijn. Voor mijn omgeving komt het niet als een verrassing, blijkt nu
.Eigenlijk heb ik nu bevestiging van wat ik al heel lang weet en nu kan ik sommige dingen beter verklaren en uitleggen aan mijzelf en anderen. Ik start binnenkort met medicatie en individuele coaching en later ook met groepsbijeenkomsten.
Toch reageert de omgeving soms vreemd: "ik vind jou helemaal niet druk, je wil gewoon graag die stempel om je erachter te verschuilen". Die uitspraak maakt me boos, maar ik begrijp m ergens ook wel, zeker nu recent de discussie is ontstaan of ADHD uberhaupt wel echt bestaat.
Het is vreselijk lastig uit te leggen waar ik last van heb, ik noem het altijd maar "ruis". Altijd 7632746 gedachten op de achtergrond, meerdere liedjes, ideeen, lijstjes. Ik ben met 10 dingen tegelijk bezig en maak er geen 1 af. Ik heb constante onrust die ik probeer te compenseren door de wereld om me heen tot in het belachelijke te ordenen. Slaapproblemen zijn aan de orde van de dag...
Lekker lang onsamenhangend verhaal hierboven, eigenlijk een beetje een klaagkwartiertje, maar ik ben benieuwd naar verhalen van anderen en dan met name: hoe reageerde jullie omgeving?
Groetjes,
Jacqueline
) makkelijk overprikkeld raken, geen gesprek kunnen volgen omdat er nog drie gesprekken om je heen bezig zijn en dan ook nog alles wat je ziet handmatig moeten sorteren op prioriteit terwijl een standaard aangelegd brein dat werk automatisch doet (om maar een paar zaken te noemen) dat is niet bekend.
)