Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), en gewoon het gevoel dat ze er altijd 'was', was zo fijn. Maar Layka is wel 34 jaar geworden en ik was erbij toen ze stierf. Ze is met haar hoofd op mijn schoot ingeslapen. Ze kon die dag niet meer opstaan en ook met de hulp van mijn vader die haar wel vaker een zetje moest geven de laatste tijd, lukte het niet meer. Het was voor mij meteen duidelijk dat dit het moment was waarop ik mijn meisje moest laten gaan. De dierenarts heeft haar in laten slapen in haar eigen stal, temidden van ons gezin en mijn haar hoofd op mijn schoot. Ik heb geen schuldgevoel en ook over de leeftijd van Layka heb ik niet te klagen en ik denk dat dat me wel enorm geholpen heeft bij het verwerken van het verlies. Het is nu 13 jaar geleden dat ze stierf, maar ik kan me alles nog herinneren (haar eigenaardigheden, lieve koppie, onze band, het blind vertrouwen op elkaar, en soms zelfs haar geur). Haar foto staat nog altijd op mijn nachtkastje en ze zal in mijn hart altijd bij me blijven.
JoopC schreef:Ik denk constant; had ik er maar wat aan kunnen doen! En de vraag is; hoe kom ik van dat schuldgevoel af? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard stierf. Dit was het liefste beestje wat ik had en met hem had ik de sterkste band.
Bedankt.

JoopC schreef:Ik denk constant; had ik er maar wat aan kunnen doen! En de vraag is; hoe kom ik van dat schuldgevoel af? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard stierf. Dit was het liefste beestje wat ik had en met hem had ik de sterkste band.
Bedankt.
JoopC schreef:Ik denk constant; had ik er maar wat aan kunnen doen!
JoopC schreef:En de vraag is; hoe kom ik van dat schuldgevoel af?
JoopC schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard stierf. Dit was het liefste beestje wat ik had en met hem had ik de sterkste band.