Arm gebroken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:54

heb dat met de chirurg overlegd en hij adviseerde het om het te laten zitten. En aangezien ik de narcose een ramp vond, was ik daar wel blij mee.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:32

Heb je dan geen angst om te vallen? Dat heb ik nu nl nog wel, vorige keer trouwens ook
Waarom trouwens laten zitten?

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:04

Ik cross fanatiek, en ben al wel twintig keer gevallen sindsdien :-) chirurg achtte de kans veel kleiner dat ik nu iets zou breken. Ik heb er ook totaal geen last van.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:21

Oke, mij werd toen met mijn been nl een heel ander verhaal verteld. Maar ook zonder dat de pen mij in de weg zit, wil ik deze eruit hebben. Zou ook niet weten of het nu goed is om te vallen omdat deze nu tegen kraakbeen drukt.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:10

Heeft een van jullie enig idee of je huid ook kan reageren op de plaat inclusief pennen? Want als ik m'n huid al aanraak dan doet het echt zeer! Vind het zo gek haha :+

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:23

renateeee_ schreef:
Heeft een van jullie enig idee of je huid ook kan reageren op de plaat inclusief pennen? Want als ik m'n huid al aanraak dan doet het echt zeer! Vind het zo gek haha :+

Bij mij heeft mijn vel een half jaar gemopperd en mijn lijf ook. Was het niet eens met het RVS. Had weinig keus.
heb gemerkt dat ik op titanium niet reageer.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:25

Heb daar geen last van.wel dat de huid bij mijn knie wat doof aanvoelt omdat de zenuwen doorgesneden zijn. In mijn arm heb ik dat niet

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:07

Dat dove gevoel heb ik ook wel in m'n arm, maar het is waarschijnlijk een reactie op de plaat waar ik niet tegen kan, dat zei de fysio :')

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:11

Ik zie het ook niet zo zitten om alle pinnen er weer uit te laten halen!!Maar ik laat het even afhangen van wat de dokter zegt.

@morganlefay: ik weet niet eens wat ik in mijn arm heb :o Titanium is dus beter dan rvs?

Het gaat nu trouwens supergoed! Ik ben zo blij dat ik toch geopereerd ben. Bij veel dingen die ik doe merk ik helemaal niet dat mijn arm nog gebroken is, ik kan heel veel weer. Nog niet tillen, of dingen waarvoor ik mijn arm hoog moet houden. Maar longeren gaat wel weer. Een paar dagen na de operatie deed ik alles al weer zonder sling.
Ik wilde morgen zelfs al weer kijken of ik al weer kan hardlopen, en morgenavond wilde ik proberen of ik een kwartiertje op Niki kan rijden. Eens kijken of dat gaat! De dokter heeft wel gezegd dat ik een jaar lang bezig zou zijn met herstel, maar hij heeft niet gezegd wanneer ik dan weer kan beginnen met paardrijden :+
Woensdag heb ik overigens mijn eerste controle, ik ben benieuwd!

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:43

De plaat is er in de jaren 80 ingezet en mijn lijf heeft een half jaar gemopperd.
Heb een paar jaar geleden een kaakimplantaat laten zetten en dat gaat nog steeds goed
Weet niet wat beter is, zal wel te maken hebben met belasting van bot. Dijbeen of pinkkootje.
Alleen, niet te hard van stapel lopen he. Dat jaar is niet zomaar benoemd.
De plaat houdt de boel op zijn plaats maar vervangt het bot niet, maar geeft het bot de mogelijkheid(gefixeerd) om aan elkaar te groeien.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:18

Ik zou inderdaad oppassen met het gelijk weer rijden van de paarden, je bot is nog niet aan elkaar gegroeid en de plaat is sterk, maar nooit zo sterk als je bot zelf.

Mijn bot was na 2,5 maand pas volledig weer netjes aan elkaar gegroeid en in die tijd steeds ietsjes meer gedaan maar geen paarden gereden. Je kunt beter het risico niet nemen, maar dat is natuurlijk aan jou

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:31

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je hebt gekregen. Een plaatje houdt alleen het bot bij elkaar en is niet echt geschikt om direct weer vol te gaan belasten. Een pen zit in je bot en moet dat op kunnen vangen. Ik longeerde dezelfde week ook al en na 3.5 week zat ik weer op het paard.

Wel raar trouwens dat je niet weet wat ze nu precies gedaan hebben.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:36

Ik zou niet gaan rijden. Zou eerst de controle afwachten en eens vragen of het mag. Je hebt alleen jezelf als het fout gaat.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:11

Ik denk dan altijd zo, je voelt zelf of het wel of niet gaat. Ik mocht alles weer doen, nadat ik op controle was geweest, dat was 1 wk na de operatie. Alles op geleide van de pijn. Chirurg zei tegen mij, ga maar poetsen, longeren, mesten. Toch handig een chirurg die paarden fokte.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:30

Dan heb je het nog niet over rijden. Maar goed zo een chirurg is leuk.
Ik heb het niet over borstelen of longeren (oke kan het ook mee fout gaan) maar mocht je met rijden vallen.....
Mar dat is ieder zijn keuze. Ik ga er niet eerder op dan dat ik nu mag. Mag nu helemaal niets.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:45

Ik mocht er ook op, als ik dacht dat het kon.als ik nu val bestaat de kans dat het boven of onder de pen breekt. Dan zou het inhouden dat ik niet zou kunnen rijden tot de pen eruit is. Ben wel iets voorzichtiger, gooi ze nu sneller een paar rondjes aan de longe voor ik erop stap

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:27

dat is de belangrijkste reden geweest dat de pen uit mijn been eruit is gegaan. en maar goed ook anders had ik mijn been begin dit jaar weer geroken bij een ongelukkig iets :+
Maar goed ik zou in dat geval ook blijven rijden.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:40

Bij mij met mijn been was dat ook de reden en deze keer ook. Mijn voordeel nu is dat deze pen eruit moet zodra het kan en dus geen jaar hoeft te zitten.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:45

Heel fijn, met mijn been mocht hij er ook binnen en jaar uit. opluchting want had er ook veel hinder van

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 01:01

Bij mij heeft die toen net geen jaar gezeten. Hinderde mij ook, prikte in mijn knie waardoor mijn knie op slot schoot. Daarna nooit meer last van gehad

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:08

Bij mij irriteerde het vooral bij mijn enkel. Kon mijn werk amper doen bukte ik moest ik me optrekken aan iets om overeind te komen.
Toen de plaat eruit was, was echt een opluchting. Had geen pijn meer en ben toen ipv 6wkn na 3 weken weer gaan werken. Maar dat was achteraf niet zo slim. Maar ja had geen pijn meer.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:45

Mischien had je dat wel verteld, maar had jij een plaat of een pen?

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:18

plaat met 6 schroeven.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:41

Ik had een pen in het bot die vast zat met 4 schroeven. Daarnaast nog 2 schroeven om een andere breuk op de plek te houden. Die 2 schroeven + 1 schroef zijn met 12 wk verwijderd. Anders mocht ik niet belasten. Dat was al een verademing, maar toen de pen er helemaal uit ging werd alles nog beter. Kan trouwens nog steeds niet op mijn knie zitten

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:06

Wat voelde jullie als het irriteerde? Ik voel vooral constante stekende pijn.. Heb ook nog wel foto'tjes hoe het eruit zag
Zo was het gebroken bij mij:
Afbeelding

En zo ziet het er op dit moment uit:
Afbeelding