Sinds de puberteit heb ik er eigenlijk al last van. Ik voel me namelijk altijd lusteloos.
Ik word er onderhand een beetje gek van wel. Ik ben heel ondernemend en vind veel dingen leuk om te doen, maar omdat ik me zo lusteloos voel kan ik me er nooit toe zetten om iets te gaan doen. Ik weet dat ik dingen moet ondernemen om energie te krijgen (denk ik), maar ik kan nergens de motivatie vandaan halen. Zodra ik ook maar 1 seconde op bed ga liggen of op de bank ga zitten lukt het me niet meer om er af te komen. Op de middelbare school was dit altijd een probleem, omdat ik hierdoor veel spijbelde. Ik studeer nu en ik doe een hele leuke studie wat me motiveert om naar school te gaan. Ik heb helaas elke week een ander rooster, waardoor ik ritme mis. Hier kan ik heel slecht tegen en daardoor wordt het alleen maar erger. Het komt er dus eigenlijk op neer dat de vrije tijd die ik heb spendeer aan 'niets doen'. Ik voel me hierdoor nutteloos en lui terwijl ik dat helemaal niet wil zijn. Ik weet niet wat ik hier mee moet. Ik weet dat voeding er mee te maken heeft, maar daar ligt het niet aan. Ik eet 's ochtends fruit/brood, 's middags probeer ik altijd brood te eten en fruit en 's avonds gewoon wat de pot schaft en daar komen ook genoeg snoepjes en tussendoortjes aan te pas.
Ik ben er nog nooit mee naar de dokter geweest trouwens, maar zou dat niet een beetje overdreven zijn? Ik hoop dat jullie misschien verhelderende tipjes voor mij hebben.
? Daardoor kun je namelijk ook een erg slechte conditie krijgen en je dus lusteloos gaan voelen. Ik zeg niet dat dat het is, maar het zou wel kunnen natuurlijk.