ik word er gek van...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:39

Heb hetzelfde als jou (mogelijk nog erger)
Ik ben 1.78 en zit nu op een mooi gewicht van 60 gelukkig, maar eet wel de hele dag door om op gewicht te blijven want ik val ook snel af.
Ben toen ook op diverse dingen geprikt (had zelf ook het lijstje nog even aangevuld door extra dingen aan te kruisen :') ) en ze konden letterlijk niets vinden.
Heb wel een snelle stofwisseling en ben heel actief in het dagelijks leven, jij ook toevallig?
Tegenwoordig fiets ik bijna geen meter meer en eerst deed ik dat dagelijks best veel maar ik merk ook al geen verschil omdat ik nu zeg maar meer stil zit (veel autorijden).
Eet alles wat los en vast zit, gezond, niet gezond maar niks werkt... eet vaak ook dubbele porties :=
Mensen zijn vaak inderdaad jaloers maar ik ben er niet altijd blij mee, snap hoe je je voelt.
Zit nu aan een zak paprika chips en had daarvoor een kitkat op.
Zometeen mijn avondeten nog en vrij snel daarna iets van koekjes :')

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 21:06

Ik ben 1cm kleiner en loop nu met 55kg rond.
Kan alles eten en doe dat dus ook. Heb ongezond ge"lunched" & nu net pizza op en gister al. Als ik thuis ben kaan ik van alles naar binnen gezond, ongezond maar goed.
Ik ben opzich best actief, fiets sws naar paardenlief toe, actief in lopen en met werken bij mijn vriend op de boerderij, stage op boerderij en ga maar door.
Dat ik een snelle stofwisseling heb was al bekend van jongs af aan...

Fruit zal ik thuis eens om gaan bedelen, verdere ga ik proberen te letten op de calorieën wat ik op een dag eet

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:59

Er worden wel eens grappen over gemaakt, maar het zou zomaar kunnen: heeft de HA al onderzocht of je een (of meer) lintworm(en) hebt? Deze kunnen er namelijk ook voor zorgen dat je honger blijft houden, veel blijft eten en toch afvalt. Goed dat je andere zaken via je bloed laat onderzoeken, trouwens. Je weet maar nooit. Een overactieve schildklier kan ook een boosdoener zijn. Gelukkig zijn daar medicijnen voor. ;)

Linda2005

Berichten: 37
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:03

mijn vader moet altijd eiwitten eten om aan te komen, maar er zijn goede en foute eiwitten en ik weet niet welke goed zijn

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:10

ik had altijd hetzelfde. Ik was 1.88 met het gewicht van 68 kilo. Ook wel eens afgezakt naar 65 kilo. Dat ziet er echt niet uit. Na ik de 30 gepasseerd was. 2 kinderen heb gekregen en gestopt ben met roken is het allemaal goed gekomen en heb ik nu licht over gewicht. Scheelt bijna 25 kilo.

Gewoon fijn van genieten en geniet van het leven. Als je ouder wordt blijft het ineens allemaal hangen en moet je ook aan je lijn, slanke lijn dit keer, denken.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:11

Linda2005 schreef:
mijn vader moet altijd eiwitten eten om aan te komen, maar er zijn goede en foute eiwitten en ik weet niet welke goed zijn



eiwitten? je bedoeld vetten? Eiwit kan het lichaam toch niet overmatig opslaan? Werkt alleen als vuller maar niet op te slaan in je reserve.

Er zijn wel 2 soorten vetten.

Linda2005

Berichten: 37
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:07

Knert schreef:
Linda2005 schreef:
mijn vader moet altijd eiwitten eten om aan te komen, maar er zijn goede en foute eiwitten en ik weet niet welke goed zijn



eiwitten? je bedoeld vetten? Eiwit kan het lichaam toch niet overmatig opslaan? Werkt alleen als vuller maar niet op te slaan in je reserve.

Er zijn wel 2 soorten vetten.


Nee van het ziekenhuis moet hij eiwitten eten, dat geeft meer gewicht. Bijvoorbeeld door veel volle melk en kaas te eten. Niet de eiwitten van eieren daar kom je niet van aan. Mijn vader zegt dat je bijvoorbeeld ook speciale pakjes kan drinken met de goede eiwitten erin, die worden veel in verzorgingshuizen gebruikt. Mijn vader is 1 meter 93 en weegt 70 kilo, daarom moet hij eigenlijk aankomen maar het lukt niet zonder deze eiwitten. Het is een dieet van het ziekenhuis

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 14:14

Dat zijn volgens mij goede vetten.
Of je bedoelt protiene fso... Dat zit in die nutridrinks

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:32

@ ts, toch zo het zo maar aan je eetpatroon kunnen liggen, al denk je zelf van niet.. Mocht er niks uit de onderzoeken van huisarts komen zou ik dan maar niet naar de dietiste gaan, want die gaat je hetzelfde aanraden als de meeste mensen hier. Je krijgt veel suikers en weinig koolhydraten/vetten binnen. Nadeel van die suikers is dat het een suikerpiek in je lichaam maakt wat ervoor zorgt dat je lichaam dit snel verwerkt en je dus ook weer snel een laag suikerniveau hebt en dus weer honger.. Ik kwam zelf ook nooit bij, kon eten wat ik wilde dacht ik. veel suikers/vet gaf bij mij als resultaat dat ik afviel, beetje vergelijkbaar als bij jou dus. Wegens ziekte ben ik toen extra afgevallen ( woog 50 kg en ben 1.74m ) mbv dietiste weer 10 kg bijgekomen, met gezonde voeding en meer maaltijden. Maar normaal iemand moet 6 maaltijden eten per dag ( 3 maaltijden ontbijt - lunch - avond , en 3 tussendoortjes ), ik moest 9 maaltijden eten per dag! waarvan 3 broodmaaltijden en geloof me ik eet ook niet graag brood. Brood is eigenlijk niet duur, je tussendoortjes van sultana's/stroopwafel/gebak is eigenlijk duurder.. Voorkeur brood is meergranen brood - geeft je ook langer een vol gevoel als witte broodjes.
Wat als je brood op een andere manier eet? bijv tosti, of geroosterd ? Of krackers? of idd meer brinta/rijstepap ofzoiets?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:48

Dat is inderdaad wel een goede, rook je?

Linda2005

Berichten: 37
Geregistreerd: 08-11-13

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:48


KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 18:29

Het zijn zeker ideeen om over na te denken en probeer er op te letten.
Tevens is mijn eetpatroon juist verbeterd na 2011