Ik word er niet goed van... Steeds weer honger..

Moderators: Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Dani, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LoveUggs

Ik word er niet goed van... Steeds weer honger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 20:30

Juist.. Het is zo vervelend..!
Het begint 's ochtends al.. Ik eet als ontbijt gewoon 2 boterhammen, waarbij ik bij de laatste paar happen al vol zit. 1,5 uur later heb ik weer honger. Dit negeer ik dan tot m'n lunch, waarbij ik ook weer 2 boterhammen eet. Dan zit ik voor een half uur echt propvol tot ik misselijk word, en weer enorme honger krijg. Dan eet ik een koekje, of banaan om dat gevoel van honger te stillen. Dat helpt ook maar voor een half uurtje ofzo en dan begint het weer. Dat negeer ik dan maar rond een uur of 2 trek ik dat niet meer en haal ik wat te eten. (Bij mij op school vrijwel alleen ongezonde dingen..)
Dan kan ik tot een uur of 4/5 door, en dan begint het wéér!
Dat heb ik dan tot het avond eten (uur of 6). Ik ga dan met honger aan tafel, maar kan maar minimaal eten.. Ongeveer 3 aardappels (die zijn bij ons door de helft gesneden dus komt het uit op 1,5 aardappel), een schep groente en vlees.
Vandaag waren wij tussen 6 en half 7 klaar met eten, en jullie raden het vast wel; ik heb weer honger... '-_-

Ik maak lange dagen op school en sport vrij weinig. Ik rijd 5x per week paard, waarvan 2x intensief.
Hoe kan het dan dat ik toch steeds zo'n gruwelijke honger heb..? Ik eet nooit meer dan dat ik op kan, en probeer het zo veel mogelijk te negeren want probeer ook af te vallen door GEZOND te eten..
Dit wil zeggen; geen wit brood, maar bruin of volkoren, geen zoetigheid maar vleeswaren, en af en toe vruchtenhagel..

Wie weet een oplossing? Veel kleine beetjes eten ofzo?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...
https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

LieveLoes

Re: Ik word er niet goed van... Steeds weer honger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:31

Ik denk dat je inderdaad moet gaan verdelen over de dag!
Zelf eet ik ook veel kauwgum & drink ik veel water. Water helpt, bij mij, wel tegen de trek.

Verder heb ik er niet veel verstand van!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:35

Heb jij je suiker wel eens laten controleren? Verder is er weinig aan te doen behalve vaak te eten maar dan minder per keer. Dus bijv elk uur een boterham ipv in 1keer drie op te eten. Luister naar je lijf! Enne twee boterhammen tussen de middag is wel erg weinig hoor! Beter meer boterhammen mee nemen en dan om 11 uur 1 , om 13 uur 2 en dan bijv om half vier nog 1. Is veel gezonder dan halverwege omvallen en een mars naar binnen werken.

Westernwedstrijd in mei in drenthe!
Ook open voor nieuwsgierige ruiters in engelse outfit!
[WN-EV] Vita Nostra Goes Western, Stadskanaal

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:37

Het is verstandig om iets van rozijnen of nootjes mee te nemen, zo kan je de hele dag eten.

Kerstman :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:39

"Dit negeer ik dan tot m'n lunch," = NIET goed. Zodra je weer honger krijgt wat eten. Niet te veel, maar gewoon zodat je honger weer even over is. Propvol zitten is ook niet goed. Het is eigenlijk heel gezond dat je weer honger krijgt na een poosje, de mens is gemaakt op het eten van kleine beetjes verspreid over de dag. Ik zou dus (misschien zelfs meerdere keren) iets eten tussen ontbijt en lunch en minder lunchen. Misselijk zijn na een maaltijd is niet goed!

Fatografie fotografie || :D
Eerst bekend als faatxhorse

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:39

Ik zou voor de zekerheid je bloedwaarden laten controleren.
Ik had ook een tijd echt constant honger, en bij mij wees het op een tekort aan een bepaalde vitamine.
Dan kan je lichaam je echt proberen duidelijk maken dat je iets nodig hebt, maar dat signaal komt vaak te vaag over als 'honger' waardoor je het probleem niet verhelpt door te eten...

De hele dag door eten is niet gezond, ook niet kleine beetjes, want die gewenning zal je hongergevoel enkel doen blijven in mindere mate.

Op deze plek stond míjn breedsmoelkikker, nú die van de teammies van Bokt.nl (en dus is dit dier per definitie beter en leuker dan elk ander dier)

Dacht ik teamlid te worden van Bokt.nl, krijg ik alleen zo'n suf onderschrift...

Momenteel geen actieve ruiter meer wegens studies.
With your back to the wall, you've got one place to fall

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 20:57

Bedankt voor de reacties! Ik ben niet misselijk ná een maaltijd maar als ik het 'negeer' dan word ik misselijk.
En idd water drink ik ook veel, maar als ik er te veel van drink, voel ik me heel raar...
Omdat ik dan dat hongergevoel weg drink denk ik..
Ik zal zodra ik tijd heb eens een afspraak maken bij de huisarts.. Druk op school en kan op t moment weinig missen..

Trol, ik heb er 's ochtends 2 en tussen de middag 2.. Het begon allemaal toen ik 's avonds echt maar minimaal kon eten en na bijv 5 hapjes al vol zat.
Voor die tijd, had ik genoeg aan die 2 boterhammen tussen de middag.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:15

Saars schreef:
De hele dag door eten is niet gezond, ook niet kleine beetjes, want die gewenning zal je hongergevoel enkel doen blijven in mindere mate.

Door dietisten wordt nog altijd aangeraden om minstens 6eetmomenten per dag te hebben. Dat is het beste voor je! Nog steeds niet de hele dag door natuurlijk maar zeker wel vaker dan de meeste mensen eten.

Westernwedstrijd in mei in drenthe!
Ook open voor nieuwsgierige ruiters in engelse outfit!
[WN-EV] Vita Nostra Goes Western, Stadskanaal

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:23

Oke, hier komen mijn tips:

Ontbijt eens anders. Probeer eens een bak havermout te eten.. Of eet er een cracker bij naast. Als je ontbijt goed is dan blijft je honger al langer weg. Dat je hierna tot de lunch niks eet is al niet helemaal goed.. Ik zou rond een uur of half 11 een stuk fruit nemen ofzo, en dan met de lunch ook meer eten. 2 boterhammen vind ik ook nogal weinig. Eet er eens 3. Of eet er een schaaltje yoghurt of kwark bij.
Dan neem je rond 3u weer een stuk fruit o.i.d. en met het avondeten ook meer eten. 1.5 aardappel is natuurlijk niks.
En s'avonds kun je ook gerust wat eten.. Neem rond een uur of 8 nog iets :)

Je geeft zelf aan dat je gruwelijke honger hebt, dus dat is gewoon een teken dat je te weinig binnenkrijgt :j

Succes ermee.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 21:54

Bedankt. Crackers eten 's ochtends kan idd wel.
Maar punt is dat ik met het avondeten echt vol zit, en zelfs nog laat staan omdat ik het niet op krijg...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:09

Wat mij opvalt is dat je vrij veel koolhydraten eet. En ten eerste: die neem je snel op en je bent ze ook snel weer 'kwijt'. Dus in die zin vind ik het logisch dat je vaak honger hebt.

En mogelijk heb je krek honger omdat je lichaam behoefte heeft aan eiwitten.

Vaak kleine beetjes eten zou niet nodig moeten zijn - als je een goede maaltijd eet die jou echt heeft gevoed, kun je gerust zonder tussendoortjes met twee of drie maaltijden toe.
Voelt dat niet zo, dan is het zaak om de oorzaak op te sporen (aan eerst je honger onderdrukken en daarna extra koolhydraten eten heb je niets).

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 22:27

Bedankt! Ik ga er eens op letten.
Las dat er in runderrookvlees veel eiwitten zitten? Laat ik dat nou verschrikkelijk lekker vinden!
Binnenkort dan maar ff met HA overleggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:22

Vlees, zuivel, zaden en noten, soya, lupine/lupinebonen, en een heleboel superfoods bevatten eiwitten. (En nou ben ik de eieren zelf nog vergeten :) )

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 23:26

Haha dankje voor je snelle lijstje! Scheelt mij googlen :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:47

Soortgenoot hier, heb de laatste tijd echt vreetbuitjes heel de dag door. Er worde goede tips gegeven maar eet ajb niet elk uur iets.. dat is slecht voor je tanden, gewoon +/- 5 porties per dag

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:15

Werkt jouw schildklier niet te snel? Ik zou dit even na laten kijken voor de zekerheid.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:20

Ik heb ook de hele dag gierende honger met zoveel koolhydraten.
Zoek eens op de hormoonfactor van ralph moorman die kan je alles heel prima uitleggen op de site of in zijn boek.
Dan kan je lekker eten zonder op hoeveelheden te letten, en verantwoord zonder enig iets te schrappen afvallen.

phormicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:05

Snel weer honger hebben na misselijk zijn is vaak ook een vocht tekort. Drink je genoeg?

In mijn topic worden ook heel veel goede tips gegeven. Ze waren lang niet allemaal op mij van toepassing, maar misschien kun je er wat mee :) [MW] Help, ik heb altijd honger!

You're the truth - not I

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:16

Het eerste waar ik ook aan dacht is dat je verhouding tussen koolhydraten - eiwitten en (gezonde!) vetten niet goed is. Boterhammen, ook volkoren! zitten barstensvol snelle koolhydraten. Ze geven je eventjes een vol gevoel je suikerspiegel stijgt in rap tempo en voor je het weet is het verteerd en daalt je suikerspiegel weer heel erg. Dit zorgt ervoor dat je lijf een signaal geeft, van HE er moet brandstof in!
Ga inderdaad eens kijken wat je eventueel anders kunt gaan eten. Havermout is bijv. al genoemd, zeer gezond en voedzaam ontbijt. Bevat veel eiwitten en langzame koolhydraten. Waardoor je vol zit en verzadigd blijft. Eet een paar gezonde tussendoortjes zodat het gat tussen ontbijt, lunch en avondeten niet te groot wordt. Ga niet onbeperkt zitten snaaien, maar 2 of 3 tussendoortjes over de hele dag verspreid houden je suikerspiegel mooi stabiel en zorgt ervoor dat je maag niet helemaal leeg raakt.

Waar een kleine pony groot in kan zijn [ITP] Umpire, mijn geweldige kampioen, Z2 Dressuurshetlandpony!

(sport)diëtist in opleiding - auteur van Sportables een geweldig sportkookboek -->>*klik!*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie