Ik ben het zo beu......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:46

Ik snap heel goed dat je onzeker word van al die mooie campagnes met die strakgetrokken, slanke iele dames met een perfecte huid maar dit is allemaal NEP! Niemand maar dan ook niemand (!) ziet er zo uit. Dit zijn allemaal gemanipuleerde beelden zodat het product of dienst beter verkoopt. Alles is gedaan met photoshop en geloof me dit kan iedereen!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:47

simo0ne schreef:
Ik snap heel goed dat je onzeker word van al die mooie campagnes met die strakgetrokken, slanke iele dames met een perfecte huid maar dit is allemaal NEP! Niemand maar dan ook niemand (!) ziet er zo uit. Dit zijn allemaal gemanipuleerde beelden zodat het product of dienst beter verkoopt. Alles is gedaan met photoshop en geloof me dit kan iedereen!

Inderdaad, zelfde geld voor foto's van modellen etc. En ik vind persoonlijk modellen vaak niet eens mooi dun. Vind het verschrikkelijk als iemand zo dun is. (Voorbeeld is Valentijn uit expeditie robinson, ik schrok gewoon toen ik haar een keer voor het beeld zag lopen)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:48

simo0ne schreef:
Ik snap heel goed dat je onzeker word van al die mooie campagnes met die strakgetrokken, slanke iele dames met een perfecte huid maar dit is allemaal NEP! Niemand maar dan ook niemand (!) ziet er zo uit. Dit zijn allemaal gemanipuleerde beelden zodat het product of dienst beter verkoopt. Alles is gedaan met photoshop en geloof me dit kan iedereen!


Over dat gesproken, moet je dit eens zien, dit zegt gewoon àlles:


HarriesHorse

Berichten: 1218
Geregistreerd: 08-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:50

waarom is het raar als je ongeveer 5 tot 7 boterhammen op een dag eet?

Ik ben de hele dag in de weer en ik heb ongeveer 5 a 6 boterhammen mee naar mijn werk. Ik ben dan gewend om tussen de middag warm te eten en dan is het een groot verschil om ineens 2 plakjes brood mee te nemen, ipv een maaltijd. En waarom maar 2 plakjes... omdat iedereen dat heeft? omdat het anders lijkt of je ontzettend veel eet? Je moet doen waar je je zelf bij prettig voelt.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:52

Niemand eet graag door als hij/zij vol zit volgens mij. Je moet ook niet nu per direct 3 keer zoveel gaan eten per dag. Dat moet je opbouwen. Je kunt niet uit het niets van te weinig naar voldoende eten gaan. Je moeder heeft inderdaad ergens wel gelijk, je eet te weinig. Weinig eten gaat je niet helpen bij een strak buikje, dat is cardio en krachttraining, anders word je een persoon waarbij je aan de ene kant de botjes kunt tellen en aan de andere kant toch de vetjes kunt zien hangen.
Bepaalde voedingsstoffen heb je nodig. Vlees eten is echt niet noodzakelijk, als je dat compenseert door andere dingen te eten.

Er is helemaal niks mis met gezond eten, als het ook echt gezond is. Gezond wil niet alleen zeggen weinig vet, want vet heb je écht in bepaalde mate nodig. Ik geef je gelijk dat je je niet laat volproppen met chocola. Ga eens met je moeder in gesprek, ga op zoek naar een compromis. Ga voor een gezond eetpatroon waarbij je genoeg eet en alle voedingsstoffen binnen krijgt, maar zonder de ongezonde(!) tussendoortjes (dus zeker wel gezonde tussendoortjes).

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:53

Kwanyin schreef:
simo0ne schreef:
Ik snap heel goed dat je onzeker word van al die mooie campagnes met die strakgetrokken, slanke iele dames met een perfecte huid maar dit is allemaal NEP! Niemand maar dan ook niemand (!) ziet er zo uit. Dit zijn allemaal gemanipuleerde beelden zodat het product of dienst beter verkoopt. Alles is gedaan met photoshop en geloof me dit kan iedereen!


Over dat gesproken, moet je dit eens zien, dit zegt gewoon àlles:

[ Video ]


Ja deze video had ik ook in mijn hoofd toen ik dat stukje schreef. Het is allemaal in de naam van het product. Het is wetenschappelijk bewezen dat dunnere en 'bewerkte' modellen (om het maar even zo te noemen) beter verkopen dus bedrijven denken er echt niet aan om wat vollere modellen te gebruiken voor hun campagne want dit verkoopt niet!

BigOne
Berichten: 38335
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:57

In het begin van het topic dacht ik nog, Turkse mama wil een ronde dochter maar heb nu sterk mijn twijfels waar het probleem ligt en dat is volgens mij niet bij mama!!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:59

Magrathea schreef:
TS, je moet weten dat er een verschil bestaat tussen verzadigd en onverzadigd vet. Dit heeft te maken met de molecuulstructuur van de vetten, dat kan iemand anders vast beter uitleggen dan ik ;) het komt erop neer dat verzadigde vetten 'slecht' zijn (zit in typisch vet eten, frituur, chips, dat soort dingen). Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr onverzadigd vet is goed, sterker nog, je hebt het nodig! Niet teveel natuurlijk (niets is goed waar 'teveel' voor staat ;) ) maar het is een belangrijk stofje dat je cellen in stand houdt. Het zit onder meer in olijven en noten, deze zijn dus goed. Af en toe verzadigd vet is prima, maar niet teveel (hee, dat zei ik net ook al :wow: )

Je kunt verder echt niet één richtlijn zetten op wat jij zou moeten eten. Bezoek eens een dokter, eventueel samen met je moeder, of een diëtist. Die zal je moeder vertellen dat ongezond eten niet gezond is ( :wow: ) maar te weinig eten als je in de groei bent ook niet. Dan kan je tot een oplossing komen waar je je allebei in kan vinden.


Leven zonder verzadigd vet is ongezond, dit heb je in je dagelijkse dieet gewoon nodig. Het is wel zo dat je van verzadigde vetten minder nodig hebt dan van onverzadigd, maar zonder kan je niet.

TS, nogmaals deze vraag: wie heeft jou verteld dat wat je nu doet gezond is? Als je hiermee doorgaat, beland je in het ziekenhuis of nog erger...onder de grond. Ik heb mensen gezien die vetloos aten, en daarmee liep het heel erg slecht af.
Ik denk dat jij hulp nodig hebt van een psycholoog. Daar hoef je je niet voor te schamen, hij/zij zal je helpen van dit geobsedeerde gedrag af te komen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:03

Lieve lieve TS,
Ik ben zelf 16 en ben afgelopen jaar 8kg afgevallen (1,67, van 70kg naar 62). Dit heb ik gedaan door gezond te eten. Ik heb het idee dat jij ook graag wil afvallen, en daarbij gewoon gezond eten. Dat is natuurlijk helemaal prima! Het enige probleem is: Als ik lees wat jij zoal eet dan is dat veel te weinig voor wat jouw lichaam nodigt heeft, en in plaats van je lichaam vol te stoppen met goede vetten, veel vitamines en mineralen, eet je én weinig kcal (je lichaam heeft kcal nodig, of je wilt afvallen of niet), én krijg je VEEL te weinig voedingsstoffen binnen.

Ik wil je niet vertellen wat je moet gaan eten, maar bedenk wel dat gezond leven niet betekent weinig eten. Sterker nog, gezond leven/eten is juist voldoende eten, met veel voedingsstoffen.

Dat je bent gestopt met snoepjes/chocolade/koekjes/frisdrank etc. is prima, maar probeer jezelf niet te veel restricties op te leggen. In mijn afvalperiode dronk ik geen frisdrank, als je er eenmaal mee gestopt bent is dat ook best makkelijk te vermijden. Wel at ik bijna iedere dag een jodenkoek bij de koffie, en af en toe krijg je ergens eens een chocolaatje of een snoepje, of aten we thuis pizza of patatjes. Ondanks dat je zal denken: Dat moet je per definitie niet eten als je wilt afvallen, kan je het beter juist wél doen, dan crave je niet zo naar al die lekkere dingetjes. Je zult het vast niet geloven, maar ik viel 0,5 kg per week af, juist door af en toe te zondigen met wat lekkers, dan hou je jezelf ook tevreden :)

Als je meer wil weten mag je altijd een PB'tje sturen!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:08

Trouwens TS, als je een strakkere buik en strakkere benen wil, moet je gaan sporten. Anders eten helpt daar veel minder bij dan sporten. Ga fitnessen, dan heb je binnen de kortste keren een goed figuur, maar blijf in godsnaam normaal eten.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:19

Paardjes45 schreef:
Ever voor de duidelijk, ik wil NIET afvallen en vindt mezelf NIET dik, ik ben alleen bang als dit zo doorgaat dat ik WEL dikker wordt!


Tja dan heb je mooi pech, je zult namelijk wel dikker worden je wordt namelijk volwassen en dus gaat je lijf veranderen van het middelste naar het rechtse plaatje: Afbeelding

Daar kun je helemaal niks aan doen en minder eten zal niet helpen. Tenzij je het mooi vind om brokkelige nagels, uitvallend haar, witte poep en een donsvachtje over je hele lichaam te krijgen. Dat is namelijk hoe je er uit gaat zien als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:21

bigone schreef:
In het begin van het topic dacht ik nog, Turkse mama wil een ronde dochter maar heb nu sterk mijn twijfels waar het probleem ligt en dat is volgens mij niet bij mama!!



Zo, jij bent vlot :=

:)*

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:25

Dat dikker worden komt vaak door het te zuinig eten, dat zie ik bij mijzelf heel goed, zodra ik minder eet kom ik kilo's (!!!) bij, een kilo of 5 op 2/3 weken is een normaal getal (bij mij!), maar die zijn er gelijk vanaf zodra ik een aantal dagen blijf buffelen, mijn lichaam heeft nauwelijks reserves nodig, dat begrijpt wel dat die om de twee, drie uur volgeladen wordt. :+

Dikker word je trouwens wel of niet, ik heb bijvoorbeeld 0 aanleg om dik te worden van veel eten en weinig bewegen, terwijl een vriendin van me een buikje heeft waar ze met lijnen en veel sporten niet vanaf komt, je hebt het of je hebt het niet, klaar, daar heeft die boterham (of 5) meer of minder eten maar weinig mee te maken, vooral op onze leeftijd. :n

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:29

Klopt, als je te weinig eet zal de stofwisseling in je lichaam heeeeel erg vertragen, zodat je minder energie verbruikt. Je lichaam probeert dan koste wat het kost je vet te houden.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:32

Het is zelfs zo dat als je met lijnen uitkomt op een moment dat je ondanks minder en gezonder eten niks meer afvalt (of zelfs weer bijkomt) je van dat platform afkomt door even flink te zondigen. Dan gaat het weer als een tierelier.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:38

Anders kun je eens informeren bij diëtisten, die weten heel veel van gezonde voeding en zijn niet alleen voor adviezen om af te vallen. Je kunt deze adviezen ook online aanvragen.
Zelf ben ik een vreselijke eter, ik kan een dag overleven op een gekookt ei, simpelweg omdat ik vergeet te eten en het niet zo belangrijk vind. Ook heel slecht. Daarom ben ik nu ook op een gezond dieet overgestapt en ik voel me echt veel fijner. Ik kijk uit naar de volgende maaltijd. Als je niet veel meer eet ga je, zoals hierboven al genoemd, stoffen vasthouden, je ontlast dan ook veel minder. Uiteindelijk verlies je daar haast niets mee, behalve een gezond gevoel. Je bent moe, gassig, chagrijnig.
Ik ben ook langs de slecht afvallen-weg gegaan en ik ben mijn halve pruik toen kwijt geraakt. Je wordt er echt niet blij van. Ik ben nu 8kg zwaarder en mijn lichaam is veel mooier dan toen. Simpelweg door wat dagelijkse oefeningetjes en meer groenten eten.
Als je meer wilt weten over gezonde voeding en gezond sporten zonder dat het je lichaam belemmert staat mijn PB box altijd open.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:42

Mijn gosh wat eten jullie allemaal veel zeg !
Ik eet zelfs nog minder.
Mijn moeder hield me wel in de gaten of ik niet té mager was. Maar ik hoefde echt niet meer te eten.
Ik at pas altijd pas einde van de middag.. nou ik ben ook opgegroeid ;)

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:59

Angeliquee18 schreef:
Ik at pas altijd pas einde van de middag.. nou ik ben ook opgegroeid ;)


Uhhuh, wat een verstandige opmerking in dit topic.
Ik denk niet dat jouw absurde eetgewoontes een goede weerspiegeling van een gezond eetpatroon zijn en derhalve een nuttige bijdrage in het topic.

TS, je gaf aan dat je voorheen wel gewoon andere dingen at. Ik denk daarom niet dat jouw maag zo klein is dat je helemaal niet meer kan eten dan 3 keer per dag.

Doordat je nu zo weinig eet, ga je JUIST aankomen op het moment dat je een keer meer eet.
Je moet eten om je lichaam draaiende te houden en niet in de war te brengen.

Is het een goed idee om inderdaad zoals iemand al zei een eetpatroon aan te houden waarbij je:

- ontbijt
- tussendoortje
- lunch
- tussendoortje
- avondeten
- tussendoortje

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:04

Ik heb ook aaaaaltijd alles kunnen eten wat ik wou, ik kwam niet bij.
Ik ben nu 20 en begin te merken dat alles toch blijft plakken wat ik eet :')
Ik ben ook meer aan het sporten en gezond aan het eten.
Betreffend geen honger hebben en niet eten is niet zo gezond...
Ik eet om de 2uur kleine beetjes. Tussendoortjes gaan van noten tot fuitsalades, al dan niet met yoghurt.
Veel rijst en veel kip helpen goed bij mij, rauwkost mag ik niet eten dus dat heb ik al niet.

Mijn advies eet toch meer op de dag al is het maar kleine beetjes :)

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:10

ik eet maar twee maaltijden per dag. Wel tussendoortje en soms nog wat in de avond, maar ik kan niet ontbijyen en brood eet ik niet daar raak ik verstopt van en veel vis ipv vlees en ik ben gewoon gezon en slank dat wel, maar goed ik kan wel 4 kilo meer wegen omdat ik snoep of frisdranken drink, maar ben dan niet gezonder dan nu.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:16

@ iris. Nee maar ik kan ts best goed begrijpen. Ik kon ook gewoon niet veel eten. Wat je niet weg krijgt, krijg je niet weg.
Dan is het ook heel vervelend als iemand telkens zit te zeuren om meer te eten...

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:28

Ik heb ook een periode gehad dat ik gewoon niet kon ontbijten, alles kwam er weer uit, wat ik ook at. Toen ben ik zo'n drinkontbijt gaan 'eten', zodat ik toch ontbeet, want ontbijt overslaan is natuurlijk heel dom. Langzaam maar zeker uitgebreid, aangezien ontbijt je spijsvertering opstart en ik het op drinkontbijt niet volhield en nu kan ik gewoon 2 boterhammen eten. Ik ken iemand die anorexia heeft en die heeft zichzelf geleerd zo weinig/vetvrij te eten dat ze nu buikpijn krijgt als ze een koek eet, omdat haar maag het niet gewend is. Je maag krimpt als je weinig eet en kan meer eten dan ook niet aan. Je moet het langzaam opbouwen, al doe je er een half jaar over, uiteindelijk lukt het wel, omdat je lijf er aan went.

Anoniem

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:08

Heey ts! Dat ik jou ook hier zie :p

Je moet weten dat ik vandaag een half zakje zure matjes gegeten heb.. 4 stukken volkoren brood, 2 met kaas en 2 met hagelslag, en ik heb aardappelen, bloemkool met leker veel saus en vlees gehad! Behalve die snoepjes, eet ik zoiets erg vasak. Met drinken.. Koekjes.. En dik ben ik nog niet :)

Als je weinig eet wordt je maag iets kleiner en kun je minder op. Wel komt wat je eet sneller terug in gewicht! Blijf gewoon gezond eten, dus genoeg brood, friit en iets lekkers! Zoals koekjes, zure matten!! En andere dingen!

Xx

Anoniem

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:09

Het leukste!!!
Het is gezond om ook eens ongezond te eten!

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ik ben het zo beu......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:38

Bedankt voor jullie reacties allemaal :)

Ik ga meer proberen te eten, maar sorry, ik ga geen snoep meer eten ;)